Go Back   Cosplay.com > International Forums > Sweden

Reply
Thread Tools
Unread 05-25-2010, 03:58 PM   #976
tsukii
+anima

tsukii's Avatar

Quote:
Originally Posted by Nerfherder View Post
Bara det inte regnar så vore det trevligt att vara ute, och gärna kall dricka ifall det blir soligt ^^

Det verkar vara vid KTH, på försvarshögskolan om jag inte läste fel i den tråden här på forumet.

Sen kom paket från Cosworx! Yay!
Joo, jag vet adressen men det säger mig inte ett jota är jag rädd ^^' stockholm är en sån förvirrande plats. XD
Och joo en picknick ute på en solig gräsplätt med lite kladdkaka och dricka låter inte helt fel =)

Erisa's Law of Cosplay: the difficulty of a cosplay is inversely proportional to how simple it looks in reference pictures.
tsukii is offline   Reply With Quote

Unread 05-25-2010, 04:00 PM   #977
Nerfherder
Puu! - Mokona

Nerfherder's Avatar

Meh, fanns ju en länk med karta och allt bland det du citerade :P

Och picknick tycker jag vi spikar!
Nerfherder is offline   Reply With Quote
Unread 05-25-2010, 05:43 PM   #978
tsukii
+anima

tsukii's Avatar

Ahh, tänkte inte på att det var en länk, då blev det genast lite lättare! ^^

Okej jag kommer ta med kladdkaka så det räcker till ett gäng söt-sugna cosplayare, kan även ta med nån filt o annat picknickmaterial, så ordnar vi en cosplaypicknick (knytkalas) med möjlighet att ta lite snygga bilder på varandra under dagen!
Ska vi säga att vi samlas klockan 12.00? Det känns som en bra tid då mässan öppnar 11.00, och final i cosplay o liknande inte kommer vara förens mellan 14- 15.00
Ju fler som är med, desto trevligare kan det bli! XD Och får vi mersmak kan vi alltid efteråt bege oss till lämpliga platser för att försöka oss på arrangerade photoshoots ^^

Erisa's Law of Cosplay: the difficulty of a cosplay is inversely proportional to how simple it looks in reference pictures.
Unread 05-26-2010, 12:51 AM   #979
Zechra
Warning: Do not feed.

Zechra's Avatar

Ppffffssshhh, picknik... låter mysigt. ;_; *Tar studenten samma vecka och kommer antagligen vara fasthållen av släkten*

"Never steal a Square Enix boy's hair gel, people will get hurt!"
Zechra is offline   Reply With Quote
Unread 05-26-2010, 02:30 AM   #980
Blood_Sword
aka Shiro Samurai

Blood_Sword's Avatar

Picknick låter mysigt, fast jag kan knappast komma om det är under början av juni. :<
Blood_Sword is offline   Reply With Quote
Unread 05-26-2010, 03:00 AM   #981
tsukii
+anima

tsukii's Avatar

Quote:
Originally Posted by Zechra View Post
Ppffffssshhh, picknik... låter mysigt. ;_; *Tar studenten samma vecka och kommer antagligen vara fasthållen av släkten*
aww, men en timme borde du kunna bli ivägsläppt, jag kan komma och övertala dem med puppy eyes! XD
Nej men det vore helskoj om du kunde komma ^^

Blood_sword, joo jag förstår att det kan bli problem för dig ^^' men om det bara dyker upp lite folk kommer det inte bli sista gången jag ordnar nått sånt här! Vem vet vi kanske kan starta en tradition =D

Unread 05-26-2010, 08:53 AM   #982
Blood_Sword
aka Shiro Samurai

Blood_Sword's Avatar

Quote:
Originally Posted by tsukii View Post
aww, men en timme borde du kunna bli ivägsläppt, jag kan komma och övertala dem med puppy eyes! XD
Nej men det vore helskoj om du kunde komma ^^

Blood_sword, joo jag förstår att det kan bli problem för dig ^^' men om det bara dyker upp lite folk kommer det inte bli sista gången jag ordnar nått sånt här! Vem vet vi kanske kan starta en tradition =D
Jaa, en årlig cosplaymötespicknick.
Unread 05-26-2010, 09:19 AM   #983
yuachan
Registered User

yuachan's Avatar

Quote:
Originally Posted by tsukii View Post
Apropå nått helt annat har jag tagit på mig att ordna en cosplayuppvisning/tävling i stockholm den 12 juni!
Det kommer vara ett speltema och vara öppen mellan klockan 12 och 16. Alla är välkomna att delta oavsett dräkt (allt från mario, ff, musse pigg, eller en packman utskuren ur en kartong välkomnas. Köpta eller egengjorda dräkter spelar ingen roll, då en stor del av syftet med denna uppvisning är att vi ska ses och ha roligt tillsamans, samtidigt som man får uppmärksamhet av speltokiga människor och möjlighet att vinna priser!

Så ta er tid och hjälp mig genom att komma förbi stockholm en liten stund den 12 juni med en valfri dräkt!
Låter jättemysigt och skulle gärna komma men min kompis har lovat att hjälpa mig med syntetsdreads till mig 11-12.. sen har man ju ingen cosplay en.. och tror inte jag hinner göra en tills dess..
yuachan is offline   Reply With Quote
Unread 05-27-2010, 05:35 AM   #984
Brainshake
aka LazyJenny

Brainshake's Avatar

Meuwcon-biljett köpt och betald! Nästa projekt blir att hitta färdmedel.
MeuwCon 03: Ukyo (Ranma 1/2)
UppCon 10: Kagome (Inuyasha)
Brainshake is offline   Reply With Quote
Unread 05-27-2010, 05:38 PM   #985
tsukii
+anima

tsukii's Avatar

Blood_sword, Jaa tänk så mysigt att ses o fika utan att ha all stress det kan bli runt konventen, utan bara för att fördriva tiden och ha trevligt tillsammans.

Quote:
Originally Posted by yuachan View Post
Låter jättemysigt och skulle gärna komma men min kompis har lovat att hjälpa mig med syntetsdreads till mig 11-12.. sen har man ju ingen cosplay en.. och tror inte jag hinner göra en tills dess..
Okej! Men skulle ni få tid över kan ni ju ändå komma förbi och vara med på picknicken! XD Jag tänker då inte jaga iväg någon bara för att de inte har dräkt! Och så länge ni har nått gott med er kan jag tänka mig att ni välkomnas med öppna armar av alla! ^^

Unread 05-28-2010, 07:36 AM   #986
yuachan
Registered User

yuachan's Avatar

okej, får se om det blir tid över och kan ju i så fall ta med några hembakade mumsmums eller cupecakes xD
yuachan is offline   Reply With Quote
Unread 05-29-2010, 01:07 PM   #987
Blood_Sword
aka Shiro Samurai

Blood_Sword's Avatar

http://www.cosplay.com/costume/267791/

Testbilder (ca 80 % klart) uppe på min andra cosplay!
Unread 06-02-2010, 09:30 AM   #988
Nerfherder
Puu! - Mokona

Nerfherder's Avatar

Elakt svärd

Btw, Tsukii, jag ska på studentfest på fredag kväll. Ingen aning om när den slutar men kanske hinner dit runt lunchtid Lördag. Vet du något om hur mycket folk/cosplayers som kommer eller annat? Lite tider och platser vore coolt att veta ^^

Last edited by Nerfherder : 06-02-2010 at 11:00 AM.
Nerfherder is offline   Reply With Quote
Unread 06-02-2010, 12:45 PM   #989
tsukii
+anima

tsukii's Avatar

okej ^^
ja, du kan komma nångång mellan 12-14, vid 14 startar finalen och efter den så går vi ut och fikar på lämplig gräsplätt. Det är sex personer (cosplayare) jag vet det är säkert kommer, men sen så hoppas vi på fler som bara droppar in och inte hör av sig till mig först. (dessutom är "reklamkampanjen" i full gång fortfarande XD)
På mässan beräknar de ca 600 personer.

De första av oss kommer samlas klockan halv tolv utanför mässan för att förbereda. Sen får deltagarna droppa in, mellan 12 och 13 helst. Innan 14 har vi genomgång och 14 ska finalen med uppvisning starta. Hur lång tid den tar beror helt på hur många anmälda det är.
Sedan när den är avslutad och alla har samlat ihop sig så tågar vi iväg till ett lämpligt picknickställe (som vi bestämmer på plats) ca klockan 15.30-16.00, den fortsätter tills alla är nöjda och fikat är slut.

Hoppas du har tid att komma, och fick svar på alla frågor! ^^

Unread 06-03-2010, 04:55 PM   #990
Ink
We're all mad here!

Ink's Avatar

Varför måste alla dessa cosplaygrejer hända i Stockholm? Kan inte någon (som inte är jag) fixa en picknick i Göteborg för en gångs skull? *Cries*
And the mome raths outgrabe."
Ink is offline   Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools

Posting Rules