Go Back   Cosplay.com > International Forums > Sweden

Reply
Thread Tools
Unread 09-02-2014, 04:57 AM   #226
Daigorō
Cub

Daigorō's Avatar

Någon som ska på Kawaiicon 26-28 september, eller någon som varit där tidigare och kan berätta om det är större eller mindre än peppcon? Är sugen på att åka dit efter att ha fått blodad tand på årets peppcon.
Daigorō is offline   Reply With Quote

Unread 09-03-2014, 05:42 AM   #227
Chunsuke
EXO-L || A.R.M.Y || OTAKU

Chunsuke's Avatar

Quote:
Originally Posted by Daigorō View Post
Någon som ska på Kawaiicon 26-28 september, eller någon som varit där tidigare och kan berätta om det är större eller mindre än peppcon? Är sugen på att åka dit efter att ha fått blodad tand på årets peppcon.
Jag och några vänner ska dit för första gången nu i September, dock så har vi aldrig varit där förut så jag vet inte om jag kan hjälpa dig. En sak jag kan göra är att berätta är att förra Kawaiicon fick ungefär upp mot 400 besökare, I think. Stod så på hemsidan XD
Unread 09-04-2014, 06:04 PM   #228
Daigorō
Cub

Daigorō's Avatar

Quote:
Originally Posted by Chunsuke View Post
Jag och några vänner ska dit för första gången nu i September, dock så har vi aldrig varit där förut så jag vet inte om jag kan hjälpa dig. En sak jag kan göra är att berätta är att förra Kawaiicon fick ungefär upp mot 400 besökare, I think. Stod så på hemsidan XD
Ok, lite mindre än peppcon då, men det kommer säkert fler besökare i år. Jag åker dit med min dotter om vi får all planering att funka annars siktar vi på närcon vinter nästa år och då ska dottern och hennes kompis cosplaya och jag ska försöka få ihop något till dess
Daigorō is offline   Reply With Quote
Unread 09-21-2014, 11:34 AM   #229
Gabu-san
Registered User

Ska gå på Confusion 2014, ska bli spännande då jag inte varit på konvent i typ tio år... funderar också att gå på båda Närcon i 2015
Gabu-san is offline   Reply With Quote
Unread 10-05-2014, 09:53 PM   #230
MissAngie
My dreams are my wings.

Sci fi mässan är nu den 25:e okt,jag ska försöka hinna göra om min Storm cosplay till dess, hoppas man hinner får peruk i tid annars går jag nog seriöst inte!

Next cosplays will be working on :
.:Sailor Saturn | 40%
.:Anthy Himemiya - Utena revolutionary girl | 75 %
"Dreams are hopeless aspirations.
In hopes of comin' true
Believe in yourself
The rest is up to me and you" - Waterfalls, TLC. -
MissAngie is offline   Reply With Quote
Unread 02-15-2015, 11:00 AM   #231
Kaelaz
Registered User

Kaelaz's Avatar

Vi är några som under Sverok uppbackning ska försöka att skaka liv i DalCon igen.

Konventet i sig kommer vara ett spel och populärkulturskonvent med inte mindre än 3 figurspelsturneringar, ser ut att bli Magicturnering, hoppas på rum med brädspel/rollspel och en hel del cosplayaktiviteter som CosplPå konventet kommer det finnas en så kallad Cosplot med tema resurrection vars lösning kommer ske vid Cosplayschacket. Möjlighet för konventsbesökare att vara delaktig i hur lösningen blir kommer finnas. Vill du vara mer delaktig i Cosploten så maila dalconcosplay@gmail.com för mer info om vad det kan innebära. Du ska inte vara rädd för att stå framför folk och uppträda.

Är du en av oss som har tummen mitt i handen när det kommer till att sy och skapa men vill ändå vara med i Cosploten eller något av våra cosplaygames (schack,deathmatch eller Dating game.)? Frukta inte för dessa event kommer vi inte kräva egen gjorda cosplays, de får vara köpta. Inte kommer vi heller välja se som anmält sig först utan vi kommer titta på likhet med karaktär och hur den passar in med årets tema. Temat är Resurrection and chaos. All anmälan till eventen kommer ske innan konventet och anmälniningarna kommer stänga ca 4-6 veckor innan konventet.y Deathmatch, Cosplay Chess och Cosplay Datinggame och en hel del andra aktiviteter.

Datum för konventet är satt till 25-27 Sept i Falun eller Borlänge beroende på var vi hittar lokal. Är man intresserad av att kanske vara med i något av cosplayeventen kan man maila DalConcosplay@gmail.com för mer info och med frågor. Vi söker minst en person som kan tänka sig hjälpa till vid cosplaychess och kanske göra en specifik cosplay för konventet. Frågor på det kan också mailas till dalconcosplay@gmail.com

Så sprid denna information vidare så mycket ni kan så kanske vi ses i höst.
Unread 11-15-2015, 11:20 AM   #232
MoonMilk
Registered User

MoonMilk's Avatar

jag vill gå på aaaaaaaaaaaaaalllt
MoonMilk is offline   Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools

Posting Rules