Go Back   Cosplay.com > International Forums > Sweden

Reply
Thread Tools Rate Thread
Unread 10-11-2008, 07:29 AM   #31
Rokusho
The Samurai

Rokusho's Avatar

Hörde att SAR skulle söka medlemskap eller vad man ska kalla det till WCS

Men endå vill se utagningarna :P
"The waves of history swallow everything until we all spat back out as flotsam. And then... we are gone. Great leaders full of ambition, vast armies full of aggression. They approach this island intent only on making their own history. So be it. If destiny dictates that I follow the others swallowed up, then I will go. But they will remember my name."
Rokusho is offline   Reply With Quote

Unread 10-11-2008, 08:44 AM   #32
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Mm, det hade varit roligt. Jag är lite kluven där; om jag någonsin ställer upp ska det ju helst vara "för Sverige", men å andra sidan bor jag ju inte där, och då blir det långt att åka... Å tredje sidan har arrangören av J-pop ett horn i sidan till mig, så jag lägger helst inte pengar på honom... men jag vill ju vara med...

"Don't engage in a battle of wits with an unarmed man." (Crawford, courtesy of Aoe, in this case)
Schuldig_ is offline   Reply With Quote
Unread 10-11-2008, 05:13 PM   #33
Kamly
Registered User

Kamly's Avatar

Kommer jag väll in och avbryter ^^'' men tänkte jag också skulle börja vara lite aktiv i forumet här och kan väll lika gärna börja med att säga vars jag bor
Jag bor just nu i eskilstuna, men har bott i Luleå (ni vet där uppe nära gränsen till finland) ända tills runt den 20:e Augusti :O
Äntligen har man lite närmare till konvent!

Now go on, don't mind me :3
Kamly is offline   Reply With Quote
Unread 10-12-2008, 05:42 AM   #34
skypixel
Registered User

skypixel's Avatar

Tack Shuldig...men såklart att du ställer upp för sverige! *grabba tag i* ^__^

OK, läste lite om WCS och så har man ju sett en massa klipp på youtube; och det verkar väldigt roligt! ~men varför ställer inte sverige upp? Uppcon tycker man ju borde hakat på vid dethär laget...? Spännande om SAR verkligen fixar det! <3
skypixel is offline   Reply With Quote
Unread 10-12-2008, 05:50 AM   #35
skypixel
Registered User

skypixel's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kamly View Post
Kommer jag väll in och avbryter ^^'' men tänkte jag också skulle börja vara lite aktiv i forumet här och kan väll lika gärna börja med att säga vars jag bor
Jag bor just nu i eskilstuna, men har bott i Luleå (ni vet där uppe nära gränsen till finland) ända tills runt den 20:e Augusti :O
Äntligen har man lite närmare till konvent!

Now go on, don't mind me :3
Hej hej! Det är alltid kul med nya människor att prata med, känn dig välkommen! ^__^ Så vad planerar du att gå på för konvent nu när du bor "lite närmare"? *nyfiken*
Unread 10-12-2008, 06:14 AM   #36
Meuw
Cosplay Lover &amp;lt;3

Meuw's Avatar

Välkommen Kamly! du stör aldrig, forum är till för att prata i, då finns inget som stör. Och offtopic är ganska mycket förnamnet i svenska forumet på cosplay.com eftersom att vi är så några här, så oroa dig inte för det heller XD
Unread 10-12-2008, 08:56 AM   #37
Kamly
Registered User

Kamly's Avatar

Okej, va bra
skypixel: Ja, jag planerar att gå på Uppcon såklart ^^ (köpte biljetten i somras XD)
Har varit på de 3 senaste Uppcon och alltid prioriterat det eftersom det varit så dyrt att ta sig till konvent :O
Och innan dess verkar det ju inte bli så många, iaf inte vad jag har hört...
Men efter det blir det väll även BLYG inplanerat ^^ och säkert någe annat som dyker upp, har inte alltför stor koll dock vad som kommer efter Uppcon XD
Själv då? :3
Unread 10-12-2008, 11:31 AM   #38
Rokusho
The Samurai

Rokusho's Avatar

Välkommen Kamly till denna delen utav forumet ^^
"The waves of history swallow everything until we all spat back out as flotsam. And then... we are gone. Great leaders full of ambition, vast armies full of aggression. They approach this island intent only on making their own history. So be it. If destiny dictates that I follow the others swallowed up, then I will go. But they will remember my name."
Unread 10-12-2008, 12:50 PM   #39
skypixel
Registered User

skypixel's Avatar

Det måste ju varit rätt jobbigt att bo så långt bort, tufft av dig att du ta't dig till UC iaf! ...hrm? vad det gäller mig så har jag inte varit på så många "anime/japan-konvent" men en del andra konvent; anledningen är att mina kompisar intesserar sig för andra saker som tex lajv och rollspel. Uppcon blir första gången för mig nu när jag äntligen hittat någon att åka med! ~jag har velat åka i flera år nu, så det ska bli superkul! Senaste konventet var Närcon08, och nästa blir...kanske ska jag på ML-expo(spelkonvent) om en...5 dagar. XD

Jag har inte heller så stor koll på vad som händer efter UC '>_o men SAR (Swedish Anime revolution) måste man ju åka på!
Unread 10-12-2008, 03:41 PM   #40
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Yay, en ny svensk - och fler coscom-svenskar till Uppcon! Välkommen!

Du har kanske sett att vi snackat om att mötas på Uppcon; häng gärna på!

Oh, är det BLYG nästa år?? När då? Ville gå sist men trasslade ihop det med datumen...

"Don't engage in a battle of wits with an unarmed man." (Crawford, courtesy of Aoe, in this case)
Unread 10-12-2008, 04:35 PM   #41
Kamly
Registered User

Kamly's Avatar

Rokusho: Tack ^^

skypixel: Jo precis, en av de stora anledningarna till varför jag ville plugga längre nedåt landet Aw, ja det är ju trist att inte åka med någon, hade inte direkt heller nå kompisar uppe i Luleå som var intresserade av manga och anime så både till Uppcon:08 och senaste Närcon åkte jag ner själv och mötte vänner här nere ^^'' Men det är ju jättebra att du hittat någon att åka med
Just ja hörde om SAR, det borde jag nog kolla upp ^^

Schuldig_: Tackar : D Jo jag läste om det, låter kul ^^ Ska hänga med en stor annan grupp med cosplayare hela konventet dock men jag kan säkert dra med mig några ;D
Jo en kompis jobbade visst på sista BLYG (kunde inte heller komma, krockade med skolan och hade inte råd) och de planerar ett till, de skulle först blivit innan jul men det verkar som att de nu skjutit upp det till nån månad efter Uppcon. Jag hoppas verkligen det blir av, ser väldigt mycket fram emot det ^^d
Unread 10-13-2008, 03:15 AM   #42
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Jag blir jätteglad om BLYG ligger efter Uppcon, så man har lite tid att sy och kanske göra nåt nytt...!

Unread 10-14-2008, 04:53 PM   #43
skypixel
Registered User

skypixel's Avatar

Kamly: okej, det förstår jag; men var det inte rätt tufft å flytta? med en annan miljö, skola och allt? sånt kan ju behövas ibland men ändå, det var inte precis som att du flyttade till andra sidan gatan precis!

(Ja, jag är jätteglad att jag har någon att åka med nu! Man hittar ju alltid någon/några om man är ensam men det blir lite speciellt om man åker med en kompis!)
Unread 10-14-2008, 08:30 PM   #44
Kamly
Registered User

Kamly's Avatar

Schuldig_: Håller med om det ^^d ska göra 2 cosplays till Uppcon och sedan 1 ny till BLYG så det är nog bara bra ifall man får lite mer tid ;D

skypixel: Ja, jag var ganska inställd på att flytta eftersom jag hade bestämt mig redan ett år (eller mer) innan att jag skulle flytta, men ska väll inte ljuga och säga att det inte vart jobbigt, för det har det varit ^^'' Hemlängtan och saknar människor, saknar tryggheten om man säger så, och kommer inte träffa min familj förän till jul nästa gång :/ Men det blir bättre ju mer tid som går men nog saknar man folk alltid ^^''

(hehe ja, man jag är så pass blyg så jag skulle nog aldrig våga fara utan en kompis ^^'' eller utan att veta att jag kommer träffa folk när jag väl är på konventet :P )
Unread 10-15-2008, 12:27 AM   #45
Rokusho
The Samurai

Rokusho's Avatar

klaga lagom -__- om man bor i jönköping betyder det att man bor i mitten mellan alla konventstäder Stockholm,Göteborg o så vidare så varenda gång jag ska någonstans måste jag lägga ut dyra busspengar -________-

Mitt i-landsporblem xD
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules