Go Back   Cosplay.com > International Forums > Sweden

Reply
Thread Tools
Unread 10-05-2008, 09:09 AM   #196
Rokusho
The Samurai

Rokusho's Avatar

Quote:
Originally Posted by Meuw View Post
En gammal klasskompis, hennes kontaktlins bröts i ögat och fastnade, hon fick hjälp av skolsyster att få ut den - men det var läkigt T_T

När jag cosplayade Elly (ava) på Uppcon08, fick ajg dock inte i min linser - försökte i 2 timamr, gick inte O_o
Aaa! sånt är läskigt hände mig en gång ochså fast jag fick ut dom i 4 delar
"The waves of history swallow everything until we all spat back out as flotsam. And then... we are gone. Great leaders full of ambition, vast armies full of aggression. They approach this island intent only on making their own history. So be it. If destiny dictates that I follow the others swallowed up, then I will go. But they will remember my name."
Rokusho is offline   Reply With Quote
Unread 10-05-2008, 09:59 AM   #197
Arokka
Paladin

Arokka's Avatar

Bröts!? X_x var det hårda linser då eller? Själv använder jag bara fina mjuka linser om jag behöver några...
Arokka is offline   Reply With Quote
Unread 10-05-2008, 10:04 AM   #198
Schuldig_
Optical illusion

Låter läskigt... ska nog inte klaga på min lilla reva, jag...
Schuldig_ is offline   Reply With Quote
Unread 10-05-2008, 05:20 PM   #199
skypixel
Registered User

skypixel's Avatar

Problem med kontaktlinser verkar visst vara en trend i det här forumet O__<' alla drabbade tar det lite lungt i fortsättningen, uppfattat? ~ <3

Schuldig: min kompis blev blind pga av en bakteriell infektion i hornhinnan, du vet, linsen var inte rengjord ordentligt. dessutom fick ögat syrebrist och som med allt annat som inte får syre i kroppen så "dog" liksom ögat ;__;' men hon har inget fel på det andra ögat som tur är!
skypixel is offline   Reply With Quote
Unread 10-06-2008, 08:20 AM   #200
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

Quote:
Originally Posted by skypixel View Post
Problem med kontaktlinser verkar visst vara en trend i det här forumet O__<' alla drabbade tar det lite lungt i fortsättningen, uppfattat? ~ <3

Schuldig: min kompis blev blind pga av en bakteriell infektion i hornhinnan, du vet, linsen var inte rengjord ordentligt. dessutom fick ögat syrebrist och som med allt annat som inte får syre i kroppen så "dog" liksom ögat ;__;' men hon har inget fel på det andra ögat som tur är!
Hur länge hade hon i linsen egentligen? oO'

http://grim---reaper.deviantart.com/

http://instagram.com/zabuzor/
Zabuz is offline   Reply With Quote
Unread 10-06-2008, 01:27 PM   #201
skypixel
Registered User

skypixel's Avatar

Quote:
Originally Posted by Zabuz View Post
Hur länge hade hon i linsen egentligen? oO'
jag minns inte riktigt vad hon sa...men jag antar att hon hade dem i från morgon till kväll(?) för hon sov iaf inte med dom i. Men det där med att ögat får syrebrist tror jag att hon sa till mig; hade att göra med hur länge + hur ofta man använder linser. Har man färgade linser (eller vanliga) varje dag under lång tid så kan det tyvärr hända att natten då man inte har linserna på sig inte räcker för ögat att återhämta sig. Man blir inte blind men det kan skada ögat,man kan få ögoninflammation etc. Man märker att man ligger i risksonen om ögonen blir röda och irriterade och röda blodkärl kan börja växa in i hornhinnan, (du vet, det ser ut som röda ådror i ögonvitan)
Min kompis blev blind av en infektion, syrebristen i ögat hjälpte bara till att förvärra den. Jag kanske var otydlig -__-'
Unread 10-07-2008, 03:12 AM   #202
Rokusho
The Samurai

Rokusho's Avatar

Hahha jag va jätteovan med linser då sköte inte hygienen, långa naglar mm så inte undra på att dom gick sönder xD
"The waves of history swallow everything until we all spat back out as flotsam. And then... we are gone. Great leaders full of ambition, vast armies full of aggression. They approach this island intent only on making their own history. So be it. If destiny dictates that I follow the others swallowed up, then I will go. But they will remember my name."
Unread 10-08-2008, 04:43 PM   #203
skypixel
Registered User

skypixel's Avatar

Lägg inte skulden på dig själv, linser ska ju inte gå sönder, gör de det så är det tillverkarens fel, inte ditt! Då menar jag ifall de "spricker", att de blir skitiga är väll kanske lite svårt att skylla på tillverkaren XD
Unread 10-10-2008, 12:51 PM   #204
Rokusho
The Samurai

Rokusho's Avatar

om du syftade på nig så nej det va 100% jag xD kunde verkligen inte ta hand om linser då xD
Unread 10-11-2008, 03:38 PM   #205
Hpm
Go go ret's go romancu!

Hpm's Avatar

hade tänkt posta lite länkar till yaoicon youtube videos men vet inte om det är tillåtet på detta forum...

ah well, sök efter "Bishounen bingo" eller "bishie bingo" och ni kan se varför Yaoicon är det bästa konvent någonsin

tråkigt nog så var det inte tillåtet att filma vid auktionen men det finns lite bilder här och där dock.

enjoy
Originally Posted by Rainie
Papa's a whore now so Maka wouldn't marry you no more >=(
Hpm is offline   Reply With Quote
Unread 10-12-2008, 03:49 PM   #206
Schuldig_
Optical illusion

Jag tror inte att någon av modsen håller till här, då det spelar nog ingen roll.

Men jaaaaaaa! Bishie bingo!! Fick aldrig sett den, ju! Du är en räddare!!
Unread 10-12-2008, 04:42 PM   #207
Arokka
Paladin

Arokka's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hpm View Post
hade tänkt posta lite länkar till yaoicon youtube videos men vet inte om det är tillåtet på detta forum...

ah well, sök efter "Bishounen bingo" eller "bishie bingo" och ni kan se varför Yaoicon är det bästa konvent någonsin

tråkigt nog så var det inte tillåtet att filma vid auktionen men det finns lite bilder här och där dock.

enjoy
Hm... Hpm, i det här clippet Yaoi-con 08 Bishie bingo 2... kändes det ngt över huvud taget? X_x Tyckte det såg löst ut redan på bingon, men den här closeuppen påvisar det än mer..
Unread 10-12-2008, 05:29 PM   #208
Hpm
Go go ret's go romancu!

Hpm's Avatar

Quote:
Originally Posted by Arokka View Post
Hm... Hpm, i det här clippet Yaoi-con 08 Bishie bingo 2... kändes det ngt över huvud taget? X_x Tyckte det såg löst ut redan på bingon, men den här closeuppen påvisar det än mer..
Nej, kände absolut ingenting, men hon använde den helt fel också.
Ville att Gothkittie (en annan bishie) skulle piska mig, han kan iallafall få en att blöda , men han tyckte dom skulle få göra det istället
Stog där och ville nästan gäspa för skojs skull men vore inte snällt mot henne, hon gjorde sitt bästa...
Skulle varit bättre ifall Thorn (han som slår) gjorde det istället
http://www.youtube.com/watch?v=HKWhd...eature=related

Ifall boll O69 kommer upp så måste alla bishies upp och ta av något plagg, vi hjälpte varandra det här året istället
http://www.youtube.com/watch?v=BOALW...eature=related

Nu måste vi försöka få svenska konvent att ha liknande saker
Originally Posted by Rainie
Papa's a whore now so Maka wouldn't marry you no more >=(
Hpm is offline   Reply With Quote
Unread 10-15-2008, 02:01 AM   #209
Arokka
Paladin

Arokka's Avatar

Quote:
Nej, kände absolut ingenting, men hon använde den helt fel också.
Ville att Gothkittie (en annan bishie) skulle piska mig, han kan iallafall få en att blöda , men han tyckte dom skulle få göra det istället
Stog där och ville nästan gäspa för skojs skull men vore inte snällt mot henne, hon gjorde sitt bästa...
Gothkittie.. var det catboyen som sprang omkring hela helgen? ^^ (pr0 slutledningsförmåga ftw)

Quote:
Skulle varit bättre ifall Thorn (han som slår) gjorde det istället
http://www.youtube.com/watch?v=HKWhd...eature=related
*g* Ja... han kan helt klar sina saker. >=)

Quote:
Ifall boll O69 kommer upp så måste alla bishies upp och ta av något plagg, vi hjälpte varandra det här året istället
http://www.youtube.com/watch?v=BOALW...eature=related
Hehe... vet aaaaallt om boll O69. ^^ Var på bingon medan Schu och Ran var tråkiga. Jag _försökte_ få dom att komma och spela men dom ville inte.

Quote:
Nu måste vi försöka få svenska konvent att ha liknande saker
Ohja! Totally! Känner mig väldigt bortskämd när man jämnför yaoi-cons aktiviteter med t.ex. uppcons, inte bara pga av saker som bingon utan också saker som panelerna/diskutionerna som folk höll i. Uppcon är mer 'entertain yourself' så att säga...
Unread 10-15-2008, 02:45 AM   #210
Schuldig_
Optical illusion

Hörrni, ni får mig att se konstig ut i ansiktet där jag sitter på mitt kontor...!! *host*

Men på tal om aktiviteter skulle man ju faktiskt kunna kontakta Uppcon och föreslå en del saker; tycker dom brukar vara ganska lyhörda för åsikter från besökare. Jag håller gärna i paneler och sånt, och det tror jag att många här också kunde tänka sig. Man kunde ju kontakta BLYG också, kanske?

Hörru Arokka, vi är inte tråkiga! Bara för att Alucard råkar gilla att ha (hela) kläder på sig...! Vampyren går inte naken - gammalt djungelordspråk!
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools

Posting Rules