Go Back   Cosplay.com > International Forums > Sweden

Reply
Thread Tools
Unread 12-07-2016, 12:59 PM   #2071
Blood_Sword
aka Shiro Samurai

Blood_Sword's Avatar

Vänta, vilket meddelande?

Bara för att förtydliga såatteh, om du är intresserad av att delta i giveawayn (jag var också rädd för att använda linser i början, tro det eller ej xD) så är det helt okej att skicka mig exempelvis ens Facebook-namn via epost (finns på vänstra spalten), om man inte vill skriva det publikt. Förstår det då jag själv också har ett väldigt ovanligt efternamn, fast just därför har jag inte mitt riktiga efternamn på fejjan. ^^ Jag använder ju bara kontaktinfon för att ta kontakt och för att kunna checka att man gillat sidan, om man är vinnaren. ^^

Last edited by Blood_Sword : 12-07-2016 at 01:10 PM.
Blood_Sword is offline   Reply With Quote

Unread 12-09-2016, 11:52 AM   #2072
Frozen Angel
aka Jäätynyt Enkeli

Frozen Angel's Avatar

Quote:
Originally Posted by Drigori View Post
Så sant så sant

Kanske det men är inte så mycket av en social media person så håller mig hellre till andra ställen , har snokat runt sidan sedan i somras men gjorde först account nu men gillar det jag sett.
Först och främst, hej på dig Drigori! Roligt att se ett nytt ansikte här igen på gud vet hur länge, haha. Jag brukar kika in här men skriver relativt sällan något nytt då jag är den typen av person som bara skriver om jag faktiskt har något att säga. Jag är inte alls på sociala medier då jag helt enkelt inte gillar sådana sidor av diverse skäl, är mer av en forum person och "kontakta mig privat via personliga meddelanden" om du har frågor/funderingar if that makes sense.

Drigori en fråga, har du cosplayat ännu något eller varit på något konvent?

Om du är intresserad så har även jag en cosplayblogg som du kan hitta här och bloggspråket är engelska.
Unread 12-09-2016, 04:18 PM   #2073
Drigori
Registered User

Drigori's Avatar

Tjenare Frozen Angel (gillar namnet) trevligt att "träffas". Jo synd att det är så dött hade hoppats på att lära känna lite folk då det har varit lite lonely på de senaste konventen men men det löser sig . Förstår dig är ganska lika själv har jag inget att säga säger jag inget, men är jag på prathumör är det svårt att få tyst på mig xD. Är inte heller mycket till sociala media person, gjorde ett FB konto för att få en beta key till något spel xd dock är FB rätt bra om man har grupparbeten och sånt, annars har jag bara tumblr vilket är den ända jag faktiskt är "active" på. It makes sense

Har varit på NCS 16 och Närcon Gävle 16 , NCS var min första konvent någonsin jag och lillebrorsan körde på stort och gjorde våra egna cosplays och var med i AMV tävlingen. Har cosplayat en Rogue från WoW i deathmantle och Killer Croc, Croc var dock mina egna kläder och en krokodil mask i sista stund för att kunna köra tillsammans med en ensam Harley som ville ha lite sällskap. Men deathmantle armorn gjorde jag själv i Eva foam . Och köpte nyligen min första cosplay dräkt som kommer i januari för ncv 16 och har planer för sy en Nightwing cosplay till ncs 17 Jag antar att du varit på en del konvent och hunnit med en del cosplays, din profil bild är väl från Hetalia? Har dock aldrig sett serien så vet inte exakt vilken karaktär xd

Det vet jag har kollat på den lite då och då sedan i somras xD Har inga problem med engelska är flytande på det och skriver mer engelska än svenska

Last edited by Drigori : 12-11-2016 at 05:30 AM.
Drigori is offline   Reply With Quote
Unread 12-10-2016, 06:21 AM   #2074
Pantzar
Registered User

Pantzar's Avatar

Jag kikar in här då och då (typ en gång i veckan). Cosplay.com har fortfarande en speciell plats i mitt hjärta (det var här som jag först fick kontakt med andra svenska cosplayare) så jag kan inte helt släppa taget. Men nu för tiden är det svenska cosplay communityt mest aktiv i Sweden Cosplay gruppen på Facebook.

Last edited by Pantzar : 12-10-2016 at 02:14 PM.
Pantzar is offline   Reply With Quote
Unread 12-10-2016, 11:24 AM   #2075
Drigori
Registered User

Drigori's Avatar

Hej Pantzar låter som bra minnen Jo har sett den FB gruppen men känns inte riktigt som min grej tyvärr :/
Unread 12-16-2016, 12:33 PM   #2076
Frozen Angel
aka Jäätynyt Enkeli

Frozen Angel's Avatar

Quote:
Originally Posted by Drigori View Post
Har varit på NCS 16 och Närcon Gävle 16 , NCS var min första konvent någonsin jag och lillebrorsan körde på stort och gjorde våra egna cosplays och var med i AMV tävlingen. Har cosplayat en Rogue från WoW i deathmantle och Killer Croc, Croc var dock mina egna kläder och en krokodil mask i sista stund för att kunna köra tillsammans med en ensam Harley som ville ha lite sällskap. Men deathmantle armorn gjorde jag själv i Eva foam . Och köpte nyligen min första cosplay dräkt som kommer i januari för ncv 16 och har planer för sy en Nightwing cosplay till ncs 17 Jag antar att du varit på en del konvent och hunnit med en del cosplays, din profil bild är väl från Hetalia? Har dock aldrig sett serien så vet inte exakt vilken karaktär xd

Det vet jag har kollat på den lite då och då sedan i somras xD Har inga problem med engelska är flytande på det och skriver mer engelska än svenska
Oj vad häftigt att du började direkt med en karaktär från WoW! Känner tyvärr inte till många karaktärer då jag inte spelar WoW själv, men jag har sett filmen som kom ut i år och fan vad bra den är! Om du har bilder så vore det roligt att se!

Jo, jag har varit på en del konvent och både sytt och köpt cosplays samt gjort 50/50 på vissa cosplays, beror på karaktär. På sistone har jag köpt/commissionat några cosplays då jag bara varit så upptagen med annat, men ska såklart börja sy igen så fort peppen kommer tillbaka. Inte haft ordentlig "konventspepp" de senaste åren tyvärr, även om man gillar att vara på konvent. Yepp, karaktären jag cossar på min profilbild är Preussien från Hetalia fast favoriten från serien är överlägset Tyskland.

Visste inte att du har snokat på min blogg så länge, haha tack! Gjorde nyligen en post om spelkaraktärer som jag kommer högst troligtvis att cosplaya i framtiden om du känner för att ta ett titt

Last edited by Frozen Angel : 12-16-2016 at 12:35 PM.
Frozen Angel is offline   Reply With Quote
Unread 12-16-2016, 05:42 PM   #2077
Drigori
Registered User

Drigori's Avatar

Quote:
Originally Posted by Frozen Angel View Post
Oj vad häftigt att du började direkt med en karaktär från WoW! Känner tyvärr inte till många karaktärer då jag inte spelar WoW själv, men jag har sett filmen som kom ut i år och fan vad bra den är! Om du har bilder så vore det roligt att se!

Jo, jag har varit på en del konvent och både sytt och köpt cosplays samt gjort 50/50 på vissa cosplays, beror på karaktär. På sistone har jag köpt/commissionat några cosplays då jag bara varit så upptagen med annat, men ska såklart börja sy igen så fort peppen kommer tillbaka. Inte haft ordentlig "konventspepp" de senaste åren tyvärr, även om man gillar att vara på konvent. Yepp, karaktären jag cossar på min profilbild är Preussien från Hetalia fast favoriten från serien är överlägset Tyskland.

Visste inte att du har snokat på min blogg så länge, haha tack! Gjorde nyligen en post om spelkaraktärer som jag kommer högst troligtvis att cosplaya i framtiden om du känner för att ta ett titt
Woohoo ett svar . Jag kan ha rätt mycket djävlar anamma när jag börjar med något så går jag all out ^^, Var inte riktigt en speciell karaktär från WoW utan mer bara klassen rogue i ett av deras armor sets kallat Deathmantle. Har inte spelat WoW på många år men det var mitt första riktiga mmo så det kommer alltid ha en varm plats i mitt hjärta så kändes rätt att börja där och min mest kända karaktär var en undead rogue. Namnet Drigori är faktiskt från en av mina karaktärer i WoW en hippy Troll Shaman xD. Själv hade man väntat på filmen i ca 8år, så den levde inte riktigt upp till det men var helt okej, följde inte loren helt men svårt att göra det

Jag i svart armor

Inget fel med att köpa cosplay som cosplay så länge man har roligt. Gör det du själv tycker är roligt så brukar peppen komma tillbaka så småningom ^^. Eller är jag bara för lätt peppad xd, städa lille brorsans rum och hitta mina gamla pokemon och Digemon karaktärer och blev supersugen att cosplaya Xvemon och Stingmon. Men själv kan jag inte sy för 5 öre så tycker det är imponerande att du lyckats sy dräkter själv ^^

Oh Final Fantasy, Kantai Collection och Witcher , brukade spela Final Fantasy på min ps2:a >< memories. Och har Witcher 3 från GoG som säljer DRM free, så skulle teknisk sett kunna skicka spelet till dig om du vill.

Och Uplay ger ut 7 gratis spel till den 18:de där bland Assassins Creed 3, Rayman Orgins, Far Cry Blood Dragon
Unread 12-18-2016, 04:16 AM   #2078
Frozen Angel
aka Jäätynyt Enkeli

Frozen Angel's Avatar

@Drigori Jag svarar dig såhär då Coscom vägrar posta mitt svar om jag citerar dig, då den säger att det är för många img-länkar i konversationen, wtf.

Ahaa då förstår jag! Trodde att du gjorde någon specifik karaktär men att det var klassen Rogue som du cosplayade. Jo förstår, vissa har så att de går allt-out som du säger och gör något mer avancerat och det är nice när folk gör det och gör det ordentligt. Själv så var min första "egen sydda" cosplay Kratos Aurion från tv-spelet Tales of Symphonia (som ligger väldigt nära hjärtat) men dock fick jag mycket hjälp med dräkten från mamma. Tyckte du gjorde rätt som började med en serie som är nära hjärtat för då får man direkt rätt typ av pepp och motivation -precis som jag- att faktiskt göra klart hela dräkten! *thumbs up*

Jag tycker också att "cosplay som cosplay så länge man har roligt". Det är så att efter att man varit på flera konvent flera gånger så börjar man längta efter något nytt, t ex jag är mycket mer taggad på att besöka konvent runt om i Europa då jag sett de flesta större konvent i Sverige respektive Finland. Nä, nu när jag läste att du vill cossa XV-mon blev jag riktigt nyfiken då XV-mon är en av mina favorit Digimon! Är det en "fursuit" du har tänkt dig eller är det som mer som en gijinka (humanified version) av karaktären? När det kommer till Digimon så har jag själv gjort Yamato "Matt" Ishida från första säsongen och kanske någon dag gör jag också en Digimon gijinka. Vi får se

Får man fråga dig vilken Final Fantasy var det som du spelade på PS2:an? Själv har jag bara 4:an, både re-maken till DS och så originalet plus "The After Years" till PSP som jag ännu inte har spelat. Åååh, det vore jättesnällt om du har möjlighet att skicka spelet på något sätt, vilka konsoler funkar den till? En god vän till mig spelade det på datorn men själv är jag mycket mer för spelkonsoler. Dock har jag bara GameCube själv men att skaffa PS3 har varit i tankarna nån gång, då det finns spel jag gärna vill spela till PS3 inklusive The Witcher. Vi kan fortsätta detta spelsnack via PM om du vill

Förresten, jag kan inte se bilden du länkade, även om jag ser img-taggen på filen när jag försökte citera ditt svar :/

Last edited by Frozen Angel : 12-18-2016 at 04:20 AM.
Unread 12-23-2016, 11:37 AM   #2079
Drigori
Registered User

Drigori's Avatar

@Frozen Angel svarade dig i pm

Ha en god jul allihop ^^

Känns dock inte som det är jul imorgon ännu, kom hem igår från Umeå och sprungit runt och fixat tills imorgon hela dan xd. Min Nick Wilde cosplay kom i posten i alla fall, satte öronen och svansen på minsta brorsan han blev super söt ><
Unread 01-05-2017, 09:40 AM   #2080
Frozen Angel
aka Jäätynyt Enkeli

Frozen Angel's Avatar

Hej allihop!

Vill bara meddela att jag håller i en give-away på min cosplay blogg som är aktuell fram till 31 Januari där priset är ett par grattis linser! Ta gärna ett titt: jaatynytenkeli.blogspot.com/2016/12/christmas-2016-give-away.html. Jag hoppas på att få mer än bara en deltagare (just nu) om jag ska lotta ut priset!

Lycka till allihop!

Last edited by Frozen Angel : 01-05-2017 at 09:43 AM.
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools

Posting Rules