PDA

View Full Version : Is this a completely dumb idea?


AnonymousAlpaca
03-19-2011, 08:14 PM
I'm planning on attending Anime Weekend Atlanta in September. I know It's soooo long away but I'm an early planner plus I need to save up for a new wig that's like 50 bucks. I want to cosplay as L but I don't want to be just another common L cosplay. So to help out with my cosplay I decided that I'm going to buy a big bag of suckers and hand them out to people who take my picture or complement me . Its incredibly corny but I don't want to be a lame L who just slaps on some crap from their closet. Should I give it a shot and risk being bombarded by fangirls or should I leave the cheezy idea alone?

I feel like a weeaboo somehow. *shot*

Reisana-chan
03-19-2011, 08:17 PM
I think it's a very fun idea, and make you definatly an L that stands out ^^.

Usually most of the hall-assed L's I see have crap party wigs or use their own hair. Since you're getting a wig I say to make you 'not just another L' you can style it juuust right ;).

We're all weeaboos one way or another, most don't like to admit it, but.. //shot

AnonymousAlpaca
03-19-2011, 08:23 PM
Haha, thanks. I like to make my cosplays stand out. The last con I went to I was Haruhi Suzumiya and handed out arm bands that said "Vice Brigade Leader" like she gave to Koizumi in the series. Needless to say, I ran out of them in like five seconds :P
The wig I plan on getting looks pretty legit and not like the super shitty ones that you get from Wal-Mart when its Hall-o-Ween.

Origin
03-20-2011, 06:36 PM
I love the idea!! I've seen Aerith's who hand out plastic flowers to stand out (or sell them for like a nickel, my friend did that and actually made like ten bucks XD Although she spent 20 on the flowers). Not to mention kudos to doing a PROPER wig, I love L and seeing all of them at cons, but it's always better when people put effort into their work!

AnonymousAlpaca
03-20-2011, 07:36 PM
Haha, thanks! I love the Aerith thing! I totally would've bought a flower! I do see a lot of L's who would be great if their hair was done right.

pyrodancer
04-20-2011, 12:20 AM
That sounds really awesome! I actually handed out candy when I did a Honey-senpai cosplay last year at DCon. I'm planning on attending AWA this year for my first time and I'm thinking of doing a Near cosplay. If I manage to pull that together, I'll have to keep my eye out for you. lol

Ayashii
06-08-2011, 04:41 PM
That sounds awesome! Since there are so many L cosplayers it will really help you stand out.

Gypsyangelf4i
06-08-2011, 05:37 PM
Yes +1 for an L cosplayer that gives a dam! Thank you soooooo much!!

Plus, link to $50 wig please?

pyrodancer
06-17-2011, 02:59 PM
hey gypsyangel, did you ever get a link for the wig? if so, i'd love to see it as well!! ^^

Gypsyangelf4i
06-17-2011, 05:53 PM
No, no link :(.....I wanted to see what a $50 L wig looked like.