Go Back   Cosplay.com > International Forums > Sweden

Reply
Thread Tools Rate Thread
Unread 08-24-2014, 02:03 PM   #1
Elysionista
Registered User

Elysionista's Avatar

Talking Helluuu! :)

Holaaaa!
Jag är en fd-cosplayare påväg tillbaka, men mina gamla cosplayvänner som jag brukade åka till konvent och vara med har alla slutat o: och hur kul är det att vara ensam på ett konvent egentligen haha? x)
Så därför tänkte jag kolla om det finns fler konventisar som är i samma situation?
Jag cosplayar som England (Arthur Kirkland) från Axis Powers Hetalia och planerar på att cosplaya Roxas från Kingdom Hearts! funderar på att gå på Chillcon4, men då jag inte kan hitta speciellt mycket info om biljettkostnad etc så är jag inte helt säker O: annars tänkte jag mig typ NärCon nästa år (2015), eller något annat bra konvent i vinter om det finns något (tips? Inte så bra på att hitta bra och roliga konvent O!

Sååå, finns det några roliga och sociala muppar därute man skulle kunna hänga meed?

Unread 08-27-2014, 07:32 AM   #2
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Elysionista View Post
Holaaaa!
Jag är en fd-cosplayare påväg tillbaka, men mina gamla cosplayvänner som jag brukade åka till konvent och vara med har alla slutat o: och hur kul är det att vara ensam på ett konvent egentligen haha? x)
Så därför tänkte jag kolla om det finns fler konventisar som är i samma situation?
Jag cosplayar som England (Arthur Kirkland) från Axis Powers Hetalia och planerar på att cosplaya Roxas från Kingdom Hearts! funderar på att gå på Chillcon4, men då jag inte kan hitta speciellt mycket info om biljettkostnad etc så är jag inte helt säker O: annars tänkte jag mig typ NärCon nästa år (2015), eller något annat bra konvent i vinter om det finns något (tips? Inte så bra på att hitta bra och roliga konvent O!

Sååå, finns det några roliga och sociala muppar därute man skulle kunna hänga meed?
"PÅ MIN TID" (...............) var man då aldrig ensam nån längre stund på konvent~

Närcon vinter har du ju om det inte var det du åsyftade.

Kul att folk kommer tillbaka (sagt av rätt käft. ._.) iallafall! Hoppas på att kunna börja själv igen snart

http://grim---reaper.deviantart.com/

http://instagram.com/zabuzor/
Zabuz is offline   Reply With Quote
Unread 08-27-2014, 04:00 PM   #3
Elysionista
Registered User

Elysionista's Avatar

Haahaha xD åhh, de gamla goda tiderna... ♡ neh, sant, men vem vet, kanske man mot alla odds undviks som pesten när man väl är där haha xD

Jomen exakt! Det var det jag funderade på att gå på, för det ska vara stort och roligt har jag hört vet du vart det brukar hållas?

Ååhh, så du är också en comebacker, haha? highfive! Älskar din anti-sora du har som bild här btw! Gryym! O: Kingdom Hearts ♡♡ haha
Unread Today, 04:53 PM   #4
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Elysionista View Post
Haahaha xD åhh, de gamla goda tiderna... ♡ neh, sant, men vem vet, kanske man mot alla odds undviks som pesten när man väl är där haha xD

Jomen exakt! Det var det jag funderade på att gå på, för det ska vara stort och roligt har jag hört vet du vart det brukar hållas?

Ååhh, så du är också en comebacker, haha? highfive! Älskar din anti-sora du har som bild här btw! Gryym! O: Kingdom Hearts ♡♡ haha
Fan, vet ju knappt vart Närcon är nu för tiden... "PÅ MIN TID (...)" hölls det ju i Örebro, men som fan heller att de är där nu. Linköping är det väl nu?

Känns ju skitbra att en med noll koll sitter & "ger info" nu ._.'

Ptja, inte än XD Men hoppas på't~ Är så sugen på att cosplaya men får aldrig för mig att göra klar de cosplays jag börjat på osv. Men är fundersam på om jag kanske ska dra iväg på ComicCon&/eller Confusion senare i år~
Tackar! Har tänkt uppdatera den & dra med den då kanske~ Kingdom hearts in my heart~ (...)!

http://grim---reaper.deviantart.com/

http://instagram.com/zabuzor/
Zabuz is offline   Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules