Go Back   Cosplay.com > International Forums > Finland

Reply
Thread Tools Rating: Thread Rating: 5 votes, 5.00 average.
Unread 08-09-2010, 07:11 AM   #1
Blood_Sword
Fabulous Boyfriend

Blood_Sword's Avatar

Puhutaan!

Ajattelin, että koska täällä on niin kuolutta niin miksi ei hommata tännekin vastaava juttu kuin se ruotsalaisten "Snack (spam!)", paikka missä puhutaan kaikesta mikä jotenki liittyy cosplayhin.. ja vähän muutakin.

---

Niin, ajattelin ilmoittaa kaikille meille pohjolaisille että Kemin mangapäivät järjestetään seuraavan kerran 30.10.2010! link link
Meinaan itse luultavasti cossata siellä, jos minulla on silloin Ichigo Kurosaki (Bleach) cossini täysin valmis niin varmaan debytoin sen siellä ensimäistä kertaa... höhöh.

---

Ei muuta kuin rupattelu ruuvit auki!

*~In progress~*
Masamune Date - Sengoku Basara
Eren Yeager (casual outfit) - Attack on Titan
Levi (suit) - Attack on Titan

*~Next con I'm attending~*
FIN Desucon Frostbite (13-15 February 2015)
FRI ???
SAT ???
SUN ???
Blood_Sword is offline   Reply With Quote

Unread 08-12-2010, 04:40 PM   #2
Hansku
Registered User

WOO prf. Mitäs tänne si xDD

Chibiconiin 2.10 olis tarkotus suunnistaa jos kaveri saa vapaata töistä (:

Pitäis cossejakin saada tehtyä, mut tällä lukio aikataululla 8:15-16:00 ei paljoo jaksa. Noh hiljalleen hyvä tulee eiks je?
Hansku is offline   Reply With Quote
Unread 08-13-2010, 08:57 AM   #3
Blood_Sword
Fabulous Boyfriend

Blood_Sword's Avatar

Chibicon? En ole ikinä aijemmin kuulut semmoisesta... mistä sellainen löytyy?

Olis mullaki tehtävää, on niin monta cossia mitä haluaisin tehdä (olen hardcore planeeramaan etukäteen kaikkea, se on joskus aika paha juttu... ;<) ja silti suurin osa ajasta istun ja makkaroin tietokoneen ääressä ku olis niin paljon muuta paljon järkevämpää tekemistä... voi voi...

Pitäis nyt vain saada äiti tilaamaan se peruukki niin olis kohta se yks cossi valmis. YEAH!

*~In progress~*

FRI ???
SAT ???
SUN ???
Unread 08-15-2010, 04:27 AM   #4
defia
Munakoiso

defia's Avatar

Quote:
Originally Posted by Blood_Sword View Post
Olis mullaki tehtävää, on niin monta cossia mitä haluaisin tehdä (olen hardcore planeeramaan etukäteen kaikkea, se on joskus aika paha juttu... ;<) ja silti suurin osa ajasta istun ja makkaroin tietokoneen ääressä ku olis niin paljon muuta paljon järkevämpää tekemistä... voi voi...
^ : D Voin samaistua täydellisesti tuohon ilmaisuun. Kaikkea pitäisi tehdä, mutta mitään en saa aikaan kuin vasta viikkoa ennen conia. No, onneksi tässä on ensikesään asti aikaa, jos TÄLLÄKERTAA onnistuisi pitkin vuotta tekemään^^".

Kankaita olen saanut hankittua, mutta seuraava vaihe olisikin sitten kaavoittaminen.. Ei oikein innosta.

Niinjuu, Blood_sword, mistäs sinä peruukkisi yleensä ostat? (: Ihan mielenkiinnosta kyselen.
defia is offline   Reply With Quote
Unread 08-16-2010, 04:43 AM   #5
Blood_Sword
Fabulous Boyfriend

Blood_Sword's Avatar

Olen vain ostannut yhden peruukin aiemmin, ja se oli Cosworxista. (silloin kuin se vielä oli Cosworx, ei se nykyinen cosplay.com shopping juttu)

Tällä kertaa tosin ajattelin tilata Ichigo cossille perukin tästä sivusta: http://www.thefivewits.net/cosplay_wigs.htm
Yks forumiitti ehdotti minulle sitä sivua ku kysyin mielipiteitä täällä. En ole kuulut siitä sivusta kovin paljon mutta mitä olen saanut tiedoksi niin olis hyviä ja luotettavia.

*~In progress~*

FRI ???
SAT ???
SUN ???
Unread 08-17-2010, 07:58 AM   #6
Hansku
Registered User

Quote:
Chibicon? En ole ikinä aijemmin kuulut semmoisesta... mistä sellainen löytyy?
www.chibicon.fi

sieltä pitäisi löytyä kaikki tarvittava (:

Quote:
hahaha äläpä. itelläni on cossit päiväntarkalleen suunniteltu. Onneks sain ees jotain kesälomalla aikaan, mut en hurrais. Saa nähä mitä tulee.

Olis 10 cossia ensvuodelle : DDD niistä oon alottanu jo.. 9. ja pari on jo 70% valmis. whihii.

Quote:
mutta seuraava vaihe olisikin sitten kaavoittaminen..
hhaaa mun inhokkipuuhaa XD ostakko nuo kaavat jostain vai teekkö kokonaan ite?
Unread 08-17-2010, 10:09 AM   #7
Blood_Sword
Fabulous Boyfriend

Blood_Sword's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hansku View Post
www.chibicon.fi

sieltä pitäisi löytyä kaikki tarvittava (:
Hmm... vai että Kuopiossa. (piti katsoo karttaa missä se semmoinen on XD)
No, ainaki lähempänä ku Helsinki. :-DDD

Niin, katsoin tuon sivun läpi, en nähnyt mitään infoa että olisko tapahtuma maksulinen vai ilmainen...?
EDIT: Jaha, 3 € netistä ja 5 € portilta. Ei paha.

Ja yks juttu, siis tämä:
"3. Suurikokoiset propit ym. tulee jättää narikkaan."

Mikä oikein lasketaan suureksi?
Ajattelin että jos mä pääsen/tulen sinne niin saattaisin cossata Ichigo Kurosakia... ja tuota... sen miekka on melko iso... hrm.
Minun miekka siihen cossiin on aika just 150 cm ihan terän kärjestä kahvaan ja se on puusta tehty.

*~In progress~*

FRI ???
SAT ???
SUN ???

Last edited by Blood_Sword : 08-17-2010 at 10:12 AM.
Unread 08-17-2010, 10:30 AM   #8
defia
Munakoiso

defia's Avatar

(; Aww, minullakin haluttaisi Chibiconiin, mutta täältä pohjoisesta ei tosiaan niin helposti lähdetäkkään muulloin kuin kesäisin.. Ja varsinkin kun on yksipäiväinen tapahtuma kyseessä.. (: Mutte te jotka sinne menette, ottakaa kuvia 83

Quote:
hhaaa mun inhokkipuuhaa XD ostakko nuo kaavat jostain vai teekkö kokonaan ite?
Kerran olen ostanut, silloin kun ensimmäisen vekkihameeni tein : D Mutta sen jälkeen olen itse tehnyt aina, koska ei ole ollut turhan monimutkaisia pukuja muutenkaan.. Nyt kuitenkin tuo Jubian takki/mekko on kovin erilainen kuin mitä olen koskaan tehnyt, eikä kangaskaan veny yhtään, joten on pakko tehdä istuva. ^^". Jos vaikka kaverin vanhoista käsityölehdistä löytyisi, tai sitten yritän jostain samankaltaisesta vaatteesta itse piirtää. (: Mitenkäs te muut, mistä hankitte kaavanne, mikäli edes niitä käytätte? : D

Ja Hansku, olen kateellinen kun joku on noin ahkera tekemään : D Minulle kolmekin pukua vuodessa aiheuttaa harmaita hiuksia.

Pitipä muuten kysyä vielä, jos joku sattuisi tietämään: tarkoitus olisi ensivuonna cossia Yokoa (TTGL), ja hänellähän on sellainen korkea poninhäntä.. Minulla löytyy kotoa n. 50cm pitkä peruukki ja siihen tarvittava määrä 120cm pitkiä lisäkkeitä (ihan vain irtonaisia kanekalon-kuituja). En kuitenkaan ole koskaan pidentänyt muuten kuin avonaisia hiuksia.. Ajattelin, että jos ne kuidut saisi jotenkin kätevästi kiinni sellaiseen isoon hiuspidikkeeseen, jonka sitten voisi vain kiinnittää ennen conia paikalleen, mutta.. Mitään ideoita miten se pitäisi toteuttaa? ^^" *totaalisen hukassa*
defia is offline   Reply With Quote
Unread 08-17-2010, 10:37 AM   #9
Blood_Sword
Fabulous Boyfriend

Blood_Sword's Avatar

Quote:
Originally Posted by defia View Post
Mitenkäs te muut, mistä hankitte kaavanne, mikäli edes niitä käytätte? : D
Tuota noin... totta puhuen... *kröhöm* ... olen tähän asti ainoastaan tehnyt cosseja jossa on ollut jonkinlainen kimono, ja koska minä peruskoulun yläasteella aikoinaaan semmoisia pari tein (kimonoja siis, ei cosseihin kuuluvia) niin minäpä käytin cosseihiin sitä koulukaavaa jota vähän muokkasin ku tarvi.

Muuten minun äiti on entinen oman kangaskaupan pitäjä niin että jos tarvii apua niin ei muuta kun kysymään neuvoa. <3
Ja kankaitaki on puoli liiteriä täynnä, saa käyttää pois niin paljon kuin mieli tekee...

*~In progress~*

FRI ???
SAT ???
SUN ???
Unread 08-20-2010, 03:50 PM   #10
Hansku
Registered User

Quote:
Originally Posted by Blood_Sword View Post
Mikä oikein lasketaan suureksi?
Kokemuksesta puhuen niin se vähän riippuu. Joissain suuri on yli puolmetriä, joissain yli 1m, ja joissain yli oman kokonsa. Yleensä tilanne on tuo viimeinen, et en luulis ton miekan kaa olevan mitään ylisuuria ongelmia.

Quote:
Mitenkäs te muut, mistä hankitte kaavanne, mikäli edes niitä käytätte? : D
Itse en raaski ostaa mitään kaavoja, koska asut muutenkin ovat jo satasesta sataan ja puoleen euroon, joten teen niin et otan jonkun oman mahd. saman tyylisen vaatteen ja piirtelen sen siit siitä läpi (: tähänasti on toiminut aik hyvin paria poikkeusta lukuunottamatta xD

Ja Defia, kiitos kiitos xD Tässä on hiljalleen edetty, ekana vuonna 2, seuraavana 4, ja nyt 10 : DDD

Ja tuo Yokon tilanne mikä sul on kuulostaa paljon clip-onssi tilanteelta. Itse tein Itachin SnJ:n clipsit 100% ite ; http://www.cosplay.com/photo/2588994/

Ja käytin siihen Katsumion tutoriaalia: http://www.cosplay.com/showthread.php?t=197775

Tos olis ehk paras vaihtoehto jos nyt ymmärsin ton oikein. Toivottavasti auttaa (:
Unread 08-22-2010, 09:05 AM   #11
Blood_Sword
Fabulous Boyfriend

Blood_Sword's Avatar

Quote:
Kokemuksesta puhuen niin se vähän riippuu. Joissain suuri on yli puolmetriä, joissain yli 1m, ja joissain yli oman kokonsa. Yleensä tilanne on tuo viimeinen, et en luulis ton miekan kaa olevan mitään ylisuuria ongelmia.
Toivottavasti... ku Ichigo ilmaan isoa miekkaa ei vaan ole ihan sama juttu. Ei oo yhtä makee.

*~In progress~*

FRI ???
SAT ???
SUN ???
Unread 08-25-2010, 04:44 AM   #12
jantsu2307
Cidi

jantsu2307's Avatar

ahaa täälläkin on alkanut ihmiset keskustelee taidanpa liittyä seuraanXD

Chibicon, juuh itse olen menossa sinne myös uudella cossillani kunhan saan sen valmiiksi. FF8:n Seifer parin viikon sisällä valmiina ja toivottavasti näyttää hyvältä sillä, kun on osallistunut siihen cosplaykisaan sinne chibiin niin toivon ettei se näytä niin raiskatulta versiolta

Itse vasta aloitin cosplayn harrastamisen tämän vuoden Desuconissa FF7 AC:n Cidinä. Yllättävän paljon kehuja tuli siitä puvusta joten olihan se pakko jatkaa tätä harrastusta.

Itsellä pari cossia tiedossa ensi vuodelle kunhan ehtisi vielä tekemään niitä kun kotona oleskelen vain viikonloppuisin niin jää tekeminen hieman vähemmälle. FF8 Seifer Chibissä ja sitten ensi vuoden suunnitelmana olisi FFX-2:n Shuyin...
jantsu2307 is offline   Reply With Quote
Unread 08-26-2010, 08:17 AM   #13
Hansku
Registered User

Quote:
Originally Posted by jantsu2307 View Post
Itse vasta aloitin cosplayn harrastamisen tämän vuoden Desuconissa FF7 AC:n Cidinä.
FFFightis? Näyttää vaan kuvista kumman samalta : D (jos olit niin aaaaa olisit esim the best)

Ja vuhuu, toinenkin Chibicon kisaaja : DDD Paitti se ei oo viel satavarmaa että pääsenkö paikalle, jos exä saa koulusta vapaata niin si tullaan, mut fingers crossed : D

Hahmona toimii Waka, sarjasta Kitto, Sumiwataru Asairo yori mo
http://accany.files.wordpress.com/2009/07/asairo13.jpg

puuttuu viel toi valkonen kauluspaita ja toi rusetti ja hattu. muuten on aik finito
Unread 08-26-2010, 08:44 AM   #14
Blood_Sword
Fabulous Boyfriend

Blood_Sword's Avatar

Jee, täällä on Chibicon-porukkaa!
Kysyin eilen äidiltä vähän lisää tästä Chibiconin pääsemisestä, junaliput ei nyt täsmää mutta henki on silti positiivinen lähtöön... toivottavasti hän vois kuskata minut sinne.
Ei ainakaan ole vielä kieltänyt mitään. Toivottavasti pääsen.

Hansku, yritän muistaa ton hahmon, niin että jos tulee vastaan conissa sitten semmoinen niin se oot sinä.

*~In progress~*

FRI ???
SAT ???
SUN ???
Unread 08-26-2010, 10:41 AM   #15
jantsu2307
Cidi

jantsu2307's Avatar

Quote:
FFFightis? Näyttää vaan kuvista kumman samalta : D (jos olit niin aaaaa olisit esim the best)
Juuh sama tyyppi olen ja haluan huomioida että ne olivat ENSIMMÄISET faittini joten ei mennyt parhaimman mukaan, mutta toivottavasti tykkäsitte Desun turnauksen backstagella sydän pumppas tuhatta ja sataa kun hermostutti ihan SAATANASTI suoraan sanoen, mutta hyvinhän se lopulta meniXD Oli kunnia hävitä välierässä mestarille Dantelle ja hänen ansiostaan aloitinkin tämän cosplayn harrastuksen.

FFFight on tullut mulle aika harrastuksen tapaiseksi ja nyt alan myös näissä cossikisoissa käymään (En varmasti tässä ekassa kisassani Chibissä voita mitään, mutta on se kiva käydä kokemassa miltä sekin tuntuu)
jantsu2307 is offline   Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules