Go Back   Cosplay.com > International Forums > Sweden

Reply
Thread Tools Rating: Thread Rating: 6 votes, 5.00 average.
Unread 08-19-2008, 08:23 AM   #1
Meuw
Cosplay Lover <3

Meuw's Avatar

Talking Cosplayar som..?

Denna tråd är till för att berätta vem du ska cosplaya som på kommande konvent =D Bifoga bild och skriv

Karaktärs namn
Serie
Konvent/klar till:
Referensbild:
info om karaktären:

Fritt : (om dina känslor inför kanske?)

Lite snabb progressing som du kan uppdatera eftersom ( vi har ju redan en progressing tråd, så skriv lite kortfattat =) )

okej, först ut!
__________________________________________________ ______
Karaktärs namn: Cloud Strife
Serie: Kingdom Hearts I
Konvent/klar till: Uppcon 09
Referensbild:

Info om karaktären: En ensam varg som från början kommer från spelet Final Fantasy 7. I kingdomhearts har han gått tillbaka till att vara en tuffing. Han säger inte särskilt mycket och lutar sig gärna casual och coolt mot väggar.

Fritt:
Jag har alltid velat göra en cloud, ända sedan jag läste en artikel i SuperPlay 1997 (då var jag 8 bast), det var en annan cloud cosplay som var på bild i artikeln som insprierade mig och FF7 har alltid varit mitt favorit spel, sen jag spelade det då =) det har kryddat hela min barndom. Jag har vetat om cosplay väldigt länge tack vare den här artikeln men Cosplaya på började jag inte förren med 3 år sedan, då jag fick reda på att J- konvent faktiskt existerade i Sverige, vilket jag inte trodde då. Jag var sugen på att göra cloud men ville inte göra det som första cosplay. Efter min första cosplay bestämde jag mig senare att jag skulle göra KH cloud någon gång, men det dröjde alltså fram tills nu innan jag sätter drömmen i verket. Så jag känner starkt för den här cosplayen och lägger ned hjärta och själ i att det ska bli bra!

Progressing: Har arbetat på honom i sen våras, men har mest arbetat med manteln och letat material. Har köpt tyg till linnet och byxorna och är nästan helt klar med manteln nu. Har även köpt delarna till arm.. sakerna, och svart läder. Har antecknat en hel del, och klippt och färgat mitt eget hår för att testa hur det skulle se ut. Ska beställa hem en peruk från cosworx och styla om den för att se om det blir bättre.

Last edited by Meuw : 09-03-2008 at 01:19 PM.
Meuw is offline   Reply With Quote

Unread 08-19-2008, 02:59 PM   #2
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

Karaktärs namn: Ergo Proxy
Serie: Ergo Proxy

Konvent/klar till: förhoppningsvis kommer jag till SAR, Swedish Anime Revolution

Referensbild:

info om karaktären:
... jah du... det är antingen Vincent law eller Ergo Proxy som jag cosplayar, fast Vincent är Ergo Proxy, men Ergo Proxy är Ergo Proxy... så jag vet inte? : D

Fritt : Någon som vet hur i helvete hans "kappa" ser ut oÓ'''

Progressing: [i] Masken är ... 95% klar... håret går att klippa och färga tills dess... kappan vette fan hur den ser ut så jag vet inte riktigt hur jag skall göra den... bara klippa lite och sy så det ser ... konstigt ut... kanske?
kommer troligast köpa vita linser (som jag ser igenom) aldrig i livet att jag kommer lägga ut 1200kr minst på linser som man inte ser igenom ..'
och halsbandet är nästan klart : D måste bara fästa grejen i kedjan
: D

Btw, har dom fixat sidan så man ser bilderna nu : D istället för länkar : D WHEY~~~!! XD

http://grim---reaper.deviantart.com/

http://instagram.com/zabuzor/
Zabuz is offline   Reply With Quote
Unread 08-19-2008, 06:33 PM   #3
Meuw
Cosplay Lover <3

Meuw's Avatar

Quote:
Btw, har dom fixat sidan så man ser bilderna nu : D istället för länkar : D WHEY~~~!! XD
Yay!! ^^
Unread 08-20-2008, 10:06 AM   #4
BroderShinto
Registered User

BroderShinto's Avatar

Karaktärs namn: Han har egentligen inget namn men jag kallar honom Hero!
Spel: Feel the Magic: XY/XX eller det europeiska namnet Project Rub
Konvent/klar till: ML-Expo
Referensbild:
info om karaktären: I spelet får "Hero" syn på den vackraste tjejen i stada. Han ska på alla sätt försöka charma tjejen för att slutligen få henne som flickvän <3

Fritt :Det skulle vara sååå coolt att cosplaya honom eftersom jag bara har sett två stycken feel the magic cosplays över hela internet
Fast jag har haft en disskution med min mamma och min pojkvän.. är dte en hjälm han har på huvudet eller är det hans hår?
Min pojkvän och jag tror i alla fall att det är hans hår. =/
Progressing har väl börjat med det här alldeles nyligen. Och jag har köpt: T-shirt och tryckpaper så man kan skriva ut guldfisken och stryka på tröjan.
Och leggins har jag redan som jag ska ha som den svarta huden för mina ben.
BroderShinto is offline   Reply With Quote
Unread 08-21-2008, 04:19 AM   #5
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Karaktärs namn: Alucard.
Serie: Hellsing.
Konvent/klar till: YaoiCon 2008.
Referensbild:
Info om karaktären: Mums!

Fritt: Åh jösses. Här kan pladdras på i en evighet, känner jag... Alucard är en av mina absoluta favoriter, och en av de karaktärer jag känner att jag liknar mest (och det är nog bara nåt positivt om man gillar honom lika mycket som jag gör... *g*) Han är kul och komplex och kan vara förvånansvärt mänsklig för en som kallar sig själv "monster". Och så är han ju looks on legs, om man får vara lite ytlig.

Lite snabb progressing som du kan uppdatera eftersom ( vi har ju redan en progressing tråd, så skriv lite kortfattat =) ): Tja... jag har köpt tyg? *g* Har peruk (ostylad) och glasögonen kommer så smått, de ska bara färgas. Annars är det lite... panik? Är mest bekymrad över stövlarna just nu.

Och så till nästa:

Karaktärs namn: Schuldig.
Serie: Weiss Kreuz.
Konvent/klar till: YaoiCon 2008.
Referensbild:
Info om karaktären: Elak telepat som tycker om att göra livet surt för folk, bara för att han kan.

Fritt: Mmm. Vem älskar inte Schuschu? Mitt online alias, mitt rollspelsalias och mitt smeknamn sedan tidernas morgon (nästan). Busfrö med elak twist.

Lite snabb progressing som du kan uppdatera eftersom ( vi har ju redan en progressing tråd, så skriv lite kortfattat =) ): Jag har redan en av hans outfits, och den vita jag ska göra nu bygger ju lite på samma principer, så det är bara att köra...när Alucard & co. är klara, alltså. Mest bekymrad för peruken, då jag vill ha en ny men jag vet inte om jag får den i tid...

"Don't engage in a battle of wits with an unarmed man." (Crawford, courtesy of Aoe, in this case)

Last edited by Schuldig_ : 08-21-2008 at 04:21 AM.
Schuldig_ is offline   Reply With Quote
Unread 08-21-2008, 07:23 AM   #6
Rokusho
The Samurai

Rokusho's Avatar

Karaktärs namn: Taigong Wang
Spel: Orochi Warriors 2
Konvent/klar till: Uppcon09
Referensbild:
Info om karaktären: ....Har ingen anning har ej kört spelet men han är god iallafall....
Fritt:Okänd person i Sverige som ingen har en anning om vem det är...sårligt det är ett jättebra spel som många fler borde köra...
Progressing:Är fortfarrande på letar efter tyg staget
"The waves of history swallow everything until we all spat back out as flotsam. And then... we are gone. Great leaders full of ambition, vast armies full of aggression. They approach this island intent only on making their own history. So be it. If destiny dictates that I follow the others swallowed up, then I will go. But they will remember my name."

Last edited by Rokusho : 08-21-2008 at 07:32 AM.
Rokusho is offline   Reply With Quote
Unread 08-25-2008, 09:58 AM   #7
HoshiSeven
dreamoforange

HoshiSeven's Avatar

Aargh, känner mig som en total Narutard.

Karaktärs namn: Uchiha Sasuke
Serie: Naruto
Konvent/klar till: Kommer att ha den på Uppcon, men den är klar nu.
Referensbild:

info om karaktären: Nuuuhh

Fritt : Enda anledningen jag cosplayar honom är egentligen för att den enda anime min kompis kände till förut var Naruto, och hon ville cosplaya Itachi, och jag fick inte vara Kisame. D: Nu är jag väl lite mer positiv till honom, mest för att jag passar i hans frisyr. xD
Negativt är all tejp jag kommer behöva. *dies*
HoshiSeven is offline   Reply With Quote
Unread 08-27-2008, 01:36 AM   #8
Sushki
you know you want it ^^

Sushki's Avatar

Karaktärens namn: Itachi
Serie: Naruto
Konvent/klar till: Uppcon:09
Referensbild:
info om karaktären: antar de flesta är bekanta med naruto och itachi, så räcker väl med att skriva att han är sasukes big bro och är lagom cool ^^
Fritt : som hoshi sa typ xD bestämdes när jag fortfarande var narutard, och jag måste nog erkänna att lyckan över att vara itachi (tillsammans med så många andra på uppcon) inte är lika stor nu som då, men det blir bra, då har man ju gjort det också ;P

Karaktärs namn: Claude
Serie: Bleach
Konvent/klar till: Uppcon:09
Referensbild:
info om karaktären: claude är en filler-karaktär. han är som kon en mod soul som spenderar största delen av tiden i ett gosedjur, och i hans fall, en rosa kanin-väska xD han är inte lika pervers som kon, men nära på, lol
Fritt : ja, vem säger ifrån att få vara en två meter hög kaninväska i rosa luddigt tyg? ^^
Sushki is offline   Reply With Quote
Unread 09-03-2008, 10:46 AM   #9
Benjai
Registered User

Karaktärs namn: Tifa Lockhart
Serie: Final Fantasy VII: Advent Children
Konvent/klar till: Uppcon 09
Referensbild

info om karaktären: Tifa är en barndomsvän till Cloud och stödjer honom genom FFVII. Hon är snäll men tuff. Vet inte riktigt vad annat jag kan skriva, har inte börjat med karaktärsanalysen seriöst ännu.

Fritt: ARGH för att sy byxor, säger jag bara. Det kommer vara så mycket bättre när jag faktiskt har hela klart, men byxorna ser så otroligt fula ut >< Det är väl det som jag har på huvudet just nu, eftersom det är det jag arbetat på nyligen xD Annars ser jag väldigt mycket fram emot att få klart den här dräkten och att få gå i den på UC. ^^

Progress: Byxorna är nästan klara, förklädet och bakdelen måste göras dock. Västen är sydd, men jag är inte alls nöjd med den >< Linnet är också sytt. Håret är klippt redan, kommer få klippa om det innan men ändå. Kan dock inte göra något mer på överdelen förrän jag införskaffat alla inlägg samt en bh i rätt storlek xD
Benjai is offline   Reply With Quote
Unread 09-03-2008, 01:42 PM   #10
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Benjai View Post

Fritt: ARGH för att sy byxor, säger jag bara. Det kommer vara så mycket bättre när jag faktiskt har hela klart, men byxorna ser så otroligt fula ut
I'm with yah' T.T'

Om det är någonting jag absolut hatar, så är det just byxor.

blä.

*WHEY FÖR SVENSKAR SOM GÅR OFF TOPIC OCH ALLMÄN SPAM : DDDDDDDDDD

Unread 09-03-2008, 03:03 PM   #11
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Nu vet ni det säkert redan, men det finns inget som slår mönster när det gäller att göra byxor. Jag har gjort massor av brallor, men föredrar ändå att använda mönster. Man kan alltid hitta något som är nästan som det man vill ha och så anpassa... Bara ett tips. Jag trodde alltid att jag kunde klara det själv, men jag ger mig. Mönster = win.

"Don't engage in a battle of wits with an unarmed man." (Crawford, courtesy of Aoe, in this case)
Unread 09-08-2008, 01:48 AM   #12
Sushki
you know you want it ^^

Sushki's Avatar

lol jo..har aldrig sytt brallor i hela mitt liv, och jag har nästan aldrig sytt något i hela mitt liv för den delen..så, mitt byxmönster har för närvarande mer eller mindre 2 dm sömsmån x'D
....jag känner mig en aning fail i min missär -.-''.........*happy-go-lucky-känslan tillbaka*
Sushki is offline   Reply With Quote
Unread 09-08-2008, 12:12 PM   #13
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Byxor är svårt... jag tror de flesta har ställt till det första gången dom prövade, så det är inget att bry sig om. På den igen, bara! Men med en eller två centimeters sömnsmån, kanske.

Unread 09-08-2008, 03:02 PM   #14
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Schuldig_ View Post
Byxor är svårt... jag tror de flesta har ställt till det första gången dom prövade, så det är inget att bry sig om. På den igen, bara! Men med en eller två centimeters sömnsmån, kanske.

yeah... riiight... jag tro fan att jag hade 10cm "sömnsmån" (:'D) på vissa ställen på mina byxor jag gjorde förra gången(jag klippte lite ojämnt, vadå? xD)...
Dom va jävligt obekväm... XD

för övrigt så använder jag inte mönster .. Jag har nog inte riktigt förstått mig på dom, så jag krafsar ihop nåt eget... XD

aja, förhoppningsvis så blir dom kommande brallorna jävligt bekväma : D Fast förra gången kan ha berott på att tyget va... ett tyg man vill mörda... _ _ därav dom hemska brallorna ..'

Well... för övrigt (on topic again...) hur går det med era grejer?

Själv så har man arbetat med en jävla sko sen man kom hem idag (14:40) tills nu (22:00) och jag kan meddela...
SKOFAN ÄR ÄNTLIGEN KLAR

eller nu ljög jag. jag har några grejer jag måste fixa ifrån skolan och sen skall det på nån... lapp? sen är dom klar : D men i det stora hela... : D

Last edited by Zabuz : 09-08-2008 at 03:28 PM.
Unread 09-08-2008, 03:49 PM   #15
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Varför inte göra en mock-up i lakan eller nåt liknande först, så kan du klippa, sy ihop och göra fel så mycket du vill, innan du sätter saxen i det dyra tyget? Mock-ups =

Quote:
Originally Posted by Zabuz View Post
Well... för övrigt (on topic again...) hur går det med era grejer?
Usch, tala inte om det. Jag har två dar på mig att fixa... allt, och alla smådetaljer på min rock vägrar att bli klara...! Panik!

Grattis till skon!

Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules