Go Back   Cosplay.com > International Forums > Sweden

Reply
Thread Tools Rating: Thread Rating: 36 votes, 5.00 average.
Unread 03-08-2009, 07:42 PM   #31
tsukii
+anima

tsukii's Avatar

Jag undrar om nån här vet om det finns, och i så fall vart man kan få tag i Polyester Resin här i sverige, en länk så ni vet vad jag svamlar om ^^
http://www.whatishcc.com/tutorials/polyesterresin.php

Jag har letat efter detta överallt känns det som. Alltifrån panduro, hobbex, clasohlsson, jula, till alla internettsidor jag bara kunde komma på...

Problemet är att vätskorna klassas som brandfarliga och därför fraktas det inte utanför usa, och där är enda platsen jag hittat dem på. Det kan ju vara ett handikapp att jag bara vet vad det kallas på engelska så... ^^' och att jag bor i en relativt liten stad i norrland XP

Alla förslag eller ideer vart man kan fråga uppskattas djupt! Då detta är en grej jag fått på hjärnan efter alla eländiga juveler vi fick göra till tsubasa dräkterna, allt skulle blivit så otroligt mycket enklare om detta fanns att få tag i nånstans!

Tack på förhand /Tsukii

Erisa's Law of Cosplay: the difficulty of a cosplay is inversely proportional to how simple it looks in reference pictures.
tsukii is offline   Reply With Quote

Unread 03-09-2009, 04:17 AM   #32
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Jag tror vi kom fram till i denna tråden att det nog ska översättas som "lack". Jag känner bara till en affär här i Köpenhamn som har något liknande, och det är en väldigt välsorterad målarbutik (en sådan som säljer till konstnärer och liknande, inte en Beckers...) Jag kan prova att kolla med mina vänner från Mithlond och Bri om de inte vet - kommer snart att få använding av det själv, nämligen, och dom är bra på att göra "falska juveler".

"Don't engage in a battle of wits with an unarmed man." (Crawford, courtesy of Aoe, in this case)
Schuldig_ is offline   Reply With Quote
Unread 03-09-2009, 04:44 AM   #33
tsukii
+anima

tsukii's Avatar

Quote:
Originally Posted by Schuldig_ View Post
Jag tror vi kom fram till i denna tråden att det nog ska översättas som "lack". Jag känner bara till en affär här i Köpenhamn som har något liknande, och det är en väldigt välsorterad målarbutik (en sådan som säljer till konstnärer och liknande, inte en Beckers...) Jag kan prova att kolla med mina vänner från Mithlond och Bri om de inte vet - kommer snart att få använding av det själv, nämligen, och dom är bra på att göra "falska juveler".
tack så mycket! ^^ Bra tråd!
Mitt letande går också vidare... lack har jag inte testat med men även när jag skitigt i att säga vad det är och gått direkt på hur det andvänds har jag fått MYCKET konstiga blickar... XP Så det är nog som du säger att om det finns är det nog hos mycket "välsorterade" butiker O.o'

Man borde kanske flörta med sin starndad cosplaybutik att shippa in lite (blink blink) XD

Erisa's Law of Cosplay: the difficulty of a cosplay is inversely proportional to how simple it looks in reference pictures.
Unread 03-09-2009, 05:24 AM   #34
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Har du en standard cosplaybutik? Vad är det, vad är det? *studsar*

"Don't engage in a battle of wits with an unarmed man." (Crawford, courtesy of Aoe, in this case)
Unread 03-09-2009, 07:38 AM   #35
tsukii
+anima

tsukii's Avatar

Quote:
Quote:
Har du en standard cosplaybutik? Vad är det, vad är det? *studsar*
Nä det är inget sånt. För alla "mjuka" material använder jag Ohlssons tyger, de har inte svikit mig än XP när jag komer dit känner de igen mig och undrar vad jag håller på med denna gång... ;3
För "hårda" material hittar jag mycket på Bauhaus. De känner mig inte vid namn, men pratar säkert om den där konstiga som frågar efter en flagstångsknopp ena dan och plexiglas och tunna kjedjor nästa. XP

De borde väll gå att muta? ()

Unread 03-18-2009, 07:11 AM   #36
tsukii
+anima

tsukii's Avatar

Efter mycket mutande o grävande har jag ÄNTLIGEN hittat polyester resin här i sverige!

Det heter Crystal Resin
och finns på artisticas hemsida som förövrigt har många intressanta saker i cosplayväg XD
det är en affär för konstnärsmaterial så de kan vara dyra ibland men har alltid bra kvalite på sina saker!
http://www.artistica.nu/

XD

Unread 03-18-2009, 09:01 AM   #37
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Toppen, det är precis något sånt jag har letat efter! Ska lägga till i första posten. Tusen tack!

Last edited by Schuldig_ : 03-18-2009 at 09:22 AM. Reason: Är vilse...
Unread 03-20-2009, 04:00 PM   #38
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

... Jag börjar med:

HOLY CRAP för priset på 300ml.

Sen säger jag bara en sak... eller 3.

Polyester Resin

Biltema

Jah, mitt är köpt där (ignorera 3 saker saken : D) Men jag har däremot inte kunnat pröva det, nu däremot så har jag ett projekt där jag ska banne mig testa det. Jag. SKA.

Kanske en terevlig affär för fiffiga meterial, men fy helvete vad dyrt saker ska vara (ok, Priset ha hööhts jävligt mycket på biltemas polyester, men ändå : D)

*rant rant : D*

http://grim---reaper.deviantart.com/

http://instagram.com/zabuzor/
Zabuz is offline   Reply With Quote
Unread 03-20-2009, 04:33 PM   #39
tsukii
+anima

tsukii's Avatar

Quote:
Originally Posted by Zabuz View Post
... Jag börjar med:

HOLY CRAP för priset på 300ml.

Sen säger jag bara en sak... eller 3.

Polyester Resin

Biltema

Jah, mitt är köpt där (ignorera 3 saker saken : D) Men jag har däremot inte kunnat pröva det, nu däremot så har jag ett projekt där jag ska banne mig testa det. Jag. SKA.

Kanske en terevlig affär för fiffiga meterial, men fy helvete vad dyrt saker ska vara (ok, Priset ha hööhts jävligt mycket på biltemas polyester, men ändå : D)

*rant rant : D*
vad har du för superbiltema! O.o Jag har noga frågat flera gånger efter både polyester resin och liknande versoner av det! MEN DE VET INTE ÄNNS VAD DET ÄR ;_; (suck) det är väll mitt öde...

Unread 03-28-2009, 10:04 AM   #40
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

Quote:
Originally Posted by tsukii View Post
vad har du för superbiltema! O.o Jag har noga frågat flera gånger efter både polyester resin och liknande versoner av det! MEN DE VET INTE ÄNNS VAD DET ÄR ;_; (suck) det är väll mitt öde...
...

Det kan råka vara så att det kanske är samma Biltema som du varit på xD

Last edited by Zabuz : 03-28-2009 at 10:21 AM.
Unread 03-28-2009, 03:04 PM   #41
tsukii
+anima

tsukii's Avatar

Quote:
Originally Posted by Zabuz View Post
...

Det kan råka vara så att det kanske är samma Biltema som du varit på xD
O.O det är bara så orättvist! de måste ha en konspiration!!! eller är det en smansvärning av nått slag? de lögnarna...

jag har alltid sagt att jag har extrem otur och här är bevset -_-' XP

Unread 04-01-2009, 05:54 AM   #42
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Zabuz, har Biltema resin nånstans på webbshoppen så man kan länka till det? Jag hittar inget när jag söker.

Unread 04-01-2009, 10:20 AM   #43
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

Quote:
Zabuz, har Biltema resin nånstans på webbshoppen så man kan länka till det? Jag hittar inget när jag söker.

Vad jag ser så gå det inte att länka till biltemas hemsida... eller går går det kanske, men jag vet inte hur ..
ayways, på datorn där jag skulle kunna ta reda påt' går det inte för tilfället, den har virus och jag sitter vid en annan : D ... helvete

Unread 04-02-2009, 02:48 AM   #44
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Man kan länka till allt, bara man har en url...

Unread 04-02-2009, 06:30 AM   #45
Arokka
Paladin

Arokka's Avatar

Är det möjligen dom här du tänkte på Zabuz?
http://www.biltema.se/products/produ...?iItemId=83293
http://www.biltema.se/products/produ...?iItemId=83295
Arokka is offline   Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules