Go Back   Cosplay.com > International Forums > Sweden

Reply
Thread Tools Rating: Thread Rating: 6 votes, 5.00 average.
Unread 09-11-2008, 06:19 AM   #31
Rokusho
The Samurai

Rokusho's Avatar

KH3 kommer ju till PS3 och inte ps2 T_T kommer nog inte köpa ett PS3 i framtiden så inget FF eller KH
"The waves of history swallow everything until we all spat back out as flotsam. And then... we are gone. Great leaders full of ambition, vast armies full of aggression. They approach this island intent only on making their own history. So be it. If destiny dictates that I follow the others swallowed up, then I will go. But they will remember my name."
Rokusho is offline   Reply With Quote

Unread 09-12-2008, 09:28 AM   #32
Meuw
Cosplay Lover <3

Meuw's Avatar

Quote:
Originally Posted by skypixel View Post
Det där med längd kan ju vara ett problem ibland, man får låta bli att tänka så mycket på det helt enkelt, jag är säker på att du blir en jättebra Cloud, kängorna kommer nog att hjälpa till ska du se! jag är lika lång som dig och själv tycker jag att ja är alldelles för lång för en bra Sora, men jag kan ju knappast kapa av mig benen ^^' Min kompis som ska cosplaya Vincent är 173, exakt så lång som Cloud är, men vince är ju längre, 184, så hon är lite kort. Men gäller det inte 30 cm för lång eller för kort, vad spelar det för roll :3
hehe nä, spelar inte stor roll =) det viktigaste är att få "apperance", attityden, kroppspårket rätt så spelar längden inte så stor roll. Samma sak med kön, lätt att få folk att tro att man är en kille/tjej om man springer omkring med det kroppspråket.
Unread 09-12-2008, 01:54 PM   #33
skypixel
Registered User

skypixel's Avatar

Quote:
Originally Posted by Meuw View Post
hehe nä, spelar inte stor roll =) det viktigaste är att få "apperance", attityden, kroppspårket rätt så spelar längden inte så stor roll. Samma sak med kön, lätt att få folk att tro att man är en kille/tjej om man springer omkring med det kroppspråket.
Jag håller med, tyvärr är detdär med att ta efter en karaktärs "apperance" inte min starka sida; det är inte lätt för någon skulle jag tro ... men jag tar verkligen priset ^_^' vet inte varför jag har så svårt att leva mig in i roller; speciellt mörkare roller. Det sitter som en mental blockering ivägen när jag ska göra eller säga något som jag själv inte skulle ha gjort el sagt. Därför är jag ganska usel på allt som har med teater, lajv eller rollspel överhuvudtaget att göra. Man får öva öva öva antar jag - men jag kommer inte ha några problem på Uppcon som Sora, vi har typ liknande kroppsspråk, måste bara lära mig att gå och springa i de stora skorna ^_^'

Är du bra på att "gå in i" en karaktär? Cloud kan jag tänka mig skulle vara rätt svårt, det beror ju lite på vem man är och så men ändå, han är ju ganska komplex.
skypixel is offline   Reply With Quote
Unread 09-12-2008, 05:14 PM   #34
Meuw
Cosplay Lover <3

Meuw's Avatar

Quote:
Originally Posted by skypixel View Post
Jag håller med, tyvärr är detdär med att ta efter en karaktärs "apperance" inte min starka sida; det är inte lätt för någon skulle jag tro ... men jag tar verkligen priset ^_^' vet inte varför jag har så svårt att leva mig in i roller; speciellt mörkare roller. Det sitter som en mental blockering ivägen när jag ska göra eller säga något som jag själv inte skulle ha gjort el sagt. Därför är jag ganska usel på allt som har med teater, lajv eller rollspel överhuvudtaget att göra. Man får öva öva öva antar jag - men jag kommer inte ha några problem på Uppcon som Sora, vi har typ liknande kroppsspråk, måste bara lära mig att gå och springa i de stora skorna ^_^'

Är du bra på att "gå in i" en karaktär? Cloud kan jag tänka mig skulle vara rätt svårt, det beror ju lite på vem man är och så men ändå, han är ju ganska komplex.
hrm, jo jag förstår. Tja, jag har lajvat en del i mina dar, och rollspelat också.. och spelat väldigt mycket teater. Så problem, jag vet inte - jag tycker det är väldigt kul =) Jag och ina kompisar sitter och diskuterar saker som hur våra karkatärer dricker och äter saker. (skulel karkatären dricka te med mjölk i ? Dricker den kaffe? etc ) vad för parfym de skulle använda (jag kommer spreya mig själv i Axe bara för att jag tror at cloud luktar AXE av någon anledning >_< ) Om de använder pyjamas XD hur de skulle svara på ett SMS <_< Ja, vi tycker det är roligt att diskutera sådana saker XD

Och jag har suttit väldigt länge och studerat clouds kroppsspråk i KH och försöker anamma det... Och kollat AC också (FF7 kan jag utan och innan XD )

SEdan göra en tolkning, den är väldigt svår när det gäller cloud - då han är så många. I FF7 är han inte Macho men försöker vara det typ. I KH -är- han rätt macho och mörk, och i AC är han förvirrad och Emo XD men han är ju fortfarande densamma, bara olika faser i sitt liv så detgäller hitta kärnan - vem är cloud =) Men min cosplay går jag efter Clouds personlighet i poser och sitt sökande efter ljuset, men han kan "lighten up" med sina polare .

Sedan... Jag har ingen aning om jag kommer orka stanna i karaktärens personlighet (även om jag nog kommer rollspela en del tillsammans med mina polare), men jag kommer att försöka vara så in character med mitt kroppsspråk jag bara kan =D Men det är väldigt svårt att hålla i det på konvent då man inte är i en rollspelsvänligmiljö >_< Sedan måste man ju vara lite finkänslig, om någon kommer fram och snackar med en så kommer jag "lighten up" så att säga, visa mer av mig än av cloud =P om de inte har önskemål om att vara in character of course

shit, blev ett långt svar XD
Unread 09-13-2008, 06:26 AM   #35
skypixel
Registered User

skypixel's Avatar

Quote:
hrm, jo jag förstår. Tja, jag har lajvat en del i mina dar, och rollspelat också.. och spelat väldigt mycket teater. Så problem, jag vet inte - jag tycker det är väldigt kul =)
Jag tycker också att det är väldigt kul, halva min umgängeskrets håller på med lajv och teater så det smittar av sig kan man säga. Det är jättekul - men jag är fortfarande sämst på att gå in i vissa roller.

Quote:
Jag och ina kompisar sitter och diskuterar saker som hur våra karkatärer dricker och äter saker. (skulel karkatären dricka te med mjölk i ? Dricker den kaffe? etc ) Om de använder pyjamas XD hur de skulle svara på ett SMS <_< Ja, vi tycker det är roligt att diskutera sådana saker XD
Jag vill också ha kompisar att snacka om sånt med >_<' 1 kanske 2 jag känner kan stava till Final Fantasy *tank god för dig cicci*

Quote:
(jag kommer spreya mig själv i Axe bara för att jag tror at cloud luktar AXE av någon anledning >_< )
omg... AXE? jag tror min farsa använder det, japp, det gör han O__o' OMG X'D

Quote:
Och jag har suttit väldigt länge och studerat clouds kroppsspråk i KH och försöker anamma det... Och kollat AC också (FF7 kan jag utan och innan XD )

Sedan göra en tolkning, den är väldigt svår när det gäller cloud - då han är så många. I FF7 är han inte Macho men försöker vara det typ. I KH -är- han rätt macho och mörk, och i AC är han förvirrad och Emo XD men han är ju fortfarande densamma, bara olika faser i sitt liv så detgäller hitta kärnan - vem är cloud =) Men min cosplay går jag efter Clouds personlighet i poser och sitt sökande efter ljuset, men han kan "lighten up" med sina polare .
Jag förstår hur du tänker, och att du verkar så hängiven trots att det är månader kvar tills UC - det gör mig så glad och får mig att hoppas att jag får träffa dig! ^_^

Quote:
Sedan... Jag har ingen aning om jag kommer orka stanna i karaktärens personlighet (även om jag nog kommer rollspela en del tillsammans med mina polare), men jag kommer att försöka vara så in character med mitt kroppsspråk jag bara kan =D Men det är väldigt svårt att hålla i det på konvent då man inte är i en rollspelsvänligmiljö >_< Sedan måste man ju vara lite finkänslig, om någon kommer fram och snackar med en så kommer jag "lighten up" så att säga, visa mer av mig än av cloud =P om de inte har önskemål om att vara in character of course

shit, blev ett långt svar XD
Nej, nu har jag aldrig cosplayat förut men tom jag kan säga att det är näst intill omöjligt att vara in character ett helt konvent, eller visst kan man, men det kan vara skönt att få vara sig själv en stund också. Sen har vissa det lättare än andra, jag skulle inte ha det så svårt att stanna in character som Sora om jag nu skulle vilja det - men för min del blir det nog också så att jag visar en liten del av mig själv ibland, inte för att jag tror så många kommer att märka någon skillnad :3 men jag kan nog råka bli lite hypad, men jag ska försöka låta bli.

Långa inlägg for the win! ^___^
skypixel is offline   Reply With Quote
Unread 11-11-2008, 09:39 AM   #36
Krux_puppet
Registered User

Namn:Pyramid head/ Red Pyramid head

Spel: Silent hill (men jag kör spel versionen för jag gillar den bättre)

Info om karaktären: Pyramid head(red Pyramid) är en av de mest mystiska varelserna i spel Serien Silent hill. Han Förekommer för första gången i Silent hill 2 där han förföljer huvudpersonen James Sunderland. Det finns många teorier om honom och hans existens men teori är att han fungerar som en domare som straffar de som gjort fel.

Kommer nog bli asgrymt när överkroppen blir klar =)

Namn:Deidara

Serie: Naruto

Info: En medlem av den "onda" organisationen Akatsuki. Han är en konstnärs själ och anser att konst är explosioner, nått som bara håller i en sekund innan det försvinner. Han använder sig av sprängdeg som fylls med chakra när han tuggar den med sina munnar han har i händerna.

Önske cosplay: Skulle va så balt att cosplaya Walter Sullivan eller Valtiel från SH
Krux_puppet is offline   Reply With Quote
Unread 11-11-2008, 03:49 PM   #37
DcastEye
Sewholic

DcastEye's Avatar

Okej, nu vill jag också vara med i leken.

Karaktärs namn: Hinamori Momo
Serie: Bleach
Konvent/klar till: KodachiKun 09
Referensbild:

Info om karaktären: Vicekapten i 5: divisionen. Växte upp tillsammans med Hitsugya, och är även nära kompisar med Renji och Kira. Hon är en av få shinigamis som är emot våld. Hon är godtrogen, och är fortfarande övertygad om att Aizen är oskyldig. När hon blir upprörd så kan hon snabbt få vredesutbrott.
Fritt: Jag har velat cosplaya någon från Bleach rätt länge, så i somras gjorde jag och en kompis slag i saken, och köpte massor av tyg. Det är meningen att hon skulle vara Kira, men jag vet inte om hon kan komma, jag ändå, tillbaka till ämnet. Jag tycker nästan att Hinamori är lite väl mesig och barnslig också, men det är väl tjusningen med henne, och jag vill så gärna springa runt på Uppcon och leta efter Shiro-chan (Hitsugya). och så var hon i passande längd.
Progress: Har köpt tyg och letat upp mönster.

Karaktärens namn: Ame-Warashi
Serie: xxxHOLiC
Konvent/klar till: sommaren 09
Referensbild:

Info om karaktären: Ame-Warashi är en regnande, och bryr sig egentligen bara om sitt.
Fritt: Jag tycker att Ame-Warashi är så härlig. Inte bara det att hon springer runt och petar Watanuki med sitt paraply (jag vill det i alla fall). Jag har också tänkt göra manga-versionen, som egentligen är samma men med ljusblått hår.
Progress: Har köpt tyg, skor, strumpor. Letar efter: paraply, peruk.

2012: KodachiCon, UppCon & ConFusion
Emma Frost - Marvel Comics, Shiva - FFVIII,
Rosa - FFIV & Sheryl Nome - Macross Frontier

Last edited by DcastEye : 01-11-2009 at 03:45 PM.
DcastEye is offline   Reply With Quote
Unread 11-12-2008, 10:47 AM   #38
BroderShinto
Registered User

BroderShinto's Avatar

Karaktärs namn: Ashitaka
Serie: Princess Mononoke
Konvent/klar till:Uppcon09
Referensbild:
info om karaktären: äh orka XD Wikipedia säger: Ashitaka is an Emishi prince who was meant to become leader of his tribe. While rescuing his village from Nago, the demon boar god, Ashitaka’s arm is afflicted with a curse that will eventually consume and kill him. Under the effect of the curse, Ashitaka gains superhuman strength, but causes him to grow weaker as time passes. Ashitaka chooses to leave his village and goes westward to find the cause of the demon’s corruption as well as a cure for his curse, despite being told there was no cure to his curse.

Fritt : Jag ska göra det så jävla bra ^^ måste ju ha den inställningen jö
BroderShinto is offline   Reply With Quote
Unread 11-12-2008, 01:09 PM   #39
Rokusho
The Samurai

Rokusho's Avatar

Waaa är det filmen!?! som har en jättestor djurgud som får huvudet avsjutet eller avhugget?
"The waves of history swallow everything until we all spat back out as flotsam. And then... we are gone. Great leaders full of ambition, vast armies full of aggression. They approach this island intent only on making their own history. So be it. If destiny dictates that I follow the others swallowed up, then I will go. But they will remember my name."
Unread 11-12-2008, 01:22 PM   #40
BroderShinto
Registered User

BroderShinto's Avatar

Quote:
Originally Posted by Rokusho View Post
Waaa är det filmen!?! som har en jättestor djurgud som får huvudet avsjutet eller avhugget?
Japp en gammal Studio Ghibli klassiker ^^
Sett den?
Unread 11-12-2008, 02:26 PM   #41
Krux_puppet
Registered User

Den filmen är så himla häftig =D Det finns inte så många soma cosplayar karaktärer från de filmerna. Ska du göra hans bast grej? Den där han har som regnskydd du vet
Unread 11-12-2008, 02:28 PM   #42
Rokusho
The Samurai

Rokusho's Avatar

Den filmen är jättebra
Unread 11-12-2008, 02:41 PM   #43
BroderShinto
Registered User

BroderShinto's Avatar

Quote:
Originally Posted by Krux_puppet View Post
Den filmen är så himla häftig =D Det finns inte så många soma cosplayar karaktärer från de filmerna. Ska du göra hans bast grej? Den där han har som regnskydd du vet
Jag tänkte försöka göra alla kläderna även hans byxor som han brukar ha på sig då och då, de där bruna pälsbyxorna. Och då också bast"kappan"(?) Så jag ska köpa på mig ett lager bastkjolar och göra nått av det ^^
Unread 11-12-2008, 03:57 PM   #44
Krux_puppet
Registered User

Awsome Då måste läga ut bild på det när du är klar
Unread 12-18-2008, 12:51 PM   #45
mitaki
Registered User

*huuug* gomorron alla glada svenskar :'3

Karaktärs namn: Mao
Serie: Gode Geass
Konvent/klar till: uppcon09
Referensbild: kommer
info om karaktären: jaaa du Mao är en mini nemesis till lulu o e ju helt sönder-ner-kärad i C2 och ganska psykiskt störd^( så han passar mig perfa ^^)

Fritt: mitt första konvent, min första cosplaying(?) ^^ kommer bli sjukt spännande :3. Skulle aldrig klarat av att sy dräkten om inte ja haft en kusin som e dräktsömmerska(?) hon e som en jätte stor bok när det gäller sömnad :'3 jaa ska se hur det går, men det e det första riktiga som jag gjort själv med symaskin :'3 det enda ja ite kommer ha gjort är ett par leggings ^^ ska iväg o svälta plast nu ha det gött hela hopen :'3
mitaki is offline   Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules