Go Back   Cosplay.com > International Forums > Sweden

Reply
Thread Tools Rating: Thread Rating: 6 votes, 5.00 average.
Unread 10-20-2009, 01:27 PM   #61
~hellel~
Registered User

Karaktärs namn Nagisa Aoi
Serie Strawberry panic!
Konvent/klar till: uppcon10
Referensbild:
info om karaktären:
Serien är en yuri och Nagisa är den det handlar mest om ^^ hon är en jättesöt tjej som är lite söt-trög XD

Fritt : ska bli kul om jag får klart det en kompis ska cosplaya Shizuma

~hellel~ is offline   Reply With Quote

Unread 10-20-2009, 01:45 PM   #62
Woltirr
Kigurumi

Woltirr's Avatar

Karaktärs namn: Yoshi
Serie: eh... från nintendo spel... typ yoshi story, yoshi island med fler...
Konvent/klar till: uppcon 10
Referensbild:
info om karaktären:är en dinosaurie som äter saker och kastar ägg... allmänt söt...

Fritt : det första tv-spel som jag blev bra på va mariokar och jag kör alltid med yoshi... mest för att han e söt... min absoluta favoritkaraktär av alla!

progressing: har gjort mönster till kroppen och grunden till huvet... ska bara skaffa fram lite tyg och en sprättkniv så blir det klart.
Woltirr is offline   Reply With Quote
Unread 09-15-2010, 01:56 PM   #63
JinniSan
Registered User

JinniSan's Avatar

Karaktärs namn: Kaname Chidori

Serie: Full Metal Panic

Konvent/klar till: Förhoppningsvis Uppcon 11 >:3

Referensbild: Dutudu duu!~

info om karaktären: En helt underbar karaktär som påminner sej lite om en själv ^^ kanske därför jag valde henne, dock har jag en fetish för rosa och blåa håriga karaktärer -.- suck!

Fritt : Jag blir tooookig på att hitta en perfekt peruk! YAARGH! T^T tack, nu fick jag ut det!
JinniSan is offline   Reply With Quote
Unread 10-23-2010, 03:25 PM   #64
Okuu
Nuclear Baka Bird

Okuu's Avatar

Karaktärsnamn: Utsuho Reiuji
Serie: Touhou Project
Klar till: Uppcon 11 förhoppningsvis
Referensbild:

Info om karaktären: Utsuho är en helveteskorp med kraften att kontrollera nukelär fusion (det som pågår i solen) och fission (kärnkraftverk). Hon fick den här kraften när hon svalde liket av solguden Yatagarasu som gavs till henne av Kanako Yasaka (en annan gudinna).
När hon först fick kraften blev hon lite maktgalen och tänkte göra ytan till det nya helvetet (hon bor i det före detta helvetet under jorden). efter att de lokala hjältarna stoppade henne har hon lungnat ner sig och driver nu en fusionsreaktor för att skapa elektricitet (vilket var Kanakos mål från början)

Fritt: jag är en massiv Utsuho fanboy och när jag blev intresserad av cosplay var det självklart vem jag skulle göra. Hennes dräkt är en total bitch dock och det blir inte lättare av att jag genderswapar den.

Progressing:färdig med vingarna och byxorna, har planer för ögat och kontrollstaven

Last edited by Okuu : 10-27-2010 at 04:57 AM.
Okuu is offline   Reply With Quote
Unread 10-24-2010, 01:17 PM   #65
44tim44
Sewing Newb.

44tim44's Avatar

Karaktärs namn: Alan Wake

Serie: Tv-spelet Alan Wake

Konvent/klar till: Uppcon 2011 (Egentligen klar nu, men ska användas då.)

Referensbild: http://spelhornanblogg.files.wordpre.../alan-wake.jpg

Info om karaktären: Alan är en väldigt känd författare som haft skriv-kramp de senaste 2 åren och inte kunnat skriva nåt alls.
Han och hans fru Alice åker på semester till småstaden bright falls, men Alice blir snart kidnappad av en mörk kraft, som tar med henne ner till botten av en sjö.
Alan får därför med hjälp av en ficklampa och diverse vapen, slåss mot mörkrets krafter, i
ett försök att rädda Alice.
Längs vägen hittar han sidor av en bok, skriven av han själv, som han inte minns att han skrivit, som handlar om det som händer nu, och som kommer hända.

Fritt : Efter att jag spelat spelet blev jag en total fanboy, och fullkomligt älskar allt som har med honom och göra!
Så att cosplaya honom, (tillsammans med min kompis som Barry Wheeler) var en självklarhet!

-Upcoming Cosplays-
N/A : Surfer Singed (LoL), TK (Angel Beats), Light (Death Note), Isaac (Baccano)

Last edited by 44tim44 : 10-27-2010 at 02:46 PM.
44tim44 is offline   Reply With Quote
Unread 10-24-2010, 03:38 PM   #66
Brainshake
aka LazyJenny

Brainshake's Avatar

Karaktärs namn: Sango
Serie: Inuyasha
Konvent/klar till: Uppcon 11
Referensbild:

Info om karaktären: Serien Inuyasha utspelar sig under 1500-talets japan och Sango är en demon slayer som är den enda kvarvarande (förutom hennes bror) från en stor familj av demon slayers.Hon är stark och bestämd, men kan även vara sårbar och känslig. Hennes vapen är en jättestor boomerang gjord av ben från demoner. Hon har även en katana och lite dolda vapen här och var.
Hennes kompanjon är en demonisk katt vid namn Kirara som hon kan rida på när hon slåss. Hennes kärleksintresse är en buddhistmunk vid namn Miroku (som ska cosplayas av min man! )

Progress: Övre halvan av hennes slayer suit är klar, allt tyg är hemköpt. Boomerangen och svärdet är inte påbörjade än.
MeuwCon 03: Ukyo (Ranma 1/2)
UppCon 10: Kagome (Inuyasha)
Brainshake is offline   Reply With Quote
Unread 10-26-2010, 01:45 PM   #67
Frodei
Registered User

Frodei's Avatar

Karaktärs namn: Gray Fullbuster
Serie : Fairy Tail
Konvent/klar till: Uppcon 11 (( Antagligen ))
Referensbild:
info om karaktären: Han är en Fairy Tail mage, Frost speccad :P. Han och Natsu slåss alltid med varandra, lite Naruto & Sasuke över dom två, bortsett från bögerierna. Han klär alltid av sig när han blir peppad.
Unread 10-27-2010, 12:38 PM   #68
Nerfherder
Puu! - Mokona

Nerfherder's Avatar

44tim44... Du dödade tråden med en för stor bild! Inte bra..

Jag kommer att cosplaya Vincent och Nero nästa konvent, eventuellt någon annan pajascosplay också, men tänkte iaf tävla med Nero. (Detta förutsätter att dräkten blir klar, har höga mål och finansiella problem som ska lösas först. Inga pengar = ingen dräkt! Klart att jag kan göra det mesta av billiga material men en trench coat i 2m denim, en väst i fuskläder tar ~0.5-1m, en massa dekorationer och pryttlar som kräver över 6 olika färger.. Sen är det ju alltid lite allt möjligt, tex stövlar.. )

Alla känner naturligtvis till Vincent, men Nero är lite mer ovanlig. Om jag säger "Nero" kanske inte alla vet vem det är, men "Dante" har ju gjort serien väldigt välkänd. Han är iaf från spelet Devil May Cry 4. Det är ett Hack'N'Slash som är riktigt bra, underbara och många kombinationer man kan göra och spelet är ganska långt. Många roliga citat och vackra filmer

Några bilder:

http://i224.photobucket.com/albums/d...png?1288196180

Till vänster (på länken precis ovanför) är Dante och till höger om honom sitter Nero. Båda är lite arroganta, kvicktänkta, roliga och väldigt duktiga med sina vapen. Nero har en magisk revolver som skjuter två skott i taget, ett svärd man kan hetta upp så det sprutar eld och till sist hans högra arm som är en demons arm.

Allt med denna karaktär är nice, kläderna är rätt balla och en aning kallare än Vincents kläder, även om detta är ytterkläder vi pratar om (öppen trenchcoat, väst, tunn tröja, jeans, läderstövlar). Och ett stort svärd. Yay!
Nerfherder is offline   Reply With Quote
Unread 10-27-2010, 02:46 PM   #69
44tim44
Sewing Newb.

44tim44's Avatar

Quote:
Originally Posted by Nerfherder View Post
44tim44... Du dödade tråden med en för stor bild! Inte bra..
Förlåt så hemskt mycket!!

Jag har 1920x1200 i upplösning på min skärm, så för mig är den inte så stor...

Jag ska göra om den till en länk genast!!

-Upcoming Cosplays-
N/A : Surfer Singed (LoL), TK (Angel Beats), Light (Death Note), Isaac (Baccano)
44tim44 is offline   Reply With Quote
Unread 10-27-2010, 03:40 PM   #70
Meiwan
Registered User

Meiwan's Avatar

Karaktärs namn: Principality of Wy
Serie: Axis Powers Hetalia
Konvent/klar till: Uppcon11
Referensbild:

info om karaktären:..Loli
Fritt: Behövde en cosplay för Uppcon11 (jag planerar tidigt..x'D), men vela inte att den skulle vara så komplicerad...valde Wy :P
Meiwan is offline   Reply With Quote
Unread 10-27-2010, 05:53 PM   #71
Zechra
Warning: Do not feed.

Zechra's Avatar

Karaktärs namn: Lulu
Serie: Final Fantasy X
Konvent/klar till: Uppcon:11 (Förhoppningsvis)
Referensbild:

info om karaktären: Erh, Lulu är en "no nonsense" typ av person. Hon är även en black mage och använder dockor som fysiskt vapen.

Fritt : ... ... 10 kronor på att jag kommer att fastna i något eller någon på Uppcon. Hurra för att min Rikku kan hjälpa mig hålla koll på kjolarna.

... 20 kronor på att någon civil kommer tro att jag sysslar med något HELT annat. *Host*

"Never steal a Square Enix boy's hair gel, people will get hurt!"
Zechra is offline   Reply With Quote
Unread 10-28-2010, 04:45 AM   #72
Nerfherder
Puu! - Mokona

Nerfherder's Avatar

Quote:
Originally Posted by 44tim44 View Post
Förlåt så hemskt mycket!!

Jag har 1920x1200 i upplösning på min skärm, så för mig är den inte så stor...

Jag ska göra om den till en länk genast!!
Det är ingen fara, det är forumet som är så kasst kodat. Layouten på hela sidan blir totaldemolerad för de flesta om bilder är över 700-800 pixlar
Nerfherder is offline   Reply With Quote
Unread 01-03-2011, 09:24 AM   #73
Ink
We're all mad here!

Ink's Avatar

Då återupplivar vi väl den här igen:

Namn: (The) Undertaker
Serie: Kuroshitsuji / Black Butler
Konvent/klar till: London Expo (maj) 2011
Referensbild:

http://s5.tinypic.com/ezlae.jpg

Info: Undertaker är en rejält skum begravningsentrepenör som också arbetar som "spion" (han tar betalt i skämt som får honom att skratta i stället för pengar) och Death God (bara i animén). Han är hur rolig och weird som helst.
Fritt: Första gången jag försöker mig på att göra ett hög hatt själv. Skall bli kul att se om jag lyckas.
And the mome raths outgrabe."
Ink is offline   Reply With Quote
Unread 01-04-2011, 05:56 AM   #74
DcastEye
Sewholic

DcastEye's Avatar

En liten lista på årets cosplay. Fast mitt secret project till UppCon får vänta lite

Namn: Rikku
Serie: Final Fantasy X
Konvent/klar till: KodachiCon
Referensbild: http://lh5.ggpht.com/_9sKgwwfu0vM/TS...kku_poster.jpg
Info: Rikku är en Yuna's kusin och efter att försökt kidnappa Yuna en gång följer hon med och försöker få Yuna att ändra sig. Hon är en sprallade och i vissa fall naiv tjej som vill gott, fastän hennes inre tjuv gör att hon kommer i trubbel hela tiden.
Fritt: Rikku är inte min favorit i spelet, men jag gillar hennes design och FFX var spelet som gjorde att jag började spela som Rikku har någon plats i mitt spelhjärta. Så är hon så söt med. ^^
Progress: 0

Namn: Velvet
Serie: Odin's Sphere
Konvent/klar till: UppCon?
Referensbild: http://lh3.ggpht.com/_9sKgwwfu0vM/TS...0Sphere_14.jpg
Info: Velvet kallas tidigt i spelet för skogshäxan, men är egentligen den enda mänskliga överlevaren efter sitt kungadöme. Hon försöker se till att det inte händer allt för stora katastrofer i världen.
Fritt: Jag inte kommit så långt i spelet än men jag gillar Velvet, även om hon mest är en irriterande plåga i början.
Progress: Mönster klara och tyg inköpt, har påbörjat handbrodera hennes huvudduk. Ska göra hennes sphere-vapen i plexiglas så småningom och även tillämpa LED, ska bli spännande.

Namn: Odette
Serie: Svanprinsesssan
Konvent/klar till: UppCon 11
Referensbild: http://lh3.ggpht.com/_9sKgwwfu0vM/TS...5-608-336a.jpg
Info: Prinsessa, förvandlas från svan till människa med hjälp av månen efter att blivit kidnappad av den elaka Rufus. Suktar efter tio minuter in i filmen efter Derek (prinsen).
Fritt: Svanprinsessan är en av filmerna jag växte upp med, och den stående kommentaren "Vad finns det mer?", för de som sett filmen behövs inte mer. Odette är i början av filmen mer än en bortskämd prinsessa som faktiskt har en hjärna, dock verkar den försvinna sakta men säkert efter hon blev kidnappad. Men det ska bli så kul att cosplaya henne och jag kommer att ha Derek och Botte med mig.
Progress: Mönster ritade, tyg utvalt.

Namn: Sheryl Nome
Serie: Macross Frontier
Konvent/klar till: sommaren 2011
Referensbild: Röd outfit & Diamond Crevess Booklet
Info: Sheryl är Macross-universumet stora stjärna. I början av serien är hon en riktig diva men sen blir hon kär och räddar världen med en annan tjej som är kär i samma kille som Sheryl. (Finns en anleding att första into-låten heter Triangler XD )
Fritt: Kvinnan har allt för många outfits att välja mellan. I slutändan blir det två, ev tre i år.
Progress: Inköpt tyg till den röda outfiten.

Namn: Amewarashi
Serie: XxxHOLiC
Konvent/klar till: Sommaren 2011
Referensbild: http://lh4.ggpht.com/_9sKgwwfu0vM/TS...lic208_10b.jpg
Info: Envis regnmakare som tycker att människor kan inse att de inte är ensamma i världen.
Fritt: Amewarashi är en av mina favoriter till den nivån att jag nästan kan höra henne tjata på mig hur jag cosplayar henne. Ja, hon rättar till mig. XD
Progress: Peruk, skor och tyg inskaffat.

Namn: Seychelles
Serie: Hetalia
Konvent/klar till: sommaren 2011
Referensbild: http://lh5.ggpht.com/_9sKgwwfu0vM/TS...ychelles2o.jpg
Info: Ö utanför Afrika?
Fritt: Jag är inte så duktig på Hetalia, men gillar Seychelles design. Även om detta nog är fan art.
Progress: Tyg och peruk fixat.

2012: KodachiCon, UppCon & ConFusion
Emma Frost - Marvel Comics, Shiva - FFVIII,
Rosa - FFIV & Sheryl Nome - Macross Frontier

Last edited by DcastEye : 01-18-2011 at 04:49 AM.
DcastEye is offline   Reply With Quote
Unread 01-15-2011, 05:54 PM   #75
Ita
Obsessed with horror

Ita's Avatar

Karaktärs namn: Jason Voorhees
Serie: Friday the 13th
Konvent/klar till: Confusion (förhoppningsvis)
Referensbild:

info om karaktären: En seriemördare med mammakomplex som dödar tonåringar för att hämnas sin mamma som i sin tur dödade tonåringar för att de var upptagna med att ha sex medan hennes son blev mobbad av de andra barnen och drunknade.

Fritt : Det är knepigt att få tag i jackan, lite nervös över om jag ens kommer hinna klart med cosplayen.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules