Go Back   Cosplay.com > International Forums > Sweden

Reply
Thread Tools Rating: Thread Rating: 3 votes, 5.00 average.
Unread 10-04-2008, 03:58 PM   #46
skypixel
Registered User

skypixel's Avatar

Rokusho: Whoa! Vilken häftig karaktär, man blir helt hänförd utav de vackra mönstrena! Men det måste verkligen vara en svår uppgift, jag menar, du är verkligen tuff som försöker dig på att sy något så avancerat. Håret är också ursnyggt, önskar mitt hår kunde se ut sådär (mitt har lite liknande stil) Ett stort lycka till från mig! ^_^
skypixel is offline   Reply With Quote

Unread 10-05-2008, 09:16 AM   #47
Rokusho
The Samurai

Rokusho's Avatar

Quote:
Originally Posted by skypixel View Post
Rokusho: Whoa! Vilken häftig karaktär, man blir helt hänförd utav de vackra mönstrena! Men det måste verkligen vara en svår uppgift, jag menar, du är verkligen tuff som försöker dig på att sy något så avancerat. Håret är också ursnyggt, önskar mitt hår kunde se ut sådär (mitt har lite liknande stil) Ett stort lycka till från mig! ^_^
Um...ha..ha håret är på sätt och vis svårt men om jag använder flera tuber hårvax/späy mm så tror jag kan fixa det och....ja.
Har redan börjat lite med att sy lite men kommer får jobba ganska länge med den.

En bättre bild här
http://koeiwarriors.co.uk/artworks/m...igongwang4.jpg

Önska mig lycka till...kommer behövas

Obs det så kallade svärdet är ett fiskspö O.o!?!
"The waves of history swallow everything until we all spat back out as flotsam. And then... we are gone. Great leaders full of ambition, vast armies full of aggression. They approach this island intent only on making their own history. So be it. If destiny dictates that I follow the others swallowed up, then I will go. But they will remember my name."
Rokusho is offline   Reply With Quote
Unread 10-05-2008, 10:17 AM   #48
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Håller med skypixel; vilken häftig kostym! Nu måste vi ha en coscom-träff på Uppcon så jag är säker på att få se dig!

"Don't engage in a battle of wits with an unarmed man." (Crawford, courtesy of Aoe, in this case)
Schuldig_ is offline   Reply With Quote
Unread 10-05-2008, 10:27 AM   #49
Arokka
Paladin

Arokka's Avatar

Quote:
Originally Posted by Schuldig_ View Post
Håller med skypixel; vilken häftig kostym! Nu måste vi ha en coscom-träff på Uppcon så jag är säker på att få se dig!
Apropå kostymer till Uppcon, vad ska du och Rann ha på er? *nyfniken*

Och kolla dina PMs! *peta på SchuSchu*
Arokka is offline   Reply With Quote
Unread 10-05-2008, 02:30 PM   #50
Meuw
Cosplay Lover <3

Meuw's Avatar

Cool dräkt!!!! =D
Unread 10-05-2008, 03:28 PM   #51
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Arokka View Post
Apropå kostymer till Uppcon, vad ska du och Rann ha på er? *nyfniken*

Och kolla dina PMs! *peta på SchuSchu*
Jag kollar, jag kollar!

Jag tror det blir en liten repetition från sist, men det beror sig lite på hur mycket tid jag kommer att ha - nya jobbet börjar i morgon... om jag inte får tid, blir det bara reperationer av Alucard (min hatt, min stackars hatt!).

"Don't engage in a battle of wits with an unarmed man." (Crawford, courtesy of Aoe, in this case)
Unread 10-05-2008, 05:31 PM   #52
skypixel
Registered User

skypixel's Avatar

Rokusho: DU HAR RÄTT! Det ser ju faktsikt ut som ett fiskespö! Lite som ett metspö a la sephiroth? ...eller kanske inte ^___^'
Unread 10-07-2008, 03:09 AM   #53
Rokusho
The Samurai

Rokusho's Avatar

Men jag har en reserv cosplay ifall att om jag inte skulle hinna eller något händer så ska jag cosplaya Phantom renegade

http://www.dvdtalk.com/reviews/image...05710896_3.jpg

Men det är bara ifall om jag inte hinner ^^
"The waves of history swallow everything until we all spat back out as flotsam. And then... we are gone. Great leaders full of ambition, vast armies full of aggression. They approach this island intent only on making their own history. So be it. If destiny dictates that I follow the others swallowed up, then I will go. But they will remember my name."
Unread 10-07-2008, 02:33 PM   #54
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Så har vi biljetter, och förhoppningsvis är vi också med i cosplayen... hoppas jag. Dom påstår att bara 150 får plats, men vi har nummer 215... men det står på hemsidan att anmälningen ska stänga när alla platser är fyllda, så det hoppas vi på.

(Arokka, om du vill med i cosplaygruppen, säg bara till! Vi gav oss själva ett namn bara för att heta nåt och för att anmäla oss så fort som möjligt. Vi kan såklart säkert ändra om du vill, men¨för tillfället heter vi "MasterCard" - du vet, Master Integra + Alucard... *g*)

Vi måste skriva ett skit (och var god uttala det på engelska, annars blir det så fel!!)

Aaaahhh!!

Unread 10-08-2008, 01:14 AM   #55
Rokusho
The Samurai

Rokusho's Avatar

hahaha skit xD ledsen men är redan med en :P
Unread 10-08-2008, 02:07 AM   #56
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Du heter väl inte Arokka, heller.

Nu har vi förresten beställt biljetter! Och anmält oss till cosplayen! Hela dagen är räddad: nu kan jag sitta på jobbet och drömma.

Last edited by Schuldig_ : 10-08-2008 at 03:11 AM. Reason: Memory lapse
Unread 10-08-2008, 07:35 AM   #57
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Schuldig_ View Post
Dom påstår att bara 150 får plats, men vi har nummer 215... men
Aaaahhh!!

Dom började att räkna ifrån 100, så ni/du har 115

Som fan att man blev... häpen? när man anmäler sig nästa dag och får nummer 147 XD
det blev en "dom kan inte ha börjat ifrån hundra" och "Villken jävla tur" tanke XD

:'D

http://grim---reaper.deviantart.com/

http://instagram.com/zabuzor/
Zabuz is offline   Reply With Quote
Unread 10-08-2008, 08:57 AM   #58
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Zabuz View Post
Dom började att räkna ifrån 100, så ni/du har 115

Som fan att man blev... häpen? när man anmäler sig nästa dag och får nummer 147 XD
det blev en "dom kan inte ha börjat ifrån hundra" och "Villken jävla tur" tanke XD

:'D
Ja, varför inte krångla till det lite extra...?? *g*

(Och varför i hela världen postade jag två gånger att vi hade anmält oss och köpt biljetter?? *hjärnsmält*)

Unread 10-08-2008, 10:05 AM   #59
Meuw
Cosplay Lover <3

Meuw's Avatar

ahaaa! jag blev 79 då =3 nice med en sjua med tanke på vem jag cosplayar =D synd att jag inte blev nummer 77 XD jag cosplayar cloud iof kh versionen, men han är ju från final fantasy 7
Unread 10-08-2008, 12:15 PM   #60
skypixel
Registered User

skypixel's Avatar

Man ska inte tro på något som sägs där men jag läste på UC-forumet att nummret man får nu inte är detsamma som "den ordningen man får gå upp på scenen nummret" utan bara ett "bokningsnummer" typ, om ni förstår vad jag menar? *lite trött* så du har ju fortfarande chans att bli nummer 77, eller varför inte nr 7? ^___^
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules