Go Back   Cosplay.com > International Forums > Sweden

Reply
Thread Tools Rating: Thread Rating: 3 votes, 5.00 average.
Unread 09-03-2008, 02:06 PM   #16
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Meuw View Post
Coolt! Hur många kommer köa? kanske ska man träffas redan vid kön? eller ja, då kanske man riskerar att förlora sin plats eller nått <_<
Jag skulle chansa på att jag...

missar kön nästa gång med... ..'

Åker man med mor och far så måste man ju stanna och fika varannan timme T.T'
ayah, jag slipper så ute i kylan(? det är ju varmt nere där ..) ..'

http://grim---reaper.deviantart.com/

http://instagram.com/zabuzor/
Zabuz is offline   Reply With Quote

Unread 09-04-2008, 12:07 AM   #17
Rokusho
The Samurai

Rokusho's Avatar

Nu är det fixat .....tror jag xD men lätt att vi ska träffas i kön ^^ kommer frysa ihjäl mig T_T
"The waves of history swallow everything until we all spat back out as flotsam. And then... we are gone. Great leaders full of ambition, vast armies full of aggression. They approach this island intent only on making their own history. So be it. If destiny dictates that I follow the others swallowed up, then I will go. But they will remember my name."
Rokusho is offline   Reply With Quote
Unread 09-04-2008, 02:29 AM   #18
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Jag ska inte köa eftersom jag kommer att komma med en gigt-plågad gammal fru, så vi ska snabbt in i värmen. *g*

Hoppas vi ses - nu ska jag gå och paniksy då det ligger en Alucard här bredvid mig och skriker på foder.

"Don't engage in a battle of wits with an unarmed man." (Crawford, courtesy of Aoe, in this case)

Last edited by Schuldig_ : 09-04-2008 at 07:05 AM.
Schuldig_ is offline   Reply With Quote
Unread 09-04-2008, 06:24 AM   #19
Rokusho
The Samurai

Rokusho's Avatar

Gah flåt hm måste fixa det!
"The waves of history swallow everything until we all spat back out as flotsam. And then... we are gone. Great leaders full of ambition, vast armies full of aggression. They approach this island intent only on making their own history. So be it. If destiny dictates that I follow the others swallowed up, then I will go. But they will remember my name."
Unread 09-04-2008, 06:27 AM   #20
Rokusho
The Samurai

Rokusho's Avatar

Nu ska det gå att pm mig annars begår jag Harakiri
Unread 09-04-2008, 07:05 AM   #21
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Ingen harakiri nödvändig; det funkar... då tar paranoida jag och raderar mitt nummer från posten.

"Don't engage in a battle of wits with an unarmed man." (Crawford, courtesy of Aoe, in this case)
Schuldig_ is offline   Reply With Quote
Unread 09-05-2008, 01:11 AM   #22
Rokusho
The Samurai

Rokusho's Avatar

Gör du så ^^
Unread 09-06-2008, 03:55 AM   #23
BroderShinto
Registered User

BroderShinto's Avatar

Skulle vara hur trevligt som helst!

Hur många av er har tänkt att vara ombytta redan i kön?
BroderShinto is offline   Reply With Quote
Unread 09-07-2008, 10:31 AM   #24
Meuw
Cosplay Lover &amp;lt;3

Meuw's Avatar

Jag ska absolut! Detta uppcon satsar jag verkligen på cosplay grejjen, nu när FD (Fighting Dreamers - vi spelar på en del konvent runt om i sverige ^^ reklam! hemsida ! http://www.fightingdreamers.se) inte spelar där så kommer jag kunna satsa fullt ut på att vara besökare =3 Inte arbeta med att rodda upp och ned och soundchecka och stressa emellan cosplayen och spelandet (att spela är jätte roligt, don't take me wrong) Så jag vill vara cosplayer alla dagar ^^ blir min första kända karaktär så det ska bli intressant =D want to live the cosplayers dream XD

Last edited by Meuw : 09-07-2008 at 10:34 AM.
Meuw is offline   Reply With Quote
Unread 09-07-2008, 11:00 AM   #25
BroderShinto
Registered User

BroderShinto's Avatar

Quote:
Originally Posted by Meuw View Post
Jag ska absolut! Detta uppcon satsar jag verkligen på cosplay grejjen, nu när FD (Fighting Dreamers - vi spelar på en del konvent runt om i sverige ^^ reklam! hemsida ! http://www.fightingdreamers.se) inte spelar där så kommer jag kunna satsa fullt ut på att vara besökare =3 Inte arbeta med att rodda upp och ned och soundchecka och stressa emellan cosplayen och spelandet (att spela är jätte roligt, don't take me wrong) Så jag vill vara cosplayer alla dagar ^^ blir min första kända karaktär så det ska bli intressant =D want to live the cosplayers dream XD
För mig är Navi den som jag känner mest för eftersom jag är mer uppväxt med Zelda än Final Fantasy ^^
Unread 09-07-2008, 12:41 PM   #26
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

Quote:
Originally Posted by BroderShinto View Post
Skulle vara hur trevligt som helst!

Hur många av er har tänkt att vara ombytta redan i kön?

well... om jag mot förmodan hinner till kön (hinner till kön... det låter lite konstigt att folk vill köa xD) så... näe.
Jag kommer behöva sno en toa inne på UppCon i en timme kanske... ..

:'D

Unread 09-07-2008, 12:51 PM   #27
BroderShinto
Registered User

BroderShinto's Avatar

Quote:
Originally Posted by Zabuz View Post
well... om jag mot förmodan hinner till kön (hinner till kön... det låter lite konstigt att folk vill köa xD) så... näe.
Jag kommer behöva sno en toa inne på UppCon i en timme kanske... ..

:'D
Ush jag hatar att byta om på toaletten O_O jag blir hur stressad som helst! Under mina fem cosplays så har det bankats på dörren på 2 av dom ^^;
Men värst var det på uppcon08 då hela min Akatsukigrupp (10 pers) tog (nästan) alla toaletterna på tågstationen. XD
Då var det någon gubbe som blev hur förbannad som helst och bankade på min dörr hela tiden T_T
Men jag tror inte jag ska vara ombytt i kön då jag kanske blir förkyld eftersom jag har klänning på mig ^^
Unread 09-07-2008, 04:28 PM   #28
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

Quote:
Ush jag hatar att byta om på toaletten O_O jag blir hur stressad som helst! Under mina fem cosplays så har det bankats på dörren på 2 av dom ^^;
Men värst var det på uppcon08 då hela min Akatsukigrupp (10 pers) tog (nästan) alla toaletterna på tågstationen. XD
Då var det någon gubbe som blev hur förbannad som helst och bankade på min dörr hela tiden T_T
Men jag tror inte jag ska vara ombytt i kön då jag kanske blir förkyld eftersom jag har klänning på mig ^^

Jah fyfan ..'' STRESS VADÅ

Och så skall man behöva stå där och kladda på smink och klä på sig och hålla på med en mosad peruk och jag vet inte allt

Fan.

..'

Men dom skulle ju ha nåt omklädningsrum till tävlingen? Borde mna int efå kunna vara där då oO

ha...

Jag insåg just... att packningen kommer vara enorm... Ok, jag övertänkte där... för en vintejacka är inte så farligt kanske...

btw... Jag tror att jag skall försöka få klar Godot till UppCon med, jag kommer absolut inte att kunna gå omkring med mitt "stora" projekt hela helgen... : D

Och när jag ändå är inne på det, Hur mycket bagage tycker ni att man kan ha med sig? XD Jag börjar nästan undra om det inte vore bäst om man skurade ur hockeytrunken och tog och packade i den...

btw, Meuw jag fick mina spännen : D

Unread 09-09-2008, 03:28 AM   #29
Rokusho
The Samurai

Rokusho's Avatar

Jag kommer ha min cosplay under min andra cosplay xD
Pyramid head är för kallt att köa med men ska ha min Tomten (en film vi håller på att göra xD) cosplay på mig medans jag köar
Unread 09-09-2008, 06:35 AM   #30
Meuw
Cosplay Lover &amp;lt;3

Meuw's Avatar

Quote:
Quotar det och om navi ^^

Navi var nice att göra, ska göra henne igen någon dag - jäkligt kallt utomhus dock!
Och det leder mig in till att byta om på toaletter XD MEd min Navi cosplay Ockuperade jag en av uppcons toaletter i 3 timmar XD (kanske var det till och med 3 och en halv) Hade till och med hjälp att sätta på allt smink, men lång tid tog det! Värt var det, men jag hade tur att ingen verkade behöva just den toaletten, eller att det blev lång kö utanför medan vi höll på.
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules