View Single Post
Unread 04-18-2012, 03:18 AM   #4
Geuse
Registered User

Tack för svaren!
Tyvärr blev jag inte mkt klokare. Förstår att det är skadligt att andas in och mask har jag.

Kollat på denna tråden och resultatet han får är enormt bra.
http://www.thereplicapropforum.com/f...graphs-122443/
DAY FOUR
after coating both the inside and out with a coat of RESIN i used some GLASS TISSUE as its a bit easier to wrap around curves. what a stink!!!
Han penslar polyester in- och utvändigt? Sedan lägger han ut glasfiberlappar och penslar över dem? Både invändigt och utvändigt?

DAY FIVE
another coat of GLASS TISSUE on the inside and a a first layer of BONDO, seemed to go on well and without any worries.
Ännu mer glasfiber invändigt så det blir en hård konstruktion sedan på med bondo och en hel del slipning.

Tyvärr är det på engelska, likaså produkterna han använder och jag vet inte riktigt vad vi har i Sverige som är jämförbart.

Fiberglass Resin = Biltemas Polyester m. härdare. Penslingsbar alltså?
Fiberglass Tissue = Glasfiberväv. Ska alltså användas i kombination med Polyestern?
Bondo = Finspackel? Detta fäster på glasfibret?

Att använda glasfiber är inget jag är van vid. Finns det något annat ofarligare och enklare substitut eller blir det helt enkelt bäst med detta? Ska ju bara fixera pepakura-modellen då jag skall lägga på spackel och slipa ner til en jämn yta.
Geuse is offline   Reply With Quote