PDA

View Full Version : Filth Kyo


Sylver
07-31-2003, 03:32 PM
I was thinking of doing a cosplay of Kyo from the Filth PV... I was wondering if anyone had some good picture of him.... I've already downloaded the video, but it's really dark, and I'm having issues with it >.<;;

Cyber Wolf
07-31-2003, 03:54 PM
I can take some caps for ya :D I'll just lighten the video some when I take 'em. PM me with ur e-mail addy and make sure it's one tat can accept big files x.X

mikcy
07-31-2003, 04:36 PM
I put some pictures on a page.

http://www.angelfire.com/freak2/injuredlove/filthkyo.html

Those are all I have ^-^; Well, I think theres more *goes and looks*

Lyn
07-31-2003, 08:36 PM
I don't suppose you're magically going to Otakon are you? ^^; lol We were sooo close to getting a full FILTH group but we're missing a Kyo now. Ah well. Can't really give you any help with that one but I would love to see the completed (or the in-progress even) costume of that if you do it. ^^

Sylver
07-31-2003, 08:53 PM
I would love to go to Otakon.... but I live in BC Canada.... and I don't have much money right now so unfourtunently I can't go :( and I haven't even started it yet.... just planning it so there's no way I could get it finished for Otakon.... I will be wearing it a Sakura con in April, if everything works out right with it.

ryuichi fangirl
07-31-2003, 11:24 PM
OOO...I am planning a Filth Kyo as well
(coughcoughavvycough)..but he's for next Katsucon ^^;;...I have some pics that *I* thought were useful...just..PM or IM me if you want any of them ^^

Lyn
08-01-2003, 10:03 AM
Sylver - Yeah, I figured you weren't, it coming up in a few days and all, but ya know, wishful thinking? ^^;;

ryuichi fangirl - Wai! That's so cool! I would bring Die to Katsucon except that I don't think I could possibly find time to wear it during the con, lol. I've already got 4 costumes planned to wear at that one. ^^;;

ryuichi fangirl
08-01-2003, 10:12 AM
Lyn: wahh...Die...you're gonna have him at Otakon right? I want pics at least! :P

Sylver: I sent some more pics....I hope those are gos enough for now...I'll work on getting some better ones of the patch tho ^^

Sylver
08-09-2003, 02:33 AM
YAY! I now have a whole group to do the band! but they need some help.... like I can't find any pictures of Kaoru or Shinya.... and does anyone know what it says on Die overalls???

Osiris N
08-09-2003, 04:55 AM
I really wanna try that costume as well! Man, its been on my plans for a while, but I know its going to be the most expensive costume for me, for sure! (Cuz I don't have anything in my wardrobe that looks anything like this glittery nightmare! MWAHAHAHA!)

-Osiris /\/

Lyn
08-10-2003, 06:31 PM
Sylver - I just did Die's costume. And I still don't know exactly what it says ^^;; I just zoomed in on it and printed it out and then carefully drew it out as close as I could get. I should have pictures up soon. So, just try doing something like that. As long as it looks close to the thing, it should work.

Osiris N
08-11-2003, 02:29 AM
Darn right! No can be 100% to the origional...well unless you buy the prototype costume, then that'll cost you a good 300-500 bucks. =D

Sylver
09-11-2003, 05:49 PM
oo.... I've been kinda putting off working on the costume and started on other ones, but I just wanted to check before I went out and bought the fabric. Kyo's cloths have sequences (sp? I mean those little round shiny thingies...) all over it...right? or am I just going crazy and it's pvc?
And...what ever it is, does anyone know where I could buy the fabric really cheap?

....also, how would I go about putting the dreads on the mask? just hotglueing them on would work...right? and I'm thinking of using wool for the dreads, that works, ne?
oi, I hate acting like newby XD

ryuichi fangirl
09-11-2003, 07:23 PM
oh....I think I have some info you may be interested in ^^;;...I was looking at pics and stuff..figuring out how I was going to do my own costume and I have a clip of the making of the PV..I don't know if you've seen it or not...but..it shows the back of the costume....and you get a few decent shots of the arm patch as well...(anough that you can pretty much figure the rest out on your own)...if you want it let me know k? ^_^ ( I know I was happy when *I* found it that's for sure...and well..this IS a tough one to make...so..I figured you would be interested at least..lol...)

as for the rest of that...it sounds perfectly fine to me.. I say go for it..lol..

I've already gotten my fabric,materials for my megaphone-thing..and..other rather random parts of the costume as well..:P...in fact...I'm about ready to start sewing the pants...I'll let you know if I hit any snags with it so you can avoid making the same mistakes as well.^^;

OH..and I *think* there's a few short parts..where if you can freeze the pic right...you can read (pretty much) what's on Dies overalls...as well...I believe there is a ...rather fast...shot of the sides/back of Kaoru's costume as well ^^

shiroi_yukiko
09-11-2003, 09:43 PM
I'm not sure how much this helps anyone at this point AND in a thread about Kyo's costume, but I know what it says on Die's overalls. ^^

loose
sloppy gloomily
irregular
slovenly

Sylver
09-11-2003, 09:56 PM
oo... thanks so much warumono my friend really needed to know what was written on his overalls. ^-^