Go Back   Cosplay.com > International Forums > Sweden

Reply
Thread Tools Rate Thread
Unread 10-10-2012, 12:40 PM   #1
MeLovesPink
To infinity and beyond!

Nån mer som jag? Disney Cosplay

Jag kan ju inte vara den enda personen i Sverige som gillar att klä ut mig till Disney Prinsessor. Jag känner mig ensam, andra i min ålder (25) tycker man är barnslig som klär ut sig. Men jag känner mig mer som mig själv när jag får klä ut mig. Känner du dig som mig får du gärna skriva, det hade varit roligt
MeLovesPink is offline   Reply With Quote

Unread 10-11-2012, 01:32 AM   #2
Nerfherder
Puu! - Mokona

Nerfherder's Avatar

Brukar alltid se någon disneyprincessa på konvent. Såg snövit på uppcon och nu senast på närcon tävlade Verena som Belle. Så det är inte helt ovanligt
Nerfherder is offline   Reply With Quote
Unread 10-11-2012, 11:28 AM   #3
Blood_Sword
Fabulous Boyfriend

Blood_Sword's Avatar

Jag har också sett ett och en annan Disney-prinsessa på konvent i såväl Sverige som Finland; har även sett folk som cosplayat prinsessornas ärkefiender. Det är inget konstigt med det, kör hårt om det är det du gillar att göra!

*~In progress~*
Masamune Date - Sengoku Basara
Team Aqua Grunt (male) - Pokémon Ruby/Sapphire Version
Eren Yeager (casual outfit) - Attack on Titan

*~Next con I'm attending~*
FIN Desucon Frostbite (13-15 February 2015)
FRI ???
SAT ???
SUN ???
Blood_Sword is offline   Reply With Quote
Unread 10-12-2012, 08:00 AM   #4
MeLovesPink
To infinity and beyond!

Tack! Satt o letade efter konvent i Sverige häromdan men de flesta verkar ha lagt ner. Kommer kanske igen i början på nästa år.

Nu ska jag bara försöka hitta någon som kan hjälpa mig sy en klänning så att jag kan börja cosplaya, vilket också verkar svårt i Sverige. I mitt nästa liv ska jag nog vara född i USA istället, möjligheterna verkar fler där.
Unread 10-12-2012, 09:38 AM   #5
gyarume
Registered User

Åååh!! Jag älskar Disney prinsessor
Min nästa cosplay ska bli Törnrosa eller Tingeling.
Jag har planerat det länge men har både brist på tid och pengar (och så är jag ganska dålig på att sy)
Men jag har inte gett upp ännu så det blir nog snart av
Vart bor du?
gyarume is offline   Reply With Quote
Unread 10-12-2012, 09:49 AM   #6
MeLovesPink
To infinity and beyond!

Jag har både tid och pengar men vet inte vart jag ska vända mig. När man söker på andra som har dessa klänningar har de någon de känner som kan hjälpa dom men jag har ingen sådan person i min närhet Nu när jag äntligen hittat något som verkligen är ett intresse jag vill hålla på med, så ska det vara så förbaskat svårt att genomföra.

Jag bor i norra skåne
Unread 10-12-2012, 10:07 AM   #7
gyarume
Registered User

Well vi bor ju inte direkt ''nära'' varandra men såå långt är det ju inte, Jag bor i västra frölunda i Göteborg.
Jag har två kompisar som också är lite inne på att göra Disney cosplay.
Det skulle ju vara roligt att gå på konvent tillsammans då
Unread 10-12-2012, 11:18 AM   #8
Blood_Sword
Fabulous Boyfriend

Blood_Sword's Avatar

Quote:
Originally Posted by MeLovesPink View Post
Tack! Satt o letade efter konvent i Sverige häromdan men de flesta verkar ha lagt ner. Kommer kanske igen i början på nästa år.
Det finns hur mycket konvent som helst i Sverige ju! Meuwcon, Närcon, Whatevercon, Kultcon, ConFusion, Kawaiicon, Skecon (nytt!) och Constigt för att nämna några. Tyvärr lades ju Uppcon ner i år men det skulle förvåna mig om inte en ersättare dykte upp snart! Och om inte de svenska konventen räcker till så varför inte gå på konvent i Norge, Danmark och Finland?

Dock stämmer det att de flesta konventen hålls under våren och sommaren.. men det finns även några som hålls under höst och vintern, såsom Skecon (Skellefteå, 2-4 november), ConFusion (Göteborg 7-9 december) och Kultcon (Jönköping, 26-28 oktober). Just ja, sen ska ju vinter!Närcon visserligen hållas för första gången 2013, datum verkar inte finnas ute ännu dock.

*~In progress~*

FRI ???
SAT ???
SUN ???
Unread 10-12-2012, 12:55 PM   #9
MeLovesPink
To infinity and beyond!

Göteborg är ju som du säger inte nära men det är bättre det än att du bor i Luleå Ja det hade ju varit roligt, o nu när det ju snart vår så då kan vi säkert hitta nåt konvent att gå på. Fast det är klart, jag vill ju cosplaya då så vi får sätta igång med våra kläder snart!

Tack för de posivtiva orden o tipsen på alla konvent, det ser ju hoppfullt ut! Haha ja Finland o Norge har jag aldrig varit i närheten av men Danmark ligger ju nära o bra så man kanske ska kolla upp läget där. Ska ni på nåt konvent snart?
Unread 10-12-2012, 12:57 PM   #10
Blood_Sword
Fabulous Boyfriend

Blood_Sword's Avatar

Jag ska på Skecon (står i min signatur) och sen ska jag högst troligtvis på vinter!Närcon när det nu än är. Och såklart på (vanliga) Närcon nästa år i Sverige.

*~In progress~*

FRI ???
SAT ???
SUN ???
Unread 10-13-2012, 07:27 AM   #11
Mierin
Registered User

Mierin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Blood_Sword View Post
Tyvärr lades ju Uppcon ner i år men det skulle förvåna mig om inte en ersättare dykte upp snart!
Peppcon ska väl hållas nästa år i Uppsala, till minne av Uppcon? ^^ Tror dock inte att dom har något datum satt än. Inte vad jag sett iaf.

Älskar för övrigt idén med att cosplaya Disneyprinsessor, man växte ju upp med dom och det fanns så mycket hos dom som man idealiserade som barn. Har själv velat cosplaya Belle i evigheter, jag hoppas att det ska bli av någon gång. Tyvärr är det väl inte riktigt inom min budget närmaste tiden D: Annars är den enda Disney-cosplay jag gjort Kuzco från Kejsarens nya stil, är väl kanske inte riktigt lika häftigt som en prinsessa xD
Mierin is offline   Reply With Quote
Unread 10-13-2012, 07:28 AM   #12
Blood_Sword
Fabulous Boyfriend

Blood_Sword's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mierin View Post
Peppcon ska väl hållas nästa år i Uppsala, till minne av Uppcon? ^^ Tror dock inte att dom har något datum satt än. Inte vad jag sett iaf.
Det är också det jag hört.

*~In progress~*

FRI ???
SAT ???
SUN ???
Unread 10-14-2012, 03:09 PM   #13
gyarume
Registered User

Själv ska jag till Confusion och NärCon (planerade) och sen får man ju se lite vad det blir
Unread 10-15-2012, 07:08 AM   #14
MeLovesPink
To infinity and beyond!

Quote:
Originally Posted by Mierin View Post

Älskar för övrigt idén med att cosplaya Disneyprinsessor, man växte ju upp med dom och det fanns så mycket hos dom som man idealiserade som barn. Har själv velat cosplaya Belle i evigheter, jag hoppas att det ska bli av någon gång. Tyvärr är det väl inte riktigt inom min budget närmaste tiden D: Annars är den enda Disney-cosplay jag gjort Kuzco från Kejsarens nya stil, är väl kanske inte riktigt lika häftigt som en prinsessa xD
Häftigt att du gjort Kejsare Kuzco! Han hör ju inte till de mest kända karaktärerna direkt vilket gör det extra kul. Jag såg dina bilder, jättefina kläder!

Jag tror nog jag ska försöka ta mig till ett konvent nästa år då, så man kan träffa fler likasinnande o få tips o ideer. Hade som sagt varit roligt att känna folk med samma intresse, som inte tycker att man är helt totalt weird :P
Unread 10-19-2012, 06:33 AM   #15
MeLovesPink
To infinity and beyond!

Snart är det dags för Halloween! Den enda tiden på året då "normala" människor inte tittar snett på en när man är utklädd. Förra året var jag Snövit o vi tog tåget till festen, väldigt populärt bland barnen på tåget som alla ville fram o prata med mig Ska ni på någon fest o vad ska ni vara isåfall?
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules