Go Back   Cosplay.com > International Forums > Sweden

Reply
Thread Tools Rate Thread
Unread 08-20-2008, 08:26 AM   #16
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Jo tack. Förra året var hemskt; man var tvungen att klättra upp i taket för att kunna se nåt över huvud taget, och i allmänhet känns det lite som om dom gör mer ut av filmvisning än cosplay, vilket är synd. Jag går till konvent för att cosplaya. Alla andra jag känner, om än nu online, går till konvent för att cosplaya. Inte nödvändigtvis för att tävla, men bara för att... tja, få klä upp sig. Efter såpass många år tycket man att de borde känna på sig vad som drar mest folk - och det är alltid cosplayen och ett par andra event. Suck.

(Förlåt, Meuw, ska sluta spamma i din tråd nu...!)

"Don't engage in a battle of wits with an unarmed man." (Crawford, courtesy of Aoe, in this case)
Schuldig_ is offline   Reply With Quote

Unread 08-20-2008, 09:16 AM   #17
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Schuldig_ View Post
Jo tack. Förra året var hemskt; man var tvungen att klättra upp i taket för att kunna se nåt över huvud taget, och i allmänhet känns det lite som om dom gör mer ut av filmvisning än cosplay, vilket är synd. Jag går till konvent för att cosplaya. Alla andra jag känner, om än nu online, går till konvent för att cosplaya. Inte nödvändigtvis för att tävla, men bara för att... tja, få klä upp sig. Efter såpass många år tycket man att de borde känna på sig vad som drar mest folk - och det är alltid cosplayen och ett par andra event. Suck.

(Förlåt, Meuw, ska sluta spamma i din tråd nu...!)

Dendära jävla strålkastaren... FÖR ljust... saknades bara att någon hade ramlat ner för att göra uppvisningen perfect
Och sen insläppet... Lyckat att en som int ehade någonting att göra med cosplayuppvisningen fick stå där och... inte veta vad han skulle göra knappt ..'

blä T.T''

http://grim---reaper.deviantart.com/

http://instagram.com/zabuzor/
Zabuz is offline   Reply With Quote
Unread 08-20-2008, 09:24 AM   #18
Meuw
Cosplay Lover <3

Meuw's Avatar

Ja, uppcon har väl alltid satsat på filmivisningarna sen första början? det har väl varit deras grej som dem satsar på, och de tär nog svårt att släppa sina ögonstenar och grund ideer. Men jag håller med att det skulle vara smart av dem att satsa mera på cosplay än vad dom gör då det är nog det som dragit dit fler och fler folk varje år. Det är ju det som gör konvent evenemang speciellt.

Det är just från den kritiken, till konvent och deras oengagemang i cosplay i huvudtaget som meuwcon startade från. (för att göra lite reklam sådär <_< ) Det kanske inte är något jätte speciellt konvent ännu tack vare oerfarenhet, men vi vill att meuwcon ska växa, inte i kvantitet men i kvalitet. Och vårt stora motto är just cosplay, hela konvent kretsar kring det, och kommer att fortsätta göra det. Det är meuwcons nisch, filmvisning och mycket folk är uppcons nisch. Ja konvent satsar på olika saker - men jag tycker det är tråkigt att flera inte satsar på cosplay, och som sagt det är därifrån meuwcon växte fram - ett konvent för cosplay. Så om ni inte var där förra gången, så vänta ett år så kommer nästa hihi
Unread 08-22-2008, 06:28 AM   #19
Rokusho
The Samurai

Rokusho's Avatar

hehe jag tror ni har gått lite offtopic xD
"The waves of history swallow everything until we all spat back out as flotsam. And then... we are gone. Great leaders full of ambition, vast armies full of aggression. They approach this island intent only on making their own history. So be it. If destiny dictates that I follow the others swallowed up, then I will go. But they will remember my name."
Rokusho is offline   Reply With Quote
Unread 10-31-2008, 06:18 PM   #20
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

Leeeeev TrÅd, Leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeevvvv

Jah, bara för att jag är rolig behöver jag hitta tyg som Meuw... har hitta?/behöver...

Nej, jag vill inte förstöra min gamla, utslitna, helt utstretchad, på väga att bli bortslängd av min mor, tröja, som för övrigt är perfect för det jag behöver det till...

Men om jag nu hade bestämt mig för att använda denna trevliga tröja, så hade jag fortfarande behövt tyg/en likadan tröja till ett annat projekt...

Så någon som vet vart man får tag i ribbat/fäfflat ("ribbed") tyg? fäg spelar ingen roll för tillfället.

http://grim---reaper.deviantart.com/

http://instagram.com/zabuzor/
Zabuz is offline   Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules