Go Back   Cosplay.com > International Forums > Sweden

Reply
Thread Tools Rate Thread
Unread 08-19-2008, 07:14 PM   #1
Meuw
Cosplay Lover <3

Meuw's Avatar

En för alla, alla för en!

En för alla och alla för en. Vi cospalyare letar ju alltid efter abnormala saker, och det är inte alltid lika lätt att hitta den där gigantiska zippern, eller linsen med den perfekta färgen, men kanske är det någon annan som gör det?

Här är det tänkt att man kan efterlysa saker man letar efter, som man själv inte lyckats hitta. För när en fellow cosplayare letar material till sin egen cosplay, så kanske den hittar materialet till din cosplay, som skulle vara helt perfekt.

Om man är i en butik och hittar något, kan man ta en bild och lägga upp det här, om den kan, om den har en kamera som jag som inte kan lägga över bilder på datorn så kan man alltid säga att jag har hittat något och be den PM:a hans/hennes mobilnummer om hon/han vill. Och om man kan, känner för det kan man ju i så fall lägga ut lite pengar för den här saken och skicka på posten, eller få in engar på sitt bankkort eller nått =) det går alltid att lösa.

Eller om man hittar något på internet så kan man posta det här.

Så tanken är, lägg in referensbilder på er karaktär så kanske någon hittar självmant något om er cosplay, och om man letar efter något riktigt speciellt skriv en lista.
-----
Referensbild:

Saker:

Skor - Jag försöker hitta en perfekt bas för de här skorna. Vill ha precis samma form, och sula. Jag har ett par, men sulan går in upp i en halvcirkel längst fram som de gör på de här skorna och många andra skor. Skorna ska vara mellan 39 - 42. Helst utan några metall hakar.

Linne - försöker hitta navyblått tyg med tjocka räfflor, vill att tyget ska vara rätt tjockt men mjukt. Här är en bra bild på vad jag letar efter http://buzznet-37.vo.llnwd.net/asset...1184190445.jpg

Så om någon råkar snubbla över något sånt i sitt egna material letande så hojta gärna till ^^

Unread 08-19-2008, 07:29 PM   #2
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Meuw View Post

Linne - försöker hitta navyblått tyg med tjocka räfflor, vill att tyget ska vara rätt tjockt men mjukt. Här är en bra bild på vad jag letar efter http://buzznet-37.vo.llnwd.net/asset...1184190445.jpg

Så om någon råkar snubbla över något sånt i sitt egna material letande så hojta gärna till ^^
Du kan ju annars leta efter en sånhära tjocktröja på nån herravdelning och kanske modifiera den? jag har en svart tröja som jag skullle kunna påstå ser ut så... (ok, den är rätt så gammal, så stretchen har blivit uttöjd... men den såg nog ut så en gång i tiden! xD)

För övrigt...

Min tur:

Svart stretch fakeläder, tunt...

stoff och stil har tydligen inte samma uppfattning som jag har ang. TUNT läder... köpte både tunt och tjockt (inte stretch) läder när jag va i malmö på semester, och min uppfattninng... dom är lika tjock...

men jah, är det någon som vet vart detta skulle kunna finnas? Har hört att PVC funkar ungefär likadant och att det skall finnas i matt svart, men jag hittar inget av det heller...

så... nån ide? ..'

Master of The Edit button.

http://grim---reaper.deviantart.com/
Zabuz is offline   Reply With Quote
Unread 08-19-2008, 07:36 PM   #3
Meuw
Cosplay Lover <3

Meuw's Avatar

Quote:
Originally Posted by Zabuz View Post
Du kan ju annars leta efter en sånhära tjocktröja på nån herravdelning och kanske modifiera den? jag har en svart tröja som jag skullle kunna påstå ser ut så... (ok, den är rätt så gammal, så stretchen har blivit uttöjd... men den såg nog ut så en gång i tiden! xD)

För övrigt...
Skulle jag kunna göra ^^ Har ett tyg som jag tycker är pefekt, men det har för smala räfflor T_T så vill gärna hitta det med större räfflor, för jag vill ändå inte ha exakt så där, för jag får inte smala känsla av det på kh som i adventchildren känns som lite olika linnen.. men tack för tipset, ska kolla lite på myrorna och stadsmissionen. blir billigare.

Min tur:

Quote:
Svart stretch fakeläder, tunt...

stoff och stil har tydligen inte samma uppfattning som jag har ang. TUNT läder... köpte både tunt och tjockt (inte stretch) läder när jag va i malmö på semester, och min uppfattninng... dom är lika tjock...

men jah, är det någon som vet vart detta skulle kunna finnas? Har hört att PVC funkar ungefär likadant och att det skall finnas i matt svart, men jag hittar inget av det heller...

så... nån ide? ..'
uh.. jag har det perfekta XD Hur mycket ska du ha? när behöver du det? kommer du förbi stockholm nån dag?

Du kan kolla upp exempel på min elly cosplay, du ser det svarta på dräkten är tunt svart läder som är stretchigt.
Unread 08-19-2008, 07:56 PM   #4
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

Quote:
Skulle jag kunna göra ^^ Har ett tyg som jag tycker är pefekt, men det har för smala räfflor T_T så vill gärna hitta det med större räfflor, för jag vill ändå inte ha exakt så där, för jag får inte smala känsla av det på kh som i adventchildren känns som lite olika linnen.. men tack för tipset, ska kolla lite på myrorna och stadsmissionen. blir billigare..
Du behöver ju inte hitta en mörkblå heller, du kan ju färga den till rätt färg med : D

Quote:
uh.. jag har det perfekta XD Hur mycket ska du ha? när behöver du det? kommer du förbi stockholm nån dag?

Du kan kolla upp exempel på min elly cosplay, du ser det svarta på dräkten är tunt svart läder som är stretchigt.
... vafan är dethära? Saker verkar funka inatt XD

Men är det "4 way stretch" eller är det 2? Det är nog vad jag behöver veta först... och är det ... väldigt stretchigt? (Har aldrig sett stretchläder så...)

Unread 08-19-2008, 08:13 PM   #5
Meuw
Cosplay Lover <3

Meuw's Avatar

Quote:
Originally Posted by Zabuz View Post
Du behöver ju inte hitta en mörkblå heller, du kan ju färga den till rätt färg med : D

... vafan är dethära? Saker verkar funka inatt XD

Men är det "4 way stretch" eller är det 2? Det är nog vad jag behöver veta först... och är det ... väldigt stretchigt? (Har aldrig sett stretchläder så...)
Nice ^^ Alltid trevlig när saker funkar så att säga =D

Hrm jag tror det går at stretcha åt alla hållen faktiskt, om det är det du menar. kan kolla upp det mer imorgon mer är rätt säker. och ganska tunt är det. Det är ju inte liksom värsta rubber tyget som går att stretcha en halvmeter åt vardera håll XD men .. så stretchigt som läder kan bli skulle jag väl tro, du kan nog strecha ut det e centimeter eller om du tar i kanske det blir två men då skadar du nog lädret. om du vill ha det stretchigare är det nog inte fake läder du är ute efter, har aldrig hittat något. Detta är också mitt favorit fusk läder, att ha till kläder (skulle inte använda det till armor direkt)

Kan ta en bild imorgon också, har nämligen just det som jag tänkte använda till clouds högra arm. =) so I have a sample ^^
Unread 08-19-2008, 08:20 PM   #6
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

Quote:
Nice ^^ Alltid trevlig när saker funkar så att säga =D

Hrm jag tror det går at stretcha åt alla hållen faktiskt, om det är det du menar. kan kolla upp det mer imorgon mer är rätt säker. och ganska tunt är det. Det är ju inte liksom värsta rubber tyget som går att stretcha en halvmeter åt vardera håll XD men .. så stretchigt som läder kan bli skulle jag väl tro, du kan nog strecha ut det e centimeter eller om du tar i kanske det blir två men då skadar du nog lädret. om du vill ha det stretchigare är det nog inte fake läder du är ute efter, har aldrig hittat något. Detta är också mitt favorit fusk läder, att ha till kläder (skulle inte använda det till armor direkt)

Kan ta en bild imorgon också, har nämligen just det som jag tänkte använda till clouds högra arm. =) so I have a sample ^^
japp 4 way är åt alla håll, 2 way åt ett håll.

hm... 1cm? skall ta och fråga hur stretchigt det är på "forumet intill" xD
annars får man väl leta vidare... Men det är ju bra att man hittat någon som... int ekunde hjälpa... men hande nästan...? XD

Kommer nog behöva såpass mycket att jag behöver köpa själv nästan... Eller egentligen är det inte mycket, men man vet aldrig hur mycket man behöver (som du nog vet*läste på en av dina bider*) xD

Unread 08-19-2008, 08:28 PM   #7
Meuw
Cosplay Lover <3

Meuw's Avatar

hehe ^^Jag kan mäta mera exakt i morgon hur stretchigt det är =) (lita inte på mitt omdömmme när det gäller att minnas hur mycket en 1 cm faktiskt är )försökte minnas. Men jag vet inte om du kommer få tag på något stretchigare läder.. läder är inte så stretchigt nämligen, varken riktigt eller fake läder. hur stretchigt behöver du ?

och jo jag vet mycket väl XD men är det till uppcon eller? för då har du ju lite tid, om du har pengar att åka till sthlm, annars -kanske- (har inte mycket pengar jag, ska flytta och allt nu också) jag kan i framtiden ( 2-3 månader) lägga ut för dig, eller om du kan kan du ju lägga över på mitt bankkort och så köer jag åt dig och skickar ^^ Om det visar sig att du är intresserad av tyget så att säga. Men det är ju alltid nervigt att inte få känna på det själv - men kan filma lite när jag stretchar på det och lite sånt och skicka till dig på mailen, så kommer du så nära det går att röra det utan att röra det =/
Unread 08-19-2008, 08:43 PM   #8
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

Quote:
hehe ^^Jag kan mäta mera exakt i morgon hur stretchigt det är =) (lita inte på mitt omdömmme när det gäller att minnas hur mycket en 1 cm faktiskt är )försökte minnas. Men jag vet inte om du kommer få tag på något stretchigare läder.. läder är inte så stretchigt nämligen, varken riktigt eller fake läder. hur stretchigt behöver du ?

och jo jag vet mycket väl XD men är det till uppcon eller? för då har du ju lite tid, om du har pengar att åka till sthlm, annars -kanske- (har inte mycket pengar jag, ska flytta och allt nu också) jag kan i framtiden ( 2-3 månader) lägga ut för dig, eller om du kan kan du ju lägga över på mitt bankkort och så köer jag åt dig och skickar ^^ Om det visar sig att du är intresserad av tyget så att säga. Men det är ju alltid nervigt att inte få känna på det själv - men kan filma lite när jag stretchar på det och lite sånt och skicka till dig på mailen, så kommer du så nära det går att röra det utan att röra det =/

Aja, om jag inte hittar något får man väl kolla på denhära... Sundbybergs? får väl ta och skicka dit kussen som bor i Stockholm på ett litet uppdrag xD

...

ok, hamna inte i chock eller något nu... *överdriver*

jaah... om... OM det blir ett UppCon:10... så... har jag ... börjat lite... X'D
jah, där har du vad när jag skall ha det X''D

så brottom är det ju inte X'D

men man kan ju aldrig vara för tidigt ute! (Ha, jag har lyckats ha mardrömmar om mina cosplays, en för varje (av 2) som jag vet att jag kommer ska ha på UppCon XD)

Och dethära involverar massa saker som jag inte har en ide om hur jag skall fixa, därav den långa tiden :'D

...
Fast om det inte blir något UppCon:10 så får jag väl dra på nåt annat ställe .. :'D

tror det är dags att skriva i "vart bor du tråden med" :'D

Unread 08-19-2008, 08:51 PM   #9
Meuw
Cosplay Lover <3

Meuw's Avatar

haha uppcon 10 XD ja då är det inte så brottom. Men blandannat tror jag sumpan har det. Men också Tygverket i Mariatorget har det. Och man kan ibland hitta det på Hekto rea på Dollys i Odenplan =) vet inte om Ohlssons har det i Hötorget dock. Finns massa ställen ^^ Om du kommer förbi sthlm nån gång innan uppcon 10 får jag ge dig en rundvandring så att du kan hitta lite ställen i stockholm nästa gång du är här =P ... har bara fått för mig att du inte bor i stockholm iaf O_o har ingen aning om vart du bor, så det blir ju intressant att se..

Tänk vad aktivt vi två människor gjort detta forum denna natt XD massa nya trådar och massa nya svar XD Men det är bara att vara tidigt ute!! jag har hållt på med min cloud sen tidigt i våras.. minns att det var sjukt kallt ute, typ vinter kallt när jag brände manteln där nere.
Unread 08-19-2008, 09:00 PM   #10
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

Quote:
haha uppcon 10 XD ja då är det inte så brottom. Men blandannat tror jag sumpan har det. Men också Tygverket i Mariatorget har det. Och man kan ibland hitta det på Hekto rea på Dollys i Odenplan =) vet inte om Ohlssons har det i Hötorget dock. Finns massa ställen ^^ Om du kommer förbi sthlm nån gång innan uppcon 10 får jag ge dig en rundvandring så att du kan hitta lite ställen i stockholm nästa gång du är här =P ... har bara fått för mig att du inte bor i stockholm iaf O_o har ingen aning om vart du bor, så det blir ju intressant att se..

Tänk vad aktivt vi två människor gjort detta forum denna natt XD massa nya trådar och massa nya svar XD Men det är bara att vara tidigt ute!! jag har hållt på med min cloud sen tidigt i våras.. minns att det var sjukt kallt ute, typ vinter kallt när jag brände manteln där nere.
Jag brukar åka på semester till Stockholm så... xD
Annars skickar jag kussen på tygjakt :'D

Precis vad jag tänkte XD XD XD
tänk vad chockad alla blir och skriver om det i spam tråden xD Är ju uppe i 2 sidor i nån tråd... X'D

Hejja sverige!!! Kan ju likabra hejja på cosplayarna när det går så dåligt för friidrottarna ..'

För övrigt finner jag vet väldigt roligt, det har blivit 2-3 nya trådar, det har svarats i många, det har blivit överflödigt med inlägg m.m. XD

Unread 08-19-2008, 09:05 PM   #11
Meuw
Cosplay Lover <3

Meuw's Avatar

och lite offtopic var stans också tror jag XD och du får en jäkla massa comments på din dräkt

Heja sverige! Vi borde vara med i World Cosplay Summit ^^ skulle vara kul om meuwcon skulle kunna erbjuda en vinnare i det, men så mycket pengar har vi inte, inte än iaf... och kommer förmodligen aldrig ha om vi inte vill ha massor av besökare med dålig kvalite..
Unread 08-19-2008, 09:19 PM   #12
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

Quote:
och lite offtopic var stans också tror jag XD och du får en jäkla massa comments på din dräkt

Heja sverige! Vi borde vara med i World Cosplay Summit ^^ skulle vara kul om meuwcon skulle kunna erbjuda en vinnare i det, men så mycket pengar har vi inte, inte än iaf... och kommer förmodligen aldrig ha om vi inte vill ha massor av besökare med dålig kvalite..

ah, detdära har jag ju hört talas om och sett på sidan här, lite mera info tack. Vad går det på att skicka dit nån (några?)
Rätt fränt att det har blivit såpass stort att (nu kommer jag bara att tänka på OS) det påminner lite om det på det viset... xD
Är det många länder som är med eller? oO

liiite off topic får man vara : D xD

Unread 08-19-2008, 09:22 PM   #13
Meuw
Cosplay Lover <3

Meuw's Avatar

Jo öhh kan väl säga lite sabbt. massa länder som deltar, och de vinner på nått stort konvent i sitt land först typ och det konventet ska ha frågat om tillåtelse att få göra en tävling för det.. eller nått.. vet inte ritkigt, men typ så XD men nu är vi ganska way off topic. XD fast klockan är snart halv 5 på natten också. ... börjar bli hungrig
Unread 08-20-2008, 04:48 AM   #14
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Bara för att spamma lite mer (eftersom jag bor för långt bort för att kunna vara till nån större hjälp, tror jag... *snyft); men skulle inte Uppcon kunna vara med i WCS? Det är väl ändå det största av de svenska konventen... eller? *nyfiken*

"Don't engage in a battle of wits with an unarmed man." (Crawford, courtesy of Aoe, in this case)
Schuldig_ is offline   Reply With Quote
Unread 08-20-2008, 07:18 AM   #15
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Schuldig_ View Post
Bara för att spamma lite mer (eftersom jag bor för långt bort för att kunna vara till nån större hjälp, tror jag... *snyft); men skulle inte Uppcon kunna vara med i WCS? Det är väl ändå det största av de svenska konventen... eller? *nyfiken*
Skulle dom säkert om dom faktist lade ner mera tid på cosplayarna, nu skulle dom inte ens interjuva folk längre, bara dom som dom tyckte "var intressant/avancerad"...

Näeh, fail på UppCon's cosplaytävling, och cosplay arrangemang över huvud taget. som någon sa på deras forum så borde cosplay'n få ta mera plats, vissa kommer bara för att cosplaya och träffa andra cosplayare.

blä

Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules