About Me / Q&A

What got you into cosplay?
*****DO NOT TAKE ANY OF MY PHOTOS AND REPOST ON OTHER SITES AND BLOGS. ASK ME PERMISSION FIRST!******** I've always been intrigued at the thought of making clothes/costumes, this mainly due to the fact that I idolized Catwoman from Batman Returns. In 2002 I finally made the big step into making my own halloween costume from scratch, since then I've been sewing up a storm ever since :P
What was your first costume and why?
It was American McGee's Alice, which was my halloween costume 2002, since then I have remade it to perfection, in my own eyes XD
What is your favorite costume and why?
I don't really have a favourite, they all hold sentimental value to me, but Alice does have a special place in my heart, if it wasn't for my absoluted desire to own that costume, I probably would have never started sewing XD
Do you have a dream costume you'd like to make?
Oh boy, there are sooooo many, let's see, BloodRayne, Wicked Lady, Arwen's chase dress (LOTR), Mei (house of flying daggers) and the list goes on....... I do ALOT of commissions, this is partially due to the fact that I can get it outta my system, and not worry about where I'm gonna store it LOL!
What has been your most memorable cosplay experience?
There are sooo many, one that comes to mind is when I wore Super Sailor Moon, and this group of about 9 asian women came fleeing from across the convention centre screaming 'SAILOR MOON!" they all individually had to have their pic taken with me, then do a group shot, they acted as if I was the real Sailor Moon, LOL!
Do you participate in masquerades?
I have only participated once, and that was to fill in the last position in a Sailor scout skit, I stood in as Mercury, Anatra, Glay, QuantumDestiny, and Diagnosed were the ones who orginized the group, I let all the ladies use my pattern for the fuku's (since everyone loves it XD) It was really fun!! And I'd love to get up on stage and do something else again!
What was your best masquerade experience?
Obviously the only one I've been in XD
Have you won any awards for your costumes?
We ended up taking home "Best Characterization-Masters Division) Yup, I started in master division, it's kinda crazy.
Tell us a little about yourself
I do work for a living, I also do ALOT of commissions, I'm currently working on a website to take more commissions. Sewing is an absolute passion of mine, so allowing me to make your costume for you is a huge favour to me XD Unforunatley due to fabric availability, and perfect fitting garments, I have to turn down some requests :( But if you have any questions, or perhaps want to know if I'm available to make something, just PM me. I'll always answer to the best of my ability on how I made a costume, or how I did a prop etc.
Is there anything else you'd like to add?
I've Made SOOOO many wonderful friends since I've started attending conventions, I look forward to making more, and hopefully I'll soon be able to attend a US con in the near future!
My favorite anime
Sailor Moon, Hellsing, Fate/Stay night, Rozen Maiden, Full Metal Panic...I know I'm missing some, I'll remember later.
My favorite game(s)
Resident Evil(series), Silent Hill(series), Fatal Frame (series), Dynasty Warriors 6, and the list goes on.......
My favorite book(s)
Harry Potter series, Lord of the Rings series...I really don't read to much.
My favorite character(s)
Claire Redfield, Sailor Moon (we share the same birthday!), Suigintou, Harley Quinn, Wesker, Rorschach, Hannibal Lecter, Castiel, Ryu Hayabusa, Sam Fisher, Leon Kennedy, Maria (SH2), oh I'm sure there are more, I'll update this later.
My favorite movies(s)
Dark Knight, Donnie Darko, Street Fighter (yup the 1994 movie), Kill Bill, Back to the Future series, Ferris Bueller's day off, Beetlejuice, Harry Potter series, Lord of the Rings series, Star Trek (2009), Scream trilogy, oh god, there's probably a hundred more I could add to this..... I'm addicted to the show Supernatural!
My favorite actors/actresses
Gary Oldman, Jackie Earle Haley, Raul Julia, Jensen Ackles, Jared Padelicki, Misha Collins, Robert Patrick, Karl Urban, Leonard Nimoy, William Shatner, Willem Dafoe, Famke Jenson, Jeri Ryan, jeez, this list will never end O_o Tejano singing sensation Selena wasn't an actress, but I've idolized her for 15 years!

Ammie

Canada



Copyright 2002-2013 Cosplay.com, LLC. All Rights Reserved.
All comments and posts in our forums are the opinion of the respective poster.