Go Back   Cosplay.com > International Forums > Sweden

Reply
Thread Tools Rate Thread
Unread 10-08-2009, 02:53 AM   #1
Woltirr
Kigurumi

Woltirr's Avatar

intresse för cosplaytävling???

jag e gotlänning och det suger verkligen när man håller på med cosplay eftersom alla resor blir så fruktansvärt dyra...
därför vill jag att det ska finnas cosplaytävlingar och konvent på Gotland med nån gång...
jag håller på att starta en förening som ska syssla med japansk populärkultur och förhoppningsvis skapa ett konvent i framtiden...

Men det jag verkligen undrar e om det över huvud taget finns ett intresse att åka hela vägen till Gotland för att cosplaya lr om det helt enkelt blir för dyrt??
Woltirr is offline   Reply With Quote

Unread 10-08-2009, 12:00 PM   #2
KratosAurion28
Registered User

KratosAurion28's Avatar

Att bo på Gotland lät knivigt, du får helt enkelt försöka göra det bästa.
Lycka till med idén hoppas det finns flera cosplay intresserade där.

In progress:
The Legend of Zelda: A Link to the Past - Link

Next con: Tracon 9 (13-14/9 - 2014) Tampere, Finland
SAT - Keisuke Sannan (Hakuouki: Shinsengumi Kitan)
SUN - Suit!Levi (Attack on Titan)
KratosAurion28 is offline   Reply With Quote
Unread 10-09-2009, 12:19 PM   #3
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Du kan ju alltid börja med att se hur många du kan få ihop som faktiskt bor på Gotland (eller i närliggande län); det kanske är fler än du tror.

Men ja, jag hade åkt till Gotland - har faktiskt aldrig varit där, så jag kunde kombinera både turism och cosplay... med tanke på att vi åkte till San Fran för ett konvent förra året, så är det inte så långt till Gotland.

"Don't engage in a battle of wits with an unarmed man." (Crawford, courtesy of Aoe, in this case)
Schuldig_ is offline   Reply With Quote
Unread 10-09-2009, 08:26 PM   #4
Meuw
Cosplay Lover <3

Meuw's Avatar

Håller med Schuldig, försök med ett litet ett först! Ni kan ha mellan 40- 100 biljetter, och satsa lite på det mera lilla och mysiga Då blir det nog lätt att hitta lokal också!

Ni får se hur intresset är på Gotland, och lite erfarenhet på köpet! Sen efter det om ni vill försöka igen med lite större, eller är nöjda med att hålla konvent för gotländare + andra intresserade

Om intresset skulle bli större från besökare, så borde Visby kunna locka lite folk - Och många gånger skulle jag säga att inte lägga ett event samtidigt som ett annat, men många japansk kultur intresserade verkar gilla medeltidsveckan - (åtminstonne många jag känner...) - så kanske skulle det ändå vara bra att lägga det precis innan? Då kanske folk tänker "Ja men om jag åker ned litet innan, jag ska ju ändå dit" men då måste det vara ett billigt konvent, eftersom att de flesta nog snarare planerar att spendera pengar på stockholmsveckan så att säga...

Annars är det oftast bäst att låta bli att ligga nära andra stora event och bli utkonkurrerad.

Känn er fria att PM:a mig om ni skulle vilja ha tips om nått, jag har mycket erfarenhet omkring alla möjliga olika arrangemang.

Personligen älskar jag gotland så jag skulle lätt dra dit!
Unread 10-11-2009, 05:43 AM   #5
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Meuw View Post
Om intresset skulle bli större från besökare, så borde Visby kunna locka lite folk - Och många gånger skulle jag säga att inte lägga ett event samtidigt som ett annat, men många japansk kultur intresserade verkar gilla medeltidsveckan - (åtminstonne många jag känner...) - så kanske skulle det ändå vara bra att lägga det precis innan? Då kanske folk tänker "Ja men om jag åker ned litet innan, jag ska ju ändå dit" men då måste det vara ett billigt konvent, eftersom att de flesta nog snarare planerar att spendera pengar på stockholmsveckan så att säga...
Tänk, jag låg i sängen i morse och tänkte på att jag borde ha postat precis samma sak! Jag själv är nämligen intresserade av båda delar, och känner även en hel del personer som också är det. Meuw hann före. Du får förresten gärna PM'a mig också om det skulle vara, då även jag har arrangerat en del events/konvent.

"Don't engage in a battle of wits with an unarmed man." (Crawford, courtesy of Aoe, in this case)
Unread 10-19-2009, 08:23 AM   #6
Ink
We're all mad here!

Ink's Avatar

Jag bor i Halland och skulle mycket väl kunna tänka mig att åka till Gotland, såvida biljetterna var rimligt prissatta. Och såvida konventet hölls vid lämplig tidpunkt.

Lycka till, hur det än blir
And the mome raths outgrabe."
Ink is offline   Reply With Quote
Unread 10-19-2009, 06:16 PM   #7
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Hej, var i Halland? Jag är själv Halmstadtjej, numera migrerad till Skåne.

Unread 11-04-2009, 04:46 PM   #8
Ink
We're all mad here!

Ink's Avatar

Quote:
Originally Posted by Schuldig_ View Post
Hej, var i Halland? Jag är själv Halmstadtjej, numera migrerad till Skåne.
Onsala. För tillfället bor jag i England, men "hemma" är fortfarande Onsala
And the mome raths outgrabe."
Ink is offline   Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules