Go Back   Cosplay.com > International Forums > Sweden

Reply
Thread Tools Rating: Thread Rating: 58 votes, 5.00 average.
Unread 06-18-2008, 11:38 AM   #106
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Nu har jag gått och gjort det...

Okej, det låter bättre på engelska; "now I've gone and done it..." men, men!

Jag har lyckats insylta mig själv i att bli intervjuad av den lokala nyhetsblaskan.

Jag skrev till dom för ett tag sedan, med ett förslag om vad man kunde skriva om, till exempel anime och manga och att man varken behöver vara småbarn eller nördig för att uppskatta det, och... nu vill dom intervjua mig! Det var inte det som var meningen... *gulp* Jag avskyr att bli fotograferad och jag blir alltid nervös och småhysterisk när nån intervjuar mig. Och nu kommer dom ner till Danmark med fotograf och det hela!

Nåja, det är för en god sak... hoppas jag. Jag har varit lite misstrogen mot journalister sedan jag en gång blev intervjuad om medbestämmande på gymnasieskolor och sade nåt i stil med att just nu fick vi vara med och bestämma en hel del, men frågan var om det alltid var så eller bara för att vi just hade börjat första ring, och dom fick det till "Jag tycker allt är bra. Vi får bestämma lagom mycket, tycker jag"... Så jag hoppas att dom inte får mig att låta som en tönt, hur mycket jag än ska försöka att vara akademisk och välformulerad!

Lovar att posta artikeln här om den blir hyfsad. Håll bara tummarna, är ni snälla... jag hatar sånt här. Brrrr.

"Don't engage in a battle of wits with an unarmed man." (Crawford, courtesy of Aoe, in this case)
Schuldig_ is offline   Reply With Quote

Unread 06-19-2008, 05:20 PM   #107
Kaeru
Freakish Frog

Kör hårt! ^^
Kaeru is offline   Reply With Quote
Unread 06-30-2008, 05:59 AM   #108
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Jag överlevde intervjun! Det var till och med riktigt roligt; vi pratade på i över fyra timmar.

Jag har varit lite arbetsam under helgen; jag lovade för ett tag sidan att översätta den här sidan till svenska (där ska tydligen komma danska, tyska, franska och kanske norska översättningar snart också), och nu är det gjort! Sidan är tänkt som en hjälp till alla dom som har föräldrar som inte gillar intresset för anime/manga, men också för andra som inte riktigt vet vad det är. Informationen på sidan kommer nog att utvidgas, och där finns ett kontaktformulär så man kan kontakta WhyAnime, som har gjort den, och komma med diverse förslag (dom ska dock vara på engelska, så vitt möjligt!)

"Don't engage in a battle of wits with an unarmed man." (Crawford, courtesy of Aoe, in this case)
Unread 07-07-2008, 10:39 AM   #109
Kaeru
Freakish Frog

Quote:
Originally Posted by Schuldig_ View Post
Jag överlevde intervjun! Det var till och med riktigt roligt; vi pratade på i över fyra timmar.

Jag har varit lite arbetsam under helgen; jag lovade för ett tag sidan att översätta den här sidan till svenska (där ska tydligen komma danska, tyska, franska och kanske norska översättningar snart också), och nu är det gjort! Sidan är tänkt som en hjälp till alla dom som har föräldrar som inte gillar intresset för anime/manga, men också för andra som inte riktigt vet vad det är. Informationen på sidan kommer nog att utvidgas, och där finns ett kontaktformulär så man kan kontakta WhyAnime, som har gjort den, och komma med diverse förslag (dom ska dock vara på engelska, så vitt möjligt!)

Fan va nice!
Kaeru is offline   Reply With Quote
Unread 07-10-2008, 10:06 AM   #110
Meuw
Cosplay Lover <3

Meuw's Avatar

härligt! Jag blev intervjuad en gång under uppcon07 när jag cosplayade Navi från Zelda, jag tror de gick på högskola och gjorde ett skolarbete, det var lite nervigt i början men sedan pratade man friskt, det läskigaste var att de filmade. visste inte riktigt vart de ville att jag skulle kolla. Sen har jag blivit intervjuad igen på uppcon, fast på uppcon08, när jag cosplayade Elly (på min avatar) de verkade lite mer professionella, men jag uppfattade faktiskt aldrig vad de skulle använda det för. Har inte sett resultatet av nått av dem, och jag hoppas innerligt att jag inte så något som blev knasigt eller blivit förvridet på det sättet!

Jätte härligt att du tog initiativ och skrev, verkligen! och att du ställde upp på intervjuen!
Unread 07-10-2008, 10:27 AM   #111
Usagi_Tsuki
Registered User

Usagi_Tsuki's Avatar

ja hatar intervjuer v.v blev intervjuad om nån teater sak vi såg i en spårvagn (wtf? xD) den va okay o så behövde dom folk o intervjua o d va ba ja o min kompis kvar D: så min lärare typ tvingade mig o min kompis ahahhah xD sen på kvällen på svt 2 så visade dom upp mig o.o tack o lov så såg ja inte mig själv xD fast många jag kände gjorde d D: it was horrible v.v
you remember me kind,
im searchin' for you,
are you lookin' for me too?
wherever you are,
i hope you're not far,
i'll find you, love me too.
Usagi_Tsuki is offline   Reply With Quote
Unread 07-10-2008, 10:34 AM   #112
Meuw
Cosplay Lover <3

Meuw's Avatar

Quote:
Originally Posted by Usagi_Tsuki View Post
ja hatar intervjuer v.v blev intervjuad om nån teater sak vi såg i en spårvagn (wtf? xD) den va okay o så behövde dom folk o intervjua o d va ba ja o min kompis kvar D: så min lärare typ tvingade mig o min kompis ahahhah xD sen på kvällen på svt 2 så visade dom upp mig o.o tack o lov så såg ja inte mig själv xD fast många jag kände gjorde d D: it was horrible v.v
Shit! vad tufft men ändå läskigt att komma på tv O_O skulle dö om jag såg mig själv!
Unread 07-10-2008, 10:46 AM   #113
Usagi_Tsuki
Registered User

Usagi_Tsuki's Avatar

Quote:
Originally Posted by Meuw View Post
Shit! vad tufft men ändå läskigt att komma på tv O_O skulle dö om jag såg mig själv!
ja va fan O.o, fast detta var för 3,4 år sen tack o lov xD fast då såg ja mycket knasigare ut xD ahahahahha xD
d roliga va att jag trodde att dom skulle välja min kompis intervju

min gick åt skogen jag fick panik och skrattade hela tiden, men hon var lugn xD

kommer aldrig att göra nåt sånt igen >_< fast om jag får nåt tillbax =D som högre betyg så kanske kanske (A) xD
you remember me kind,
im searchin' for you,
wherever you are,
i hope you're not far,
Unread 07-10-2008, 11:57 AM   #114
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Quote:
härligt! Jag blev intervjuad en gång under uppcon07 när jag cosplayade Navi från Zelda, jag tror de gick på högskola och gjorde ett skolarbete, det var lite nervigt i början men sedan pratade man friskt, det läskigaste var att de filmade. visste inte riktigt vart de ville att jag skulle kolla. Sen har jag blivit intervjuad igen på uppcon, fast på uppcon08, när jag cosplayade Elly (på min avatar) de verkade lite mer professionella, men jag uppfattade faktiskt aldrig vad de skulle använda det för. Har inte sett resultatet av nått av dem, och jag hoppas innerligt att jag inte så något som blev knasigt eller blivit förvridet på det sättet!
Nej, vad synd, det hade varit kul att se!

Quote:
Jätte härligt att du tog initiativ och skrev, verkligen! och att du ställde upp på intervjuen!
Ja, vad gör man inte... *g* Artikeln blev helt okej, faktiskt, några små faktafel, men inget allvarligt. Ska försöka få den scannad när jag kommer tillbaka från Lapplandsturen, om det är någon som vill se.

Som om inte det vore nog, så har Louisiana (största konstmuseet i Danmark) fått nys om eländet - dom ska hålla en stor mangautställning i oktober i år (kolla hemsidan! www.louisiana.dk, under "kommande utställningar", tror jag) och ville ha lite tips...! Det var ju inte riktigt meningen att utnämna mig själv till expert eller nåt... *sväljer*

Och Usagi; jag hatar också att bli intervjuad... jag panik-ler mest hela tiden och uttrycker mig alltid fel, hur mycket jag än har tänkt igenom allt innan...

Unread 07-18-2008, 04:56 PM   #115
Rokusho
The Samurai

Rokusho's Avatar

Väldig mycket verkade hände på Uppcon07 synd att jag inte hade upptäckt Cosplaycivilationen då T_T

PS död tråd ^^
"The waves of history swallow everything until we all spat back out as flotsam. And then... we are gone. Great leaders full of ambition, vast armies full of aggression. They approach this island intent only on making their own history. So be it. If destiny dictates that I follow the others swallowed up, then I will go. But they will remember my name."
Rokusho is offline   Reply With Quote
Unread 08-08-2008, 06:17 AM   #116
Usagi_Tsuki
Registered User

Usagi_Tsuki's Avatar

Quote:
Originally Posted by Rokusho View Post
Väldig mycket verkade hände på Uppcon07 synd att jag inte hade upptäckt Cosplaycivilationen då T_T

PS död tråd ^^
i know död tråd v.v

sho Rokusho ^^ har inte sätt dig här förut <_<
you remember me kind,
im searchin' for you,
wherever you are,
i hope you're not far,
Unread 08-08-2008, 06:19 AM   #117
Hatake130
The Epic Procrastinator!!

Hatake130's Avatar

i really wish i under stood what was going on here lolz
Hatake130 is offline   Reply With Quote
Unread 08-08-2008, 12:37 PM   #118
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hatake130 View Post

wtf XD

http://grim---reaper.deviantart.com/

http://instagram.com/zabuzor/
Zabuz is offline   Reply With Quote
Unread 08-08-2008, 01:54 PM   #119
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Hatake130 View Post
Well, no problem; just learn a little bit of Swedish...

Okay, it's definitely not required to post here, but it might help to get what's going on. *g*

Unread 08-11-2008, 09:20 AM   #120
Rokusho
The Samurai

Rokusho's Avatar

Quote:
Originally Posted by Usagi_Tsuki View Post
i know död tråd v.v

sho Rokusho ^^ har inte sätt dig här förut <_<
hoj har inte sett denna delen utav forumet innan xD visste inte heller att så många svenskar va medlemar här
"The waves of history swallow everything until we all spat back out as flotsam. And then... we are gone. Great leaders full of ambition, vast armies full of aggression. They approach this island intent only on making their own history. So be it. If destiny dictates that I follow the others swallowed up, then I will go. But they will remember my name."
Rokusho is offline   Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules