Go Back   Cosplay.com > International Forums > Sweden

Reply
Thread Tools Rating: Thread Rating: 60 votes, 5.00 average.
Unread 07-19-2013, 07:50 AM   #2011
Blood_Sword
Fabulous Boyfriend

Blood_Sword's Avatar

Mina Närcon cosplay-planer! PEPPEN! <3

http://valkoinensamurai.blogspot.com...ed-hakama.html

*~In progress~*
Masamune Date - Sengoku Basara
Team Aqua Grunt (male) - Pokémon Ruby/Sapphire Version
Eren Yeager (casual outfit) - Attack on Titan

*~Next con I'm attending~*
FIN Yukicon (10-11 January 2015)
SAT ???
SUN ???
Blood_Sword is offline   Reply With Quote

Unread 07-22-2013, 04:49 AM   #2012
KratosAurion28
Registered User

KratosAurion28's Avatar

Tar tåget till Närcon i övermorgon, så peppad! Cosplay planer till folket! http://jaatynytenkeli.blogspot.se/20...s-changed.html

In progress:
The Legend of Zelda: A Link to the Past - Link

Next con: -- (-- - --) --
KratosAurion28 is offline   Reply With Quote
Unread 07-29-2013, 07:41 AM   #2013
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

Hörde att Närcons Cosplaytävling var en katastrof. Now, tell me all about it. ._.

"Inte för att vara så"... som sagt, bara hört lite kort från olika håll.

Var det värmens fel eller var det bara lite "eeeeeh" över det hela? Hörde att röstningen (än en gång...) ballat ur med.

Trodde Sverige skulle kunna ordna en cosplaytävling vid det här laget... :<

http://grim---reaper.deviantart.com/

http://instagram.com/zabuzor/
Zabuz is offline   Reply With Quote
Unread 07-30-2013, 04:39 AM   #2014
Mierin
Registered User

Mierin's Avatar

Vet någon vem/vilka som vann i Närcons cosplaytävling och i NCC? Jag har försökt hitta information om det, men det verkar inte finnas. Eller så letar jag på fel ställen o_O
Mierin is offline   Reply With Quote
Unread 07-30-2013, 11:49 AM   #2015
Ematheo
aka TC

Ematheo's Avatar

Zabuz: Ja Confusion är ju trevligt och dom verkar ju ska expandera men tror det finns mer att göra på närcon vinter. Brukar inte GMU bara va nån månad? Hoppas du hinner iaf ^^

Och cosplaytävlingen hade ja ingen aning om att den spåra ur o.O Såg förvisso bara 10 minuter kanske av den i förbifarten och då verkade allt bra iaf. Men ja..röstningen brukar ju aldrig funka tycker jag -.-

Mierin: I NCC var det 2 från Danmark och en från Norge som van tror ja.. Hon tjejen som va Vi från LoL kom 3:a.

Sen kom hon som sytt 10000 pärlor eller vad det var på första plats. Minns inte vilken karaktär hon cossade. Länk på hon här.

Andra plats har ja ingen aning om vem det va. Men tydligen en dansk (:
Ematheo is offline   Reply With Quote
Unread 07-30-2013, 12:19 PM   #2016
Mierin
Registered User

Mierin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ematheo View Post

Mierin: I NCC var det 2 från Danmark och en från Norge som van tror ja.. Hon tjejen som va Vi från LoL kom 3:a.

Sen kom hon som sytt 10000 pärlor eller vad det var på första plats. Minns inte vilken karaktär hon cossade. Länk på hon här.

Andra plats har ja ingen aning om vem det va. Men tydligen en dansk (:
Åh, tack ska du ha ^^ Jag var inte på Närcon själv, och jag har letat runt som en idiot efter resultaten efter cosplaytävlingen och NCC, men dom verkar inte lägga upp det nånstans.
Unread 07-30-2013, 06:13 PM   #2017
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

Quote:
Zabuz: Ja Confusion är ju trevligt och dom verkar ju ska expandera men tror det finns mer att göra på närcon vinter. Brukar inte GMU bara va nån månad? Hoppas du hinner iaf ^^

Och cosplaytävlingen hade ja ingen aning om att den spåra ur o.O Såg förvisso bara 10 minuter kanske av den i förbifarten och då verkade allt bra iaf. Men ja..röstningen brukar ju aldrig funka tycker jag -.-
:
GMU'n är i 3 månader, "min period" blir, om allt går enligt planerna, Januari-Mars... NC:V 20-23Februari... mitt i smeten. Så den verkar rätt körd, tyvärr. Vinterkonvent har annars varit något jag föredragit.

...Brukar faktiskt mest gå omkring och gloo på folk på konvent xD Men allvarligt: det är ju så jävla underbart att bara titta på alla människor i alla dess slag. FÄRGEXPLOSION. typ. Underbart. Raka motsatsen mot min lilla ort. Nutyckerjagfaktisktomminortmendetvarenannanfemma.

Som sagt, bara något jag hört från olika håll. Kan ju alltid vara gnälliga människor, men hörde något om "vänta länge + varmt + cosplay", ifall så är fallet kan jag förstå klagandet. En jobbig cosplay i varmt väder väntandes länge är ju inte kul alls..........

Unread 07-31-2013, 02:27 PM   #2018
Ematheo
aka TC

Ematheo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mierin View Post
Åh, tack ska du ha ^^ Jag var inte på Närcon själv, och jag har letat runt som en idiot efter resultaten efter cosplaytävlingen och NCC, men dom verkar inte lägga upp det nånstans.
Nä dom är sämst på det! Har man tur skriver dom det i förbifarten nånstans. Trodde dom skulle filma tävlingen och allt och lägga ut sen. Jag såg den ju fast hade velat se bättre, stod typ längst bak -.- Förresten, såg precis att de lagt ut nya bilder på flickr så man kan se vilka som tävlade och dom har tillåmed skrivit vilka som van! (Om man klickar på bilderna) :3 http://www.flickr.com/photos/narcon/...7634857398707/

Quote:
Originally Posted by Zabuz View Post
GMU'n är i 3 månader...
Ahaaa.. ja då förstår ja :/

Quote:
Som sagt, bara något jag hört från olika håll. Kan ju alltid vara gnälliga människor, men hörde något om "vänta länge + varmt + cosplay", ifall så är fallet kan jag förstå klagandet. En jobbig cosplay i varmt väder väntandes länge är ju inte kul alls..........
Okej, ja det brukar ju va långa väntetider för cosplayare. Därför borde dom ha cosplaytävlingen på en kväll som NCC:n, så det inte är lika varmt för stackarna.

Last edited by Ematheo : 07-31-2013 at 02:33 PM.
Ematheo is offline   Reply With Quote
Unread 07-31-2013, 05:25 PM   #2019
Mierin
Registered User

Mierin's Avatar

Quote:
Nä dom är sämst på det! Har man tur skriver dom det i förbifarten nånstans. Trodde dom skulle filma tävlingen och allt och lägga ut sen. Jag såg den ju fast hade velat se bättre, stod typ längst bak -.- Förresten, såg precis att de lagt ut nya bilder på flickr så man kan se vilka som tävlade och dom har tillåmed skrivit vilka som van! (Om man klickar på bilderna) :3 http://www.flickr.com/photos/narcon/...7634857398707/
Ja, jag såg tidigare idag att dom hade lagt upp resultatet för NCC där ^^ Det var kul att se, riktigt bra kostymer.

Lite tråkigt dock att det inte går hitta resultatet för den vanliga cosplay-tävlingen, är ju ändå en hyfsat stor tävling och deltagarna har lagt ner massor med tid på sina dräkter. Nåt litet omnämnande kan man ju tycka att de förtjänar. Och som du säger så vore det roligt om de filmade och la upp själva uppvisningen, hade varit kul att kunna titta på.
Unread 08-01-2013, 04:02 PM   #2020
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

Har de inte lagt ut det i förbifarten på sitt eget forum då? UppCon brukade väl göra det har jag för mig?

Vafan, tycker fan att det är charmigare med "de vanligt tävlande" än NCC & alla förkortningar de har för sig... Lite mer variation än massiva klänningar och likadana armours helatiden iallafall... Inget illa menat på ett sätt, men det är många gånger rätt tråkigt att se att "en klänning som är stor som ett hus har vunnit/Armour á la Halo med vapen".

Unread 08-01-2013, 05:40 PM   #2021
Mierin
Registered User

Mierin's Avatar

Quote:
Har de inte lagt ut det i förbifarten på sitt eget forum då? UppCon brukade väl göra det har jag för mig?

Vafan, tycker fan att det är charmigare med "de vanligt tävlande" än NCC & alla förkortningar de har för sig... Lite mer variation än massiva klänningar och likadana armours helatiden iallafall... Inget illa menat på ett sätt, men det är många gånger rätt tråkigt att se att "en klänning som är stor som ett hus har vunnit/Armour á la Halo med vapen".
Jag såg ingen tråd om det på deras forum, men det kanske finns i nån av de andra trådarna, jag får leta runt litegrann där.

Jag tycker NCC och SM är roliga initiativ och ett intressant komplement till den vanliga tävlingen, men jag kan hålla med om att variationen blir betydligt större i de vanliga tävlingarna. I NCC och SM handlar det väl mer om prestige, och det blir väl mycket fokus på att det ska vara lite flashigt och överträffa de andra. Men jag tycker ändå att det fanns viss variation i årets NCC, det var iaf inte bara full rustning eller gigantisk klänning ^^
Unread 08-02-2013, 07:53 AM   #2022
Brainshake
aka LazyJenny

Brainshake's Avatar

Jag är ansvarig för bland annat hemsidan på NärCon, och nu när jag äntligen återhämtat mig från en och en halv veckas hårt jobb ska jag se till att vi får upp resultatet i cosplaytävlingarna på hemsidan typ idag eller imorgon, beroende på hur lång tid det tar för mig att få tag på alla.
Angående filmande så är båda cosplaytävlingarna filmade, men det tar lite tid att redigera och lägga upp dem, men de kommer så småningom. (är ansvarig för film och foto också)
MeuwCon 03: Ukyo (Ranma 1/2)
UppCon 10: Kagome (Inuyasha)
Brainshake is offline   Reply With Quote
Unread 08-02-2013, 10:32 AM   #2023
Mierin
Registered User

Mierin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Brainshake View Post
Jag är ansvarig för bland annat hemsidan på NärCon, och nu när jag äntligen återhämtat mig från en och en halv veckas hårt jobb ska jag se till att vi får upp resultatet i cosplaytävlingarna på hemsidan typ idag eller imorgon, beroende på hur lång tid det tar för mig att få tag på alla.
Angående filmande så är båda cosplaytävlingarna filmade, men det tar lite tid att redigera och lägga upp dem, men de kommer så småningom. (är ansvarig för film och foto också)
Ah, okej, då var det bara jag som hade för bråttom ^^
Unread 08-02-2013, 04:22 PM   #2024
Brainshake
aka LazyJenny

Brainshake's Avatar

Man bör tillåtas en veckas koma efter NärCon, men sen ska det vara full rulle igen. Jag har petat runt på folk, så snart ska det börja droppa in på hemsidan lite olika vinnare.
MeuwCon 03: Ukyo (Ranma 1/2)
UppCon 10: Kagome (Inuyasha)
Brainshake is offline   Reply With Quote
Unread 12-25-2013, 08:33 AM   #2025
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

Go' jul & gott nytt på er

Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules