Go Back   Cosplay.com > International Forums > Sweden

Reply
Thread Tools
Unread 01-05-2015, 03:07 PM   #1
Laizia
Registered User

Hjälp med Darth Revan Hjälm

Hej, jag tänkte tillverka mig en hjälm av karaktären Darth Revan från Knights of the old Republic och sedan fortsätta efter det med resten av vad han har. Då det är första gången jag gör detta kan jag behöva lite vägledning.

Som grund tänkte jag göra en gipsmask för att få rätt storlek men efter det kommer min fråga/frågor.

När jag lägger gips över ansiktet ska jag då använda mig av någon typ av plast på pannan och kinder för att få bort det senare eller något som vaselin så att det typ bara är att dra av?

Senare när jag har gipsmasken så tänkte jag utefter den göra den riktiga masken. Vilket material ska jag då använda om jag ska arbeta inomhus och den masken inte ska väga en massa när den är klar?(Ett material som inte stinker alltså)

Efter detta när jag då ska måla masken av valt material så undrar jag då tips på hur man färgar det för att få metalkänsla utav den?

Last edited by Laizia : 01-05-2015 at 03:10 PM.
Laizia is offline   Reply With Quote

Unread 01-06-2015, 06:47 AM   #2
creaton
mtv cribs: rapture

creaton's Avatar

Tips är att göra masken i pepakura. Googla efter Darth Revan Pepakura. Typ här http://www.405th.com/knights-old-rep...evan-mask.html

Det är nog väldigt svårt att freestyla hjälmen med gips. När det kommer till färgen, spraylack (utomhus) metallic är ju bra. Det finns ju akrylfärg metallic om du vill och måste måla inomhus
Unread 01-06-2015, 08:13 AM   #3
Pantzar
Registered User

Pantzar's Avatar

Det är alltid mycket lättare att få bra svar om man postar en referensbild. Alla vet inte hur karaktären ser ut.
Pantzar is offline   Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools

Posting Rules