Go Back   Cosplay.com > International Forums > Sweden

Reply
Thread Tools Rate Thread
Unread 05-04-2014, 08:35 AM   #1
MoaTheWerewolf
Registered User

Unhappy Åker på mitt första kon...ENSAM

Hej! Jag ska åka på mitt första kon vilket är Kultcon i Huskvarna på fredag från 9-11 maj och jag har ingen att gå med, jag är lite rädd att jag inte kommer kunna lära känna folk eller nånting QAQ
MoaTheWerewolf is offline   Reply With Quote

Unread 05-06-2014, 10:14 AM   #2
MissAngie
My dreams are my wings.

Jag brukar ALLTID rekommendera folk som vill börja med konvent att gå med nån kompis eller lära känna mera folk som har intresse för cosplay eller anime/manga, det betyglig lättare då och inte lika ensamt.
Men konventare är i allmänhet väldigt trevliga människor och snälla så du lär säkert känna nån/några människor där! Jag har inte själv varit på Kultcon personligen skulle åka dit som funkis men jag måste spara pengar OTL men hört att konventen är bra origanserad osv, ett plus är att man man ju kan alltid säkert hänga på folk/umgås också om du märker iaf ni har samma intresse/fandoms eller så..sen kan bara joina folk som kör kortspel,brädspel eller spelar på sina 3DS. :>

Ett tips tänk alltid på att krama BARA folk om dem går med på det förrutom om det free hugs sign människor. XD och samma med att får om du kan ta kort på cosplayare!

Next cosplays will be working on :
.:Sailor Saturn | 5%
.:Anthy Himemiya - Utena revolutionary girl | 10 %
"I will never see the sky the same way I will learn to say goodbye to yesterday" -
MissAngie is offline   Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules