Go Back   Cosplay.com > International Forums > Sweden

Reply
Thread Tools Rating: Thread Rating: 4 votes, 5.00 average.
Unread 09-08-2008, 04:40 PM   #16
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Schuldig_ View Post
Varför inte göra en mock-up i lakan eller nåt liknande först, så kan du klippa, sy ihop och göra fel så mycket du vill, innan du sätter saxen i det dyra tyget? Mock-ups = !
Jag handsyr för det mesta allt.
...
Jah, jag har ett inre hat emot symaskiner.

Bättre och bättre, använder inget mönster, och ingen symaskin XD
ok, symaskinen kan komma fram, men då är det mor min som använder den... Den hatar mig. Så den äter tyget... ja... sådära så att tråden fastnar och tyget slits sönder och allt på en gång... _ _'

Men jag klarar mig...! ...

...

aya, nån gång har den funkat, för övrigt lurade du ut mig från vår topic igen...! xD Äh, alla vet redan det: I sverige delen gör det inget om man blir lite off topic, vi är så få så det stör knappt nån... xD

Quote:
Usch, tala inte om det. Jag har två dar på mig att fixa... allt, och alla smådetaljer på min rock vägrar att bli klara...! Panik!

Grattis till skon!
ajaj du ..' 2 dar? Det va yaoicon du skulle till va? oO men varför klart före onsdag? brukar inte konvent hålla sig till helger även i andra länder(sopm jag antar att det va )

Tackar :'D

Master of The Edit button.

http://grim---reaper.deviantart.com/
Zabuz is offline   Reply With Quote

Unread 09-09-2008, 06:22 AM   #17
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Mysko att så många har symaskinsfobi... jag tycker det tar år att sy för hand... för att inte tala om att sicksacka saker... ugh...

Quote:
Originally Posted by Zabuz View Post
ajaj du ..' 2 dar? Det va yaoicon du skulle till va? oO men varför klart före onsdag? brukar inte konvent hålla sig till helger även i andra länder(sopm jag antar att det va)
Jo, YC är sista helgen i september, men vi ska besöka lite familj och annat på vägen, så vi åker ett par veckor i förväg... och jag vägrar att sy "on the road"!!

"Don't engage in a battle of wits with an unarmed man." (Crawford, courtesy of Aoe, in this case)

Last edited by Schuldig_ : 09-09-2008 at 06:27 AM.
Schuldig_ is offline   Reply With Quote
Unread 09-09-2008, 06:38 AM   #18
Meuw
Cosplay Lover <3

Meuw's Avatar

Quote:

aya, nån gång har den funkat, för övrigt lurade du ut mig från vår topic igen...! xD Äh, alla vet redan det: I sverige delen gör det inget om man blir lite off topic, vi är så få så det stör knappt nån... xD

Här behövs snarare off-topic för att forumet ska överleva XD
Unread 09-09-2008, 08:15 PM   #19
skypixel
Registered User

skypixel's Avatar

Whoa! Inte visste jag att det fanns ett litet swe forum här ^__^ hej alla *vinka*

Karaktärs namn: Sora
Spel: Kingdom Hearts 2
Konvent/klar till: Uppcon 09
Referensbild:

info om karaktären: ...big key, big heart, big shoes - behöver jag säga mer?

Fritt: Detta blir min första cosplay någonsin, ...och jag är så uppspelt, så glad och så nervös O_o' men även fast jag oroar mig så tror jag det kommer gå ok, det ska bli kul att börja med dräkten!

Har velat åka till uppcon och cosplaya i flera år nu, men ville inte åka ensam och jag hade inga kompisar som var intresserade att följa med ... trodde jag ^_^' Det visade sig att min närmaste barndomskompis hade precis samma problem...^^', och man tror att man känner varan. Det tog bara ett ögonblick för oss att bestämma oss för Vincent Valentine från FFAC och Sora från KH2 men det tog rätt långt tid för mig att inse hur bra Sora och Vince faktiskt passar in på min kompis och mig. Det var så kul också, för när jag började gämföra oss två med Vince och Sora så greppade jag hur olika personlighteter jag och min kompis faktiskt har men hur bra vi alltid kommit överens ända sen vi var små; och genom den där insikten blev hela den här cosplay grejen bara så Epic win redan innan den börjat, ^__^

Jag har ganska bra koll på hur jag ska genomföra dräkten, har bara inte hittat nått bra mönster att ha som grund än bara, så om någon här har ett tips på mönster till mig så är jag mer än tacksam! Skorna ska bli kul att göra, tycker att jag har en bra ide; peruken blir svårare, jag skulle kunna använda mitt eget hår för det liknar soras om jag spikar det (mitt e lite spikey) men jag tycker det blir bekvämare och förhoppningsvis snyggare med peruk. Handskarna har jag ingen aning om hur jag ska tillverka, så hjälp! knallblå linser ska införskaffas och keyblade ska tillverkas i antingen trä eller plexiglas!

Något som jag är rätt så nedstämd över är att jag just fått tandställning, det är verkligen jobbigt men inget jag kan göra åt, så jag har bestämt mig för Sora iaf och jag hoppas på att få lägger märke till den. Sen kan jag tycka att jag är lite lång för en bra Sora, jag är 158 cm, Sora är antagligen inte längre än 150, det är ju inte så viktigt egentligen men det skulle vara kul med någon som vet hur lång han faktiskt är*?*

Ser att det är många här som ska på Uppcon, hoppas jag får träffa några av er!

Meuw: OMG! KH Cloud O__o' räkna med att bli påhoppad av en Sora med tillhörande Vincent under Uppcon!
-
*gäsp* har du 8324193478 saker att göra, stanna ändå inte uppe till 3 på natten, det är ett tips, godnatt....^_^zZzz
skypixel is offline   Reply With Quote
Unread 09-10-2008, 01:40 AM   #20
Sushki
you know you want it ^^

Sushki's Avatar

jo, jag satt också och kämpade med skor... än så länge är de en katastrof (en megasnygg katastof dock ^^) som jag kommer okatasrtofera inom kort......
sååå, det är fler än jag som råkat ut för tygätande symaskier hör jag, haha...gosh i hate them -.-''
Sushki is offline   Reply With Quote
Unread 09-10-2008, 02:07 AM   #21
Rokusho
The Samurai

Rokusho's Avatar

Fattar inte ni gör era skor och handskar så bra, mina blir bara dåliga T_T
"The waves of history swallow everything until we all spat back out as flotsam. And then... we are gone. Great leaders full of ambition, vast armies full of aggression. They approach this island intent only on making their own history. So be it. If destiny dictates that I follow the others swallowed up, then I will go. But they will remember my name."
Rokusho is offline   Reply With Quote
Unread 09-10-2008, 02:44 AM   #22
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Quote:
Originally Posted by skypixel View Post
Whoa! Inte visste jag att det fanns ett litet swe forum här ^__^ hej alla *vinka*
Vi är överallt! Välkommen!

Aha, Vincent och Sora... mums! Räkna med en kram eller två (nej, jag glompar inte... för många kostymer sabbas på det viset... )!

Om du vill ha ett tips vad gäller handskarna - köp ett par fingerlösa (alternativt hitta ett par i rätt färg och kapa fingrarna) och sy på detaljerna. Handskar är supersvårt att sy, även om man är riktigt sykunnig (det visade sig till exempel att en av mina favoritcosplayare, som kan göra mer eller mindre allt, alltid köper sina, så det är inte precis nåt att skämmas för... )

Och peruk är definitivt att rekommendera - köp en lite dyrare, bara, då de vanliga Buttericks-perukerna är hopplösa att styla och inte håller till något som helst. Man får vad man betalar för!

Strunta i tandställningen, du, den kan du ju inte göra så mycket åt, och du kan ju inte låta bli att cosplaya i två år bara för det. Om bara kostymen är snygg kommer folk inte ens att märka den, jag lovar.

"Don't engage in a battle of wits with an unarmed man." (Crawford, courtesy of Aoe, in this case)
Unread 09-10-2008, 08:45 AM   #23
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

...

Ni får mig att villja avslöja mig...

Sluta få mig att villja avslöja mig.

xD

nej, det är inte nåt enormt projekt, men jag får det nästan att låta så tycker jag :'D Alla som håller deras projekt hemliga får det attt låta Enormt XD

Unread 09-10-2008, 08:46 AM   #24
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Quote:
...

Nä.

Unread 09-10-2008, 09:06 AM   #25
Meuw
Cosplay Lover <3

Meuw's Avatar

Quote:
Meuw: OMG! KH Cloud O__o' räkna med att bli påhoppad av en Sora med tillhörande Vincent under Uppcon!
Wiie!! ^^ sora och vincent! vilket team ! =D

Och jag är också 158 cm =O coincidence!!

Jag funderade först på att hålla min cosplay hemlig jag med. Ville se hur många som blev övertygade av cosplayen <_<
Unread 09-10-2008, 10:03 AM   #26
skypixel
Registered User

skypixel's Avatar

Quote:
Vi är överallt! Välkommen!

Aha, Vincent och Sora... mums! Räkna med en kram eller två (nej, jag glompar inte... för många kostymer sabbas på det viset... )!
Tack!

Haha, om någon försöker glompa mig så springer jag, eller gömmer mig bakom Vince ^^' men kramas gör jag gärna <3
Och du har nog rätt vad det gäller handskarna; men jag tänker iaf försöka göra dom själv, jag brukar lära av mina misstag och jag har inget emot att göra om, göra bättre.

Peruken tänkte jag köpa på smink & perukmakar'n i stockholm, vet inte riktigt hur kvalitén är men bättre än buttericks, det är jag säker på. Annars, vart köper man bra peruker? Några tips?

Lite svårt att strunta i tandställningen, men jag försöker! ^__^

Unread 09-10-2008, 10:10 AM   #27
skypixel
Registered User

skypixel's Avatar

Quote:
Originally Posted by Meuw View Post
Wiie!! ^^ sora och vincent! vilket team ! =D

Och jag är också 158 cm =O coincidence!!
Whoa! vad kul att vi är lika långa ^^
ja, jag tyckte också sora/vince var ett kul team, de har ju en connection, fast ändå inte. tycker Vince skulle dyka upp i KH3, det skulle va kul.
Unread 09-10-2008, 10:25 AM   #28
Meuw
Cosplay Lover &amp;lt;3

Meuw's Avatar

Quote:
Originally Posted by skypixel View Post
Whoa! vad kul att vi är lika långa ^^
ja, jag tyckte också sora/vince var ett kul team, de har ju en connection, fast ändå inte. tycker Vince skulle dyka upp i KH3, det skulle va kul.
fast jag kommer vara mycket längre på konventet, eller ja, spikigt hår och kängor hoppas jag ska hjälpa mig bli lite längre så att jag inte känns alldeles för liten för att vara en cloud - även om cloud är ganska kort.

Tja eftersom at ff världen och kh världen blandas hej villt i kh världen eller vad man ska säga har de ju en form av connection ^^ skulle vara kul att se honom i KH3!
Unread 09-10-2008, 10:50 AM   #29
skypixel
Registered User

skypixel's Avatar

Quote:
fast jag kommer vara mycket längre på konventet, eller ja, spikigt hår och kängor hoppas jag ska hjälpa mig bli lite längre så att jag inte känns alldeles för liten för att vara en cloud - även om cloud är ganska kort.

Tja eftersom at ff världen och kh världen blandas hej villt i kh världen eller vad man ska säga har de ju en form av connection ^^ skulle vara kul att se honom i KH3!
Det där med längd kan ju vara ett problem ibland, man får låta bli att tänka så mycket på det helt enkelt, jag är säker på att du blir en jättebra Cloud, kängorna kommer nog att hjälpa till ska du se! jag är lika lång som dig och själv tycker jag att ja är alldelles för lång för en bra Sora, men jag kan ju knappast kapa av mig benen ^^' Min kompis som ska cosplaya Vincent är 173, exakt så lång som Cloud är, men vince är ju längre, 184, så hon är lite kort. Men gäller det inte 30 cm för lång eller för kort, vad spelar det för roll :3
Unread 09-10-2008, 01:36 PM   #30
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

Quote:

Skulle vara kul att se någonting av Kingdom Hearts 3 Alls.

Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules