Go Back   Cosplay.com > International Forums > Sweden

Reply
Thread Tools Rating: Thread Rating: 3 votes, 5.00 average.
Unread 01-06-2010, 10:17 PM   #181
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

...Vad än jag säger i trådarna på den svenska delen så, på något konstigt sätt, expanderar det jag sagt till en seriös diskution nästan.

wtf xD

Då kan man ju börja säga att... Om det kommer någon ifrån Italien och hälsar på, så blir alla "Norrlänningar" if you get my point...

...

TEKNISKT SETT.

http://grim---reaper.deviantart.com/

http://instagram.com/zabuzor/
Zabuz is offline   Reply With Quote

Unread 01-07-2010, 06:40 AM   #182
Mierin
Registered User

Mierin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Zabuz View Post

Då kan man ju börja säga att... Om det kommer någon ifrån Italien och hälsar på, så blir alla "Norrlänningar" if you get my point...

...

TEKNISKT SETT.
Allt är relativt? ;>
Mierin is offline   Reply With Quote
Unread 01-07-2010, 06:41 AM   #183
Meuw
Cosplay Lover <3

Meuw's Avatar

Quote:
...Vad än jag säger i trådarna på den svenska delen så, på något konstigt sätt, expanderar det jag sagt till en seriös diskution nästan.

wtf xD

...

TEKNISKT SETT.
haha, höll nästan på att ta samma exempel fast med spaninen
Det är väl trevligt att folk tar dig seriöst ?

... fast rent -relativt- sätt, beroende på vilka hypoteser vi vill tro på, kommer vi ju alla från Afrika i grund och botten så egentligen finns det inte en enda kotte som är norrlänning?

Quote:
Originally Posted by Mierin
Haha, ja, du har faktiskt helt rätt ^^ Jag tror jag blir lite spattig och argumentationslysten av att sitta instängd med mitt examensarbete XD
Det är väl lite kul med lite färg på forumet
hur går det med examensarbetet? vad handlar det om?

Last edited by Meuw : 01-07-2010 at 06:58 AM.
Meuw is offline   Reply With Quote
Unread 01-07-2010, 08:13 AM   #184
Mierin
Registered User

Mierin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Meuw View Post

Det är väl lite kul med lite färg på forumet
hur går det med examensarbetet? vad handlar det om?
Det är äntligen färdigt, jag lämnade in det idag ^^ Det handlar om litteraturläsning i skolan, och typ vilka värderingar som överförs till eleverna via de böcker som lärarna väljer, samt hur lärarna motiverar dom valen. Spännande, va? ;D
Unread 01-07-2010, 04:35 PM   #185
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

Quote:
haha, höll nästan på att ta samma exempel fast med spaninen
Det är väl trevligt att folk tar dig seriöst ?

... fast rent -relativt- sätt, beroende på vilka hypoteser vi vill tro på, kommer vi ju alla från Afrika i grund och botten så egentligen finns det inte en enda kotte som är norrlänning?
Säger/skriver alltid "Tekniskt" såatte... jah, vet inte varför egentligen xD

Det är väl lite enormt dåligt då jag oftast är rätt så oseriös, och så tror folk (...ok, efter att ha varit medlem på BC i hur många år som helst, och att man gömmer sig bakom "Zabuz"... Då ses man som en idiot, oavsett hur mycket seriös/rätt man har... fan) att man är någon jävla idiot som sitter "uppe i skogen" osv. osv. osv...

Last edited by Zabuz : 01-07-2010 at 05:20 PM.
Unread 01-07-2010, 06:10 PM   #186
tsukii
+anima

tsukii's Avatar

Det där är rätt intressant, har också märkt att en del iskränkta typer tror att man är mindre vetande för att man inte bor hopklämd med nog många människor på en nog liten yta =stad. XD De tror visst att man inte kan ha riktig koll på vad som händer i värden för att tidningen kommer en timme senare här...????
Om nån har tråkigt skulle det vara kul att höra era åsikter om det här?

(Från en mellannorrlänning som för tillfället har 28,9 minusgrader ute och 15 plus inne >_<') XP

Erisa's Law of Cosplay: the difficulty of a cosplay is inversely proportional to how simple it looks in reference pictures.
tsukii is offline   Reply With Quote
Unread 01-08-2010, 07:03 AM   #187
Blood_Sword
Fabulous Boyfriend

Blood_Sword's Avatar

Quote:
Originally Posted by tsukii View Post
(Från en mellannorrlänning som för tillfället har 28,9 minusgrader ute och 15 plus inne >_<') XP
xD

Vi hade -31 hela dagen igår, det var kallt som fna...
Just nu är det -25.3 och inne är det 17 nånting, ffffff! ;__; (jag tycker att bara under 20 inne är kallt...)

*~In progress~*
Masamune Date - Sengoku Basara
Eren Yeager (casual outfit) - Attack on Titan
Levi (suit) - Attack on Titan

*~Next con I'm attending~*
FIN Desucon Frostbite (13-15 February 2015)
FRI ???
SAT ???
SUN ???
Blood_Sword is offline   Reply With Quote
Unread 01-08-2010, 10:37 AM   #188
KratosAurion28
Registered User

KratosAurion28's Avatar

Quote:
Originally Posted by Blood_Sword View Post
xD

Vi hade -31 hela dagen igår, det var kallt som fna...
Just nu är det -25.3 och inne är det 17 nånting, ffffff! ;__; (jag tycker att bara under 20 inne är kallt...)
I dag har vi -28.5 ute inne är det kallt överallt, fast mitt rum är varmast och ändå behöver jag virvla mig runt i ett extra täcke för att inte frysa

In progress:
The Legend of Zelda: A Link to the Past - Link
KratosAurion28 is offline   Reply With Quote
Unread 01-08-2010, 04:22 PM   #189
Meuw
Cosplay Lover &amp;lt;3

Meuw's Avatar

Quote:
Säger/skriver alltid "Tekniskt" såatte... jah, vet inte varför egentligen xD

Det är väl lite enormt dåligt då jag oftast är rätt så oseriös, och så tror folk (...ok, efter att ha varit medlem på BC i hur många år som helst, och att man gömmer sig bakom "Zabuz"... Då ses man som en idiot, oavsett hur mycket seriös/rätt man har... fan) att man är någon jävla idiot som sitter "uppe i skogen" osv. osv. osv...

hehe, skriver du nått på internet tar alltid nån dig seriöst. Det blir tyvärr så när 60% av det mänskliga språket försvinner. (som tonläge och kroppsspråk - vill också påpeka att 60& inte är en officiell siffra utan bara något jag tog som lät vettigt :P )

ang folk så tror jag att det är svårt att bedöma vad folk faktiskt tror om en själv. De flesta fördomar man tror andra har är bara fördomar om att man tror att folk ska ha dem fördomarna om en själv.

Den som är mest orolig om sig själv och hur man verkar offentligt, brukar vara just en själv, då folk, speciellt folk som bor i en hel annan del av landet och inte har något med en själv att göra, inte tror så mycket om en som man kanske tror att dem gör. Det är iaf min uppfattning, nån som håller med eller är jag helt ute och viftar?
Unread 01-08-2010, 07:26 PM   #190
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

...Har jag och ca90% av min klass (10% är stockholmare/annat söderfolk) fördomar när vi tror att stockholmare/söderbor finner 1cm snö som SNÖKAOS (Aftonbladet >:'D)?

[edit]: ELLER ÄR DET SÅ?! >xD

Ohoho~~~ usch vad mobbade de blev den gången xD

Unread 01-09-2010, 12:26 PM   #191
Meuw
Cosplay Lover &amp;lt;3

Meuw's Avatar

Quote:
...Har jag och ca90% av min klass (10% är stockholmare/annat söderfolk) fördomar när vi tror att stockholmare/söderbor finner 1cm snö som SNÖKAOS (Aftonbladet >:'D)?

[edit]: ELLER ÄR DET SÅ?! >xD

Ohoho~~~ usch vad mobbade de blev den gången xD
Jag känner mig inte särskilt träffad iaf, och jag är stockholmare Och jag känner inte att aftonbladet reflekterar mina tankar och åsikter om nått heller :P Jag kan inte direkt säga vad resten av "söderborna" tänker, då jag inte är dem - och det inte är inte aftonbladet heller.
Unread 01-09-2010, 06:56 PM   #192
Mierin
Registered User

Mierin's Avatar

Quote:
Jag känner mig inte särskilt träffad iaf, och jag är stockholmare Och jag känner inte att aftonbladet reflekterar mina tankar och åsikter om nått heller :P Jag kan inte direkt säga vad resten av "söderborna" tänker, då jag inte är dem - och det inte är inte aftonbladet heller.
Jag tror inte att aftonbladet har reflekterat någons tankar och åsikter någonsin o_o
Unread 01-11-2010, 06:20 AM   #193
tsukii
+anima

tsukii's Avatar

Nej det tror jag inte nån tidning nånsin har gjort! Men faktum kvarstår att även vi har den fördommen att skåningar o folk däromkring inte kan hantera snö på sina vägar, (stockholm räknar vi inte dit då det faktiskt ligger lite längre upp XD)
men vi anser att det även gäller alla nedanför skåne (danmark tyskland m.m.) så det handlar väll bara om att de inte är vana med snö... ^^'
Fördommar somsagt!

Meuw: det du säger låter vettigt och enligt mig stämmer det oftast. vi hade en kurs som hete komunikation men en väldigt bra lärare och hon lyckades visa att mycket inte är som man tror när man pratar med varandra. (och att den person alla utan undantag är mest medveten om är sig själv... XD)

Tänk bara på om du nån gång inte haft ett samtal och under tiden du lyssnar på vad den du pratar med säger börjar förbereda ditt svar i huvudet, det minskar din upmärksamhet till hälften! och oftast tror du dig veta vad den du pratar med ska säga bara den har börjat och lägger då inte märke till om det var lite anorlunda än du omedvetet tänkt dig.
= många onödiga konflikter...

XP sorry om jag har tråkat ut er men jag tyckte det var otroligt intressant och ville dela med mig.

Erisa's Law of Cosplay: the difficulty of a cosplay is inversely proportional to how simple it looks in reference pictures.

Last edited by tsukii : 01-11-2010 at 06:29 AM.
Unread 01-11-2010, 09:51 AM   #194
Meuw
Cosplay Lover &amp;lt;3

Meuw's Avatar

tsukii: Aldrig tråkigt att läsa folks reflektioner tycker jag En av anledningarna av att man lägger sig i en diskussion, eller vad man vill kalla det, är väl för ett visat intresse - eller för att man har något att säga. Jag la mig i en diskussion för att jag tyckte att jag hade något att säga om det ändå

Låter som en väldigt intressant lektion, och mycket sant. Därför man ska träna sig i att vara ärlig när man pratar, då de flesta väntar ändå ett "spel". Ett socialt spel att gå förbi den totala sanningen i det man uppfattat, blivit stött av eller liknande. Man måste inse att det inte är fel av en själv att bli stött eller upprörd över att någon sagt något till en, och det är absolut rätt att ta upp det på en gång för att undvika konflikter. Oftast är det inte så någon har menat det, att försöka göra en upprörd - och genom att ifrågasätta någons ordval kan man få ur sanningen ur vad den menade och det blir lättare att lämna det hela bakom sig. Det är det jag hittils lärt mig av livet.

Påtal om fördomar, kan de säkert vara lite sanna ändå när de gäller vägarna. Jag känner många som är rädda för att köra i snö, men också många som inte är det. Känner många som gillar att sladda runt i det med sina gamla volvo bilar. Själv känner jag väl mig inte så träffad eftersom att jag inte ens har körkort haha, snön är inte farlig på nått sätt för mig eftersom att jag bara vadar genom det :P Privilegiumet som stockholmare är att ha tåg att åka med överallt, så behöver inte lägga pengarna på körkort utan gör det på en cosplay istället -_-, äger en motorcykel dock då jag ville ta mc kort - men prioriterar tydlig min kostym hobby över det, så det lär ju inte bli av på ett bra tag ändå.

Däremot gillar jag inte fördomar, sanna eller ej, det skapar oftast alltid missnöje i sin väg. Inte för att jag själv är fördomsfri, men jag kämpar för att inte låta dem skugga mitt sitt sinne i möten med nya människor (eller sina kamrater, man får inte glömma att man oftast bär på "fördomar" om sina kamrater också. Alla utvecklas vi i livet, och en bra kamrat följer utvecklingen och tar in det nya i stället för att hänga upp sig på det gamla ). Fördomar sårar.

Tänkte ge en liten bild utanför mitt hem som sovinir från stockholm :P för att vara lite on topic, men får vänta tills jag har min egen dator att skriva på.
Unread 01-11-2010, 10:45 AM   #195
tsukii
+anima

tsukii's Avatar

det stämmer verkligen men har för vana att aldrig ta nått för givet i onödan då det ochså bara skapar förvirring.
det var verkligen bra lektioner, speciellt som jag minns allt trots att det nu var över tre år sedan vi hade dem. hon kan verkligen komunicera, enda problemet var att efter en halv dag med henne var man lite hjärntvättad och hittade dolda meningar i allt. XP

kul ide med bild av sin bostad för att vara lite on topic! jag kan gräva fram en ruskigt kall vinterbild på vårt hus ^^
edit: hittade två XD
Attached Images
File Type: jpg Kopia av IMG_0235.JPG (23.4 KB, 0 views)
File Type: jpg Kopia av Bild 070.jpg (40.9 KB, 0 views)

Last edited by tsukii : 01-11-2010 at 10:49 AM.
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules