Go Back   Cosplay.com > International Forums > Sweden

Reply
Thread Tools Rating: Thread Rating: 57 votes, 5.00 average.
Unread 08-21-2008, 06:58 AM   #151
Rokusho
The Samurai

Rokusho's Avatar

Här har man varit offline i 10 dag och då skriver ni hur mycket som helst xD

Grattis till teoriprovet ^^
"The waves of history swallow everything until we all spat back out as flotsam. And then... we are gone. Great leaders full of ambition, vast armies full of aggression. They approach this island intent only on making their own history. So be it. If destiny dictates that I follow the others swallowed up, then I will go. But they will remember my name."
Rokusho is offline   Reply With Quote

Unread 08-24-2008, 02:11 PM   #152
HoshiSeven
dreamoforange

HoshiSeven's Avatar

Min lj
Eftersom att jag är så kreativ heter jag samma sak på (nästan) alla sidor jag är med på. :P Jag skriver inte så mycket men jag är lite aktiv i alla fall.
HoshiSeven is offline   Reply With Quote
Unread 08-24-2008, 03:51 PM   #153
Meuw
Cosplay Lover <3

Meuw's Avatar

hehe! är också önödigt "kreativ" och använder mitt namn överallt, so you're not alone. Och det är inte efter tokyo mew mew eller pokemon mew eller mewt som jag fick namnet ifrån. När jag gick i sexan så stavade jag fel till meow och trodde det stavades meuw <_< var tvungen att skriva in något i ett spel jag hade slagit nått rekord tror jag, och då knde man bara skriva in fyra bokstäver. På den tiden kallade jag mig för fantazy_007 och fantasi ella och det fick ju inte plats - och ajg var redigt trött på det namnet tyckte det var barnsligt eller nått, så då började jag använda meuw. Tror jag trodde meow stavade meuw ända till åttan eller något då någon rättade mig. eller så var det i nian XD ^^;

Ja det var ju en random historia men fick lust att berätta den.

... det gav mig ide till en tråd! XD
Unread 08-24-2008, 04:38 PM   #154
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Jag heter också nästan det samma överallt, eller med små variationer... ska inte tjata om det här då jag misstänker att det är det som Meuws nya tråd handlar om.

HoshiSeven, du får gärna lägga till mig som LJ-vän om du vill - namnet är "schucosplay" för tillfället. Och ja, mina poster handlar mest om... cosplay. *g* Postar dock inte så ofta.

"Don't engage in a battle of wits with an unarmed man." (Crawford, courtesy of Aoe, in this case)
Schuldig_ is offline   Reply With Quote
Unread 08-25-2008, 09:50 AM   #155
HoshiSeven
dreamoforange

HoshiSeven's Avatar

...nu glömde jag helt bort vad jag skulle skriva. >>

Är det bara min Quick Reply som inte funkar i det här forumet?
Unread 08-25-2008, 10:07 AM   #156
Rokusho
The Samurai

Rokusho's Avatar

Jag kallar mig ochså Rokusho på alla sidor jag är med i nästan finns få undantag Rokusho kommer från Medabots som blev en förebild till mig xD
"The waves of history swallow everything until we all spat back out as flotsam. And then... we are gone. Great leaders full of ambition, vast armies full of aggression. They approach this island intent only on making their own history. So be it. If destiny dictates that I follow the others swallowed up, then I will go. But they will remember my name."
Unread 08-25-2008, 10:33 AM   #157
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Quote:
Originally Posted by HoshiSeven View Post
Är det bara min Quick Reply som inte funkar i det här forumet?
Nix, den har inte funkat på flera månader... det har postats om det, men inget har hänt, så...

"Don't engage in a battle of wits with an unarmed man." (Crawford, courtesy of Aoe, in this case)
Schuldig_ is offline   Reply With Quote
Unread 08-25-2008, 01:38 PM   #158
HoshiSeven
dreamoforange

HoshiSeven's Avatar

Annoying. Dx

Nu har jag ett nytt favoritämne! Latins is the new (...) English!
Unread 08-25-2008, 06:57 PM   #159
Meuw
Cosplay Lover &amp;lt;3

Meuw's Avatar

åhåå... XD Har varitlite trög och trodde det var mitt internet det var fel på, men det är alltså sidan! det var ju en uppiggande nyhet - för mig... att det inte var uppkopplingen alltså.
Unread 08-27-2008, 03:39 PM   #160
HoshiSeven
dreamoforange

HoshiSeven's Avatar

Jag trodde också att det var fel på min uppkoppling xD
Unread 08-28-2008, 10:11 AM   #161
Rokusho
The Samurai

Rokusho's Avatar

Samma här tills jag hade testat 3 olik datorer med 3 olika internet xD
Unread 08-28-2008, 02:20 PM   #162
Meuw
Cosplay Lover &amp;lt;3

Meuw's Avatar

hrm, men det funkar ibland ändå på vissa trådar O_o
Unread 08-29-2008, 02:51 AM   #163
Sushki
you know you want it ^^

Sushki's Avatar

tjoo alla glada. nu sitter jag här som vanligt med för lite sömn i kroppen och på tok för mycket socker i systemet och bestämde mig för att jag ville säga hej. (lol, känner mig lite stolt, jag hyar ju nästan fobi för forum och communities xD)
varm choklad ftw! *tofflar iväg och hämtar*
Sushki is offline   Reply With Quote
Unread 08-29-2008, 06:55 AM   #164
Meuw
Cosplay Lover &amp;lt;3

Meuw's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sushki View Post
tjoo alla glada. nu sitter jag här som vanligt med för lite sömn i kroppen och på tok för mycket socker i systemet och bestämde mig för att jag ville säga hej. (lol, känner mig lite stolt, jag hyar ju nästan fobi för forum och communities xD)
varm choklad ftw! *tofflar iväg och hämtar*
Oy! förstår din fobi på forum, hade det förut, men nu är den borta och nu kan jag bli lite överaktiv from time to time sådär XD Något jaag fortfarande ogillar att delta i i forum dock är stora diskussioner.

Vet inte, alla har ju olika åsikter och det mesta är bara evighets diskussioner där ingen kommer att ändra sig.

i sådana evighets diskussioner som vad cosplay är och borde vara - min åsikt där är att alla får cosplaya för sin egen anledning för det är den man måste följa för att kunna ha roligt, inte någon annans anledning. Eller som diskussionen nu på uppcons forum om cosplay tävlingens "mest lik" kategori, om det ska innefatta fysisk likhet eller inte. Sånt är ju alltid svårt då det går ihop med det första jag sa... någon kanske lägger ner massor av krut på att bli fysiskt lik en karaktär och då är det ju en toppen kategori för den personen... men jag gillar inte kategorier jag anser att en tävlings vinnare är någon som ansträngt sig på både likhet och kostym. Och med likhet menar jag mera som att om man ska cosplaya tifa så kanske man ska köpa en E kupa och stuffa upp den med massa saker om man nu inte har lika stora bröst, eller är en man... eller om man är 150 cm lång och ska cosplaya en 180 cm lång person, kan man alltid modifiera dräkten lite granna, och kan köpa lite tjockare sula till skorna för att verka lite längre. För mig handlar it likhet i cosplay om (utöver likhet och mästerligt gjord dräkt) så mycket fysiskt, utan "appereance" dvs, att om man gåromkring med attityden som att man är lång, och kanske lyckats göra sig själv till 155 cm istället för 150, och kanske alltid ställer sig ett trappsteg över någon annan när man går i trappor eller liknande, då kommer man få den "utstrålningen". .. . .. och vice versa. Det mesta handlar om attityd och utrstålning när det kommer till likhet.

Woops, ja - antar att jag behövde vädra mig lite (nej jag fjärta inte, bara spammade lite åsikter XD ) på ett forum jag känner mig trygg med <_<
sorry XD
Unread 08-29-2008, 11:55 AM   #165
Sushki
you know you want it ^^

Sushki's Avatar

lol, nejdå, är kul när folk vädrar sig (som du gjorde, inte det andra), och du har mitt support i din åsikt
maah, bra, då finns det kanske hopp för denna rädda hare som samlade mod i nån månad innan hon blev medlem, och sedan ytterligare nån vecka inan hon postade något, haha
Sushki is offline   Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules