Go Back   Cosplay.com > International Forums > Sweden

Reply
Thread Tools Rate Thread
Unread 01-23-2012, 01:59 PM   #1
ariizu
Registered User

ariizu's Avatar

Question genomskinliga rör?

jag har hittat en lösning på min uppcon cosplay men lösningen är genomskinliga plaströr och jag kan inte hitta något ställe som säljer hårda nog för att kunna utgöra en stomme samtidigt som jag ska kunna värma upp och böja dom till rätt form först (helst bara fylla med varmvattens mitoden)

någon som vet något bra ställe?

(kollat byggmax och biltema men har bara hittat vita plaströr där)
ariizu is offline   Reply With Quote

Unread 01-23-2012, 04:34 PM   #2
creaton
mtv cribs: rapture

creaton's Avatar

Kanske denna? genomskinlig plastslang om du sätter ihop flera kan det bli robust. Det beror helt på hur du ska bygga. Kan du ge nån bild eller du kanske inte vill avslöja din dräkt.
creaton is offline   Reply With Quote
Unread 01-24-2012, 07:03 AM   #3
ariizu
Registered User

ariizu's Avatar

här är en 5mins snabb kladd av dräkten ^^'' http://www.flickr.com/photos/7446864...in/photostream

det är som en ryggsäck som är lätt att sätta under kimonon hade tänkt göra ''bollarna'' av fogskum etc men tror inte en ''vanlig'' slang skulle kunna hålla upp det ändå :/ behövs stabilitet hade tillochmed kanske tänkt även sätta som ett kryss i mitten att den ska hålla mer
Unread 01-24-2012, 09:57 AM   #4
creaton
mtv cribs: rapture

creaton's Avatar

Jag kan inte lova att det håller. Och jag hittade inget genomskinligt rör på biltema, byggmax eller jula. Men du skissar riktigt snyggt! om det är någon tröst.. :P
creaton is offline   Reply With Quote
Unread 01-24-2012, 10:44 AM   #5
WeeWee
Registered User

WeeWee's Avatar

Din lokala glasmästare kanske säljer rundstavar eller rör i plexiglas? Det brukar inte vara sådär jättedyrt. Runt 30kr metern om man inte vill köpa sjuka mängder. Annars plasthandlare?

Dessvärre är det lite svårt att böja dem över kokande vatten, utan du behöver nog en värmepistol eller någon smart grejomoj till ugnen...

Annars så kan man testa långskottet - djuraffär som inriktar sig på reptiler. På min skola (pluggade djurvård) så hade vi "tubes" till ormarna, vilket är långa genomskinliga plaströr. Användes för att ha bättre kontroll över dem vid veterinärbesök eller om man skulle mäta dem och se att de växer som de ska. Osäker på vad de är i för material, men kanske går att böja över varmvatten?
WeeWee is offline   Reply With Quote
Unread 01-24-2012, 01:58 PM   #6
ariizu
Registered User

ariizu's Avatar

creaton: en liten tröst är det väl ^^ tack för hjälpen iallafall, fich mig att tänka att jag kanske kunde ha slang som jag sedan tar o stabiliserar med metall inuti :3

weewee: är det så att du skrivit fel på långskottet? hittar inget med det namnet eller liknande och inte heller något om rör för orm besök hos vetrinären XD det låter annars väldigt nice och något som skulle passa bra.
rundstavar och plexistavar finns inte i närheten av var jag bor, varken i halland eller göteborg
((eller så är jag bara sämst på att leta på internet xP ))
Unread 01-24-2012, 02:05 PM   #7
Pantzar
Registered User

Pantzar's Avatar

Långskott = "long shot" (eng) = chansning/spekulation, inte ett produktnamn.
Pantzar is offline   Reply With Quote
Unread 01-24-2012, 02:18 PM   #8
Woltirr
Kigurumi

Woltirr's Avatar

http://www.marydmaskin.com/product.h...duct_id=254881
http://www.plexiglas-shop.com/SE/en/...qth4vj5a4.html

Och det finns en affär som säljer plast på von utfallsgatan i gbg dom har nog plaxistavar
Woltirr is offline   Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules