View Single Post
Unread 10-30-2011, 04:00 PM   #4
Blood_Sword
Fabulous Boyfriend

Blood_Sword's Avatar

Glad att vara till hjälp.

Men ja, om du verkligen vill cosplaya typ Vocaloid eller något som är jättepopulärt för stunden (Kuroshitsuji och Hetalia verkar blomstra också..) så för all del gör det, ingen kommer ju att hindra dig. Men att bara cosplaya något för att det är populärt.. ja, då kanske man ska tänka över sina motiv en andra gång.

Alltså jag har inget personligen emot "mainstream cosplays", vill bara förtydliga det. För jag är ju själv en av dem.. xD Har ju själv cosplayat diverse karaktärer från Bleach (som är en väldigt känd serie, dock verkar den sjunkit en aning i popularitet på sistone, iaf på cosplayfronten) och även fast vissa kan ju vara väldigt less på att se någon cosplaya från just den serien så skiter jag i det och cosplayar ändå, för att jag gillar den serien och de karaktärerna som jag valt att cosplaya. (dock försöker jag göra mina cosplay extra bra för att sticka ut i floden av shinigamis, typ göra vapen, ha alla detaljer rätt och sånt )

Och ja, välj en cosplay med hjärtat. Annars kanske man tappar gnistan halvvägs i arbetet... man är ju inte lika taggad på att lägga ner en massa pengar och tid på en dräkt som man inte bryr sig så himla mycket om.

*~In progress~*
Masamune Date - Sengoku Basara
Eren Yeager (casual outfit) - Attack on Titan
Levi (suit) - Attack on Titan

*~Next con I'm attending~*
FIN Desucon Frostbite (13-15 February 2015)
FRI ???
SAT ???
SUN ???
Blood_Sword is offline   Reply With Quote