Go Back   Cosplay.com > International Forums > Sweden

Reply
Thread Tools Rate Thread
Unread 08-24-2008, 03:55 PM   #1
Meuw
Cosplay Lover <3

Meuw's Avatar

var kommer era alias ifrån?

Alla har ju någon historia om sitt namn, antingen en karaktär som dde tyckte om eller nått annat =D Berätta om er historia om ert alias! Gör det så utförligt osm möjligt så det blir riktigt smaskigt intressant =D

mitt namn:

mitt namn kommer inte efter tokyo mew mew eller pokemon monstret mew eller mewt. När jag gick i sexan var tvungen att skriva in ett namn i ett spel, jag hade slagit eller nått rekord tror jag, och då kunde man bara skriva in fyra bokstäver.

På den tiden kallade jag mig för fantazy_007 och fantasi ella och det fick ju inte plats, så då skrev jag meuw. För jag trodde det var så engelskans "Meow" stavades. Jag var redigt trött på det namnet som jag använde då, jag tyckte det var barnsligt eller nått, så då började jag använda meuw överallt. Play ahead, Banana Island, Msn, Lunarstorm och allt jag hade på den tiden. Tror jag trodde meow stavades meuw ända till åttan eller något då någon rättade mig. eller så var det i nian XD ^^;

så så är det! er tur ^^

Unread 08-24-2008, 04:47 PM   #2
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Jag hade på känn att det var en sån här tråd du hade gjort.

Mitt alias kommer från Weiss Kreuz - det var min första anime (bortsett från den där jag såg som barn, som jag aldrig har fått reda på namnet på), och av en lustig slump hade jag en granne som var extremt lik Yohji från samma serie på den tiden, så han och jag tramsade på med cosplay och rollspelande. Eftersom jag är både rödhårig och lite små-elak ibland fick jag helt enkelt smeknamnet Schuldig/Schu, och det har hängt fast sedan dess - och jag tycker såklart om honom också. Jag använder namnet, eller diverse variationer, överallt på nätet och kallas nästan inte för nåt annat.

Så var det!

"Don't engage in a battle of wits with an unarmed man." (Crawford, courtesy of Aoe, in this case)
Schuldig_ is offline   Reply With Quote
Unread 08-27-2008, 12:17 PM   #3
Sushki
you know you want it ^^

Sushki's Avatar

jahapp, ja, jag kallas för både det ena och det andra. ett tag var det mest sushi och suki.. sen av nån freaky anledning smälte de samman til sushki, som jagt måste säga låter ''väldigt normalt'' xD ett tag senare när det etsat sig fast hittade jag mig på en karta, två ställen i ryssland och två i ukraina, mysko tänkte jag. ochy lite senare ändå kom jag fram till vad en sushki fraktiskt är, nämligen som en liten, torkad rysk bagel O.o ment trots detta tycks jag ha fastnhat för det, för jag heter det mer eller mindre överallt och kallar mig själv det ^^
so, no eating this sushki, okay? lol
Sushki is offline   Reply With Quote
Unread 08-27-2008, 01:00 PM   #4
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Sushki View Post
so, no eating this sushki, okay? lol

*tar en tugga*

"Don't engage in a battle of wits with an unarmed man." (Crawford, courtesy of Aoe, in this case)
Schuldig_ is offline   Reply With Quote
Unread 08-27-2008, 03:37 PM   #5
HoshiSeven
dreamoforange

HoshiSeven's Avatar

But if I want to, Sushi? D:

Jag borde väl också skriva här. Jobbigt när man har massa engelska på hjärnan. ><
Aja, HoshiSeven, som jag heter på stort sett alla sidor jag är med på, är en sammanslagning av två namn - Hoshi och Seven and a half. Jag kommer inte riktigt ihåg när jag började använda Seven and a half, det är ett sånt där namn som hänger med en och inte riktigt vill släppa taget. Nu är det nerkortat och lite lättare att kombinera. :P
Hoshi är relativt nytt - ett år skulle jag väl säga. Från början var det hashi - ätpinne på japanska (kommer inte riktigt ihåg varför - nånting med sushi iaf xD). Sedan läste jag någonstans att hashi typ var den lägsta sorten av prostituerade, och det ville jag inte bli kallad. ._. Så det blev hoshi :P

Hoshi på internet låter för kort enligt mig, och jag har vanan att slå ihop olika nicknames, så HoshiSeven uppstod.
HoshiSeven is offline   Reply With Quote
Unread 08-28-2008, 01:38 AM   #6
Sushki
you know you want it ^^

Sushki's Avatar

maah! oh noesies, people are out to get me!! oo, jag vet, jag tränker mig i nån krydda ingen gillar
Unread 08-28-2008, 12:10 PM   #7
HoshiSeven
dreamoforange

HoshiSeven's Avatar

som...?
Unread 08-28-2008, 02:06 PM   #8
Meuw
Cosplay Lover &amp;lt;3

Meuw's Avatar

en mix av jätte stark chili krydda med stark rödpeppar och omalen svartpeppar och massa salt förslagsvis?
Unread 08-29-2008, 02:55 AM   #9
Sushki
you know you want it ^^

Sushki's Avatar

erm, nej, så skulle nog till och med jag ta en tugga ^^ får fundera på det.....om inte annat kanske jag kan dränka mig i vinäger elelr fiskleverolja.. fast, känns som lite väl självuppoffrande, då dör jag väl iaf xD if that's the case, i prefer to be eaten
Unread 08-29-2008, 06:38 AM   #10
Meuw
Cosplay Lover &amp;lt;3

Meuw's Avatar

dränk dig i skolmat, no one would want it! XD

minns min grundskolas gamla "smått och gott från frysen" som i princip var resterna från igår - urk
Unread 08-29-2008, 11:51 AM   #11
Sushki
you know you want it ^^

Sushki's Avatar

hahaha, mm, men visst, som nån soppa vi fick..sen va slem som smakade, nej, det är för hemskt för at tänka på..men jag är rädd att det skulle vara rent av självmord... och så skulle man få namnet slemmo istället eller nåt ^^ eller slem-sushki (fanns en slem-anders ett tag xD)
Unread 08-29-2008, 12:53 PM   #12
HoshiSeven
dreamoforange

HoshiSeven's Avatar

Om du dränker dig i snorsoppan, dödar jag dig och förnekar all ev. koppling till mitt namn. D:
Unread 08-29-2008, 01:53 PM   #13
Sushki
you know you want it ^^

Sushki's Avatar

aahh!! Dx hmm.....dränka mig i slem-snor-''soppan'', sen krama dig? xD
Unread 08-30-2008, 07:54 AM   #14
HoshiSeven
dreamoforange

HoshiSeven's Avatar

eeeww Dx i'd hate you forever Dx
Unread 08-30-2008, 04:13 PM   #15
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

Tänka sig...

alla trådar som skapas i sverigedelen av forumet slutar med spam...

XD

http://grim---reaper.deviantart.com/

http://instagram.com/zabuzor/

Last edited by Zabuz : 08-30-2008 at 04:19 PM.
Zabuz is offline   Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules