Go Back   Cosplay.com > International Forums > Sweden

Reply
Thread Tools
Unread 12-05-2009, 09:43 PM   #46
Ink
We're all mad here!

Ink's Avatar

Quote:
Originally Posted by tsukii View Post
Ink, vilken modell har du köpt? en hellång eller halv, med kardborre eller dragkedja?
Jag köpte den här: http://www.underworks.com/983.html

Den är ganska kort, och har varken dragkedja eller kardborre. Med andra ord kan den vara knepig att få av sig de första gångerna, men jag lärde mig snabbt hur jag skulle göra för att undvika att axlarna hoppar ur led
And the mome raths outgrabe."
Ink is offline   Reply With Quote
Unread 12-07-2009, 03:34 AM   #47
Blood_Sword
aka Shiro Samurai

Blood_Sword's Avatar

Jag har en fråga... är det nödvändigt att binda... "sakerna"... när man ska cosplaya en karaktär som bär kimono (och den är rätt stor, om jag står normalt med den på så ser det ut som att jag, i princip, har platt bröst)?

Bara undrar.
Fast sen vet jag inte hur det blir när jag har kostymen helt klar och det kanske syns lite beroende på vad jag gör...
Blood_Sword is offline   Reply With Quote
Unread 12-07-2009, 04:26 AM   #48
Woltirr
Kigurumi

Woltirr's Avatar

när jag har slappa kläder brukar jag inte binda mina bröst eftersom det inte syns jättemycket och jag brukar få problem med att andas när jag binder. men det är helt upp till hur seriös man vill vara, och kanske lite hur stora bröst man har.
Woltirr is offline   Reply With Quote
Unread 12-07-2009, 05:12 AM   #49
Blood_Sword
aka Shiro Samurai

Blood_Sword's Avatar

Quote:
Originally Posted by Gai sensei uc08 View Post
när jag har slappa kläder brukar jag inte binda mina bröst eftersom det inte syns jättemycket och jag brukar få problem med att andas när jag binder. men det är helt upp till hur seriös man vill vara, och kanske lite hur stora bröst man har.
Jag skulle gärna göra det om jag bara visste vad jag skulle använda och hur (får inte beställa över nätet), fast när det knappt syns med kimono på så tänkte jag att det kanske går att slinka förbi...
Fast jag vill binda då jag hatar dom endå, killig som man är.

Är dock lite rädd hur morsan kommer reagera när jag måste säga det, hon har inte haft nånting emot att jag cosplayar killar än sålänge och jag vet inte om hon har tänkt så långt att "[insert random male character name here] kan inte ha bröst". xD

...
Jag är A såvida jag vet, och tur är väl det... hoppas dom inte växer mer...
Unread 12-07-2009, 06:36 AM   #50
Schuldig_
Optical illusion

Blood_Sword: Att binda är inte så farligt - om din mamma undrar kan du ju alltid säga att det är lite som en bra sportbehå, fast man blir lite plattare. Och så är det inte farligt så länge man gör det rätt.
Schuldig_ is offline   Reply With Quote
Unread 12-07-2009, 07:57 AM   #51
Ink
We're all mad here!

Ink's Avatar

Mm, jag håller helt med Schuldig här. Och om din mamma ändå inte vill att du binder, kan du gå till närmaste sport-butik och köpa en tajt sport-bh. Jag har hört att de skall fungera bra för kvinnor med mindre bröst

Also: Aaaarrrgghhh!! Jag vill också ha A! Varförvarförvarför kom the boob-fairy till mig flera gånger!?
Unread 12-07-2009, 08:01 AM   #52
Blood_Sword
aka Shiro Samurai

Blood_Sword's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ink View Post
Mm, jag håller helt med Schuldig här. Och om din mamma ändå inte vill att du binder, kan du gå till närmaste sport-butik och köpa en tajt sport-bh. Jag har hört att de skall fungera bra för kvinnor med mindre bröst
Behövs inte, dom enda bh'arna jag äger är just sport-bh'n, vägrar använda annat. xD

Quote:
Originally Posted by Ink View Post
Also: Aaaarrrgghhh!! Jag vill också ha A! Varförvarförvarför kom the boob-fairy till mig flera gånger!?
Synd! ;____;

Det är lite roligt hur vi crossplayers önskar att vi hade mindre bröst när vanliga tjejer önskar tvärtom.
Unread 12-07-2009, 08:07 AM   #53
Schuldig_
Optical illusion

Quote:
Originally Posted by Blood_Sword View Post
Det är lite roligt hur vi crossplayers önskar att vi hade mindre bröst när vanliga tjejer önskar tvärtom.
Hihi, skulle precis påpeka det - Ink, om du inte hade haft större bröst hade du garanterat velat ha D. Så är det bara. Själv har jag alltid velat ha mörkt, rakt hår, medan alla jag känner som har det vill byta med mig. Go figure.
Schuldig_ is offline   Reply With Quote
Unread 12-07-2009, 08:17 AM   #54
Woltirr
Kigurumi

Woltirr's Avatar

bröst e för jävligt... jag trodde mina bröst växt färdigt men när jag började cosplaya och såg fördelen med små bröst så va värden tvungen att jävlas... ät aldrig p-piller det är undergången!!! vadå brösten kan svulna! jag gick upp en storlekar på 2 veckor och det har inte lagt sig på 2 år, hoppas fortfarande att dom ska krympa...
Unread 12-07-2009, 01:08 PM   #55
Ink
We're all mad here!

Ink's Avatar

Jag är bara glad att jag gick ned i vikt förra sommaren... Jag gick från 65H till 65D utan att lyfta ett finger. Jag har fortfarande inte fattat hur det gick till
Unread 12-07-2009, 01:56 PM   #56
tsukii
+anima

tsukii's Avatar

Jag har faktisht aldrig fattat vad de flesta ser för positivt med att ha stora bröst? De är ivägen och jobbiga och ställer till det om du ska sporta och jag vet inte allt. För att inte tala om att crossplaya! XD

För övrigt förstår jag precis vad ni menar med att man alltid önskar sig det man inte har... som det där med hår, mitt är blont och spiktakt! spelar ingen roll vad jag gör så hänger det ändå rakt ner! (försök inte fundera på att cosplaya en karaktär med lockigt hår o tro du kan ha turen o använda ditt riktiga för omväxling skull >_<)

Erisa's Law of Cosplay: the difficulty of a cosplay is inversely proportional to how simple it looks in reference pictures.
tsukii is offline   Reply With Quote
Unread 12-07-2009, 02:29 PM   #57
Woltirr
Kigurumi

Woltirr's Avatar

klipp av det och köp en peruk...

jag har alltid haft långt hår men för ett år sen fick jag damp på det för det e bara besvärligt så jag gick till frissan och sa klipp av det... enda anledningen till att jag hade långt hår va att det e stereotypiskt för en tjej, ingen bra anledning... om jag får för mig att cosplaya nån med långt hår e det ju inte särskilt svårt att komma över en snygg peruk... dessutom e det lättare att ha en lång peruk över kort hår än en kort peruk över långt hår...
Unread 12-07-2009, 02:40 PM   #58
tsukii
+anima

tsukii's Avatar

joo det är sant men det som är svårast av allt har jag märkt är att ha en kort peruk över kort hår! min kompis har kort mörkt hår och det var nästintill omöjligt o dölja alla strån >_< när det är lite längre samlar man det uppe på huvet i en platt knut så är det ur vägen för peruken ^^ (peruker är otroligt effektiva! ((önskar bara man inte blev så varm i dem))

Erisa's Law of Cosplay: the difficulty of a cosplay is inversely proportional to how simple it looks in reference pictures.
tsukii is offline   Reply With Quote
Unread 12-08-2009, 01:07 AM   #59
Woltirr
Kigurumi

Woltirr's Avatar

jag ska ge ett tipps,
jag har varit tävlingssimmare en gång i tiden och då har man alltid badmössa på sig... och det finns inget som får peruken att sitta så bra som en badmössa! den glider inte den kliar inte och du kan kasta med huvet hur mycket du vill utan att den flyger av!
den billigaste sorten brukar kosta runt 25 kr på badhus så det e inte så dyrt heller... håret inget problem om det inte e så långt att det blir en stor knöl nån stans...
Unread 12-08-2009, 05:16 AM   #60
Blood_Sword
aka Shiro Samurai

Blood_Sword's Avatar

Quote:
Originally Posted by Gai sensei uc08 View Post
jag ska ge ett tipps,
jag har varit tävlingssimmare en gång i tiden och då har man alltid badmössa på sig... och det finns inget som får peruken att sitta så bra som en badmössa! den glider inte den kliar inte och du kan kasta med huvet hur mycket du vill utan att den flyger av!
den billigaste sorten brukar kosta runt 25 kr på badhus så det e inte så dyrt heller... håret inget problem om det inte e så långt att det blir en stor knöl nån stans...
Vänta nu, så en badmössa funkar lika bra som en "wig cap"?
Alltså behöver jag inte fråga morsan om hon har ett par strumpbyxor som hon är villig att offra så att jag kan göra min egen "perukmössa". xD
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools

Posting Rules