In order to make room for incoming inventory, we are selling some of our ready-to-ship colors at very low prices, for Sunday only. Short wigs are $15, long wigs are $20. There are limited colors available in the sale, so grab them fast before they’re gone! -- Overstock Wigs -- sale ends at 11:59 PM, Pacific time, May 19th.
|
|||||||
![]() |
| Thread Tools | Rate Thread |
|
|
#136 |
|
A stalker-ish newbie
|
Karaktärs namn - Canada (Matthew Williams), Militär uniform
Serie - Hetalia Konvent/klar till - UppCon 12 Referensbild - http://tinypic.com/?t=postupload Info om karaktären: Personifieringan av landet Canada. Han blir oftast överskuggad av sin bror USA och blir lätt bortglömd av alla andra länder. Fritt : Blir tredje gången att cosplaya Canada, men ska bli kul att inte vara casual versionen (eller genderbend)! Fast det roligaste blir nog att min lillebror kommer hänga med och cosplaya han med! Progressmässigt sett så är cosplayen nästan klar, ska fixa bältena han har över axlarna (syns tyvärr inte i bilden) och bör gå in skorna jag köpt x'D
Cosplays Shirayuki Mizore (Rosario-Vampire) - UppCon11 Canada, different versions (Hetalia) - RenCon02 - 03 / DinoCon01 / UppCon12 / NärCon12 Belarus (Hetalia) - NärCon12 / RenCon03 Wizardmon (Digimon) - Vinter Närcon |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
Speedy Gonzales. Quite
|
Drar väl en liten post här då...
Karaktärs namn: Malfatto ( The Doctor) Serie Assassin's Creed: Brotherhood Konvent/klar till: Inget/vi får se :] Ville mest bara göra den helt enkelt Referensbild: ![]() info om karaktären: Sjuk man. Fritt : ...Masken :'D
|
|
|
#138 |
|
Registered User
|
Karaktärs namn: Saito Hajime
Serie: Hakuouki Shinsengumi Kitan Konvent/klar till: Rencon 03 Referensbild: http://static.minitokyo.net/downloads/10/15/380760.jpg http://i48.tinypic.com/2lsi35t.jpg http://4.bp.blogspot.com/_ojSZNSVUOT...2_111540_1.jpg Info om karaktären: "A quiet, stoic man; Hajime Saito is a master of the left handed sword technique and the captain of the third squad. He analyzes a situation before jumping in. He has dark violet hair and blue eyes. He wears a white scarf around his neck. Saito is proven to be very loyal, polite, and intelligent." Fritt: Tror inte denna cosplay är så avancerad för en noobie som mig, dock har jag inte bestämt mig för vilken av alla dessa outfits jag ska välja ^^ Rencon verkar ha nåt sorts "kimono-tema" i år så kanske Saito Hajimes yukata passar bäst.. Som sagt, inte bestämt mig än ![]() |
|
|
|
|
|
#139 |
|
Samuraiholic
|
ÅÅH, OMG, Saitō!! <3<3<3
Svenska Hakuōki cosplayare! Brofist!! *happiness-spasm* Nu måste jag nästan dra till Rencon bara för att se denna cosplayn... när är det och var? lol
*~In progress~* Rokurō Unno (kimono) - Brave 10 Masamune Date - Sengoku Basara *~Next con I'm attending~* FIN Desucon (14-16 June 2013) FRI Kazuma Sōma (manga version) - Fruits Basket SAT Kenshin Himura (Battousai, OVA) - Rurōni Kenshin SUN Rokurō Unno (kimono) - Brave 10 Last edited by Blood_Sword : 07-22-2012 at 05:01 PM. |
|
|
|
|
|
#140 |
|
Registered User
|
Saito och Souji är typ mina favoritkaraktärer från den serien (Dock inte jätteinsatt) så, funderar fortfarande på vem jag ska välja ^^ Blir nog Saito
Rencon är i Leksand 7-9 September ![]() Tegera Arena närmare bestämt! Kostar väl 200-250kr *w* |
|
|
|
|
|
#141 | |
|
Samuraiholic
|
Quote:
Fan, det krockar med Tracon i Finland som är 8-9 september och dit vill jag eftersom alla mina finska vänner ska dit + att jag stortrivdes där förra året. Oh well, du måste lägga upp bilder här på coscom sen!
*~In progress~* Rokurō Unno (kimono) - Brave 10 Masamune Date - Sengoku Basara *~Next con I'm attending~* FIN Desucon (14-16 June 2013) FRI Kazuma Sōma (manga version) - Fruits Basket SAT Kenshin Himura (Battousai, OVA) - Rurōni Kenshin SUN Rokurō Unno (kimono) - Brave 10 |
|
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Registered User
|
Quote:
serien är ju dessutom skitbra!Synd, ![]() Kommer deffinitivt posta pics! Och ska kanske på ConFusion i Göteborg 7-9 dec, troligtvis samma cosplay också ^^ |
|
|
|
|
|
|
#143 | |
|
Samuraiholic
|
Quote:
Gör så! ConFusion har jag funderat svagt på att dra till, kanske cossar Hijikata där om jag kommer. Vi får se.
*~In progress~* Rokurō Unno (kimono) - Brave 10 Masamune Date - Sengoku Basara *~Next con I'm attending~* FIN Desucon (14-16 June 2013) FRI Kazuma Sōma (manga version) - Fruits Basket SAT Kenshin Himura (Battousai, OVA) - Rurōni Kenshin SUN Rokurō Unno (kimono) - Brave 10 |
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
Registered User
|
Karaktärs namn: Totooria "Totori" Helmold
Serie: Atelier Meruru: The Apprentice of Arland Konvent/klar till: ConFusion 2012 Referensbild: http://images.wikia.com/atelierserie...A13_Totori.jpg info om karaktären: I det andra Arland spelet, Atelier Totori, drömmer nybörjaralkemisten Tootoria "Totori" Helmold om att bli en äventyrare för att kunna hitta sin försvunna mor. Flera år senare i uppföljaren Atelier Meruru har hon skickats som ersättare åt den kända alkemisten Rorolina Frixell som under mystiska omständigheter inte kunde åka till projektet att utvecka kungariket Arls tills det blir en del av Arlandrepubliken. I Arls blir hon Prinsessan Merurulinces alkemilärare. Till personligheten är Totori väldigt snäll och trevlig, dessvärre har hon en vana att säga saker helt rakt ut utan att tänka på att det kan såra andra. Totori är en av mina favoritkaraktärer, och dessutom från ett av mina favoritspel så det ska bli väldigt roligt att cosplaya henne ![]() |
|
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Rate This Thread | |
|
|