Go Back   Cosplay.com > International Forums > Sweden

Reply
Thread Tools Rate Thread
Unread 05-22-2008, 01:25 PM   #1
lord_zubat

Täcksmink

Tänkte höra om det finns någon form av smink för att täcka över skägg som lyser igenom huden efter rakning (om man ska crossplaya vill säga ;P)
Har inte den blekaste om varken namn eller märken så vore trevligt om någon kunde tipsa om något billig och bra att använda sig av.
  Reply With Quote

Unread 05-29-2008, 02:45 AM   #2
Arokka
Paladin

Arokka's Avatar

Har inte själv det problemet iom att jag är tjej, men skulle tippa på concealer (används för och täcka över röda fläckar och finnar i vanliga fall) och foundation och puder för att jämna ut hudtonen.

Använder själv L'Oreal Infallible Concealer och tycker den funkar bra.

Bästa vore nog om du hoppade in på typ Hennes & Mauritz eller ngt ställe som säljer smink och kollar efter concealer, foundation och puder som passar din hudton. =) Andra saker som kan vara bra att ha när du crossplayar är mascara (behöver inte vara svart, mörkbrun funkar bra för att se naturlig ut. =)) och en ljus ögonskugga typ vit eller i en väldigt ljus brun ton för att få ögonen att se större ut. =)

Sista saken jag kan komma på just nu är att om du har tunna läppar kan ett sk. plumping lip gloss hjälpa. ^^ Har ett själv och det funkar helbra. Kan dock inte komma ihåg namnet just nu. -.- Haha, google funkar alltid! Isadoras Lip Pump ‘n Plump Lip Gloss i Sweet Lychee är det jag har. =)

Oh, kom på en sak till.. ^^ Kom ihåg att raka armar och ben om crossplayen du gör har kortärmat eller kjol. =)
Arokka is offline   Reply With Quote
Unread 08-19-2008, 07:46 PM   #3
Meuw
Cosplay Lover <3

Meuw's Avatar

om man vill raka armar och ben så är hårborttagnings medel ett bra alternativ! Blir som att vaxa benen utan smärtan, går snabbt och smidigt och är effektivare än att raka dem =D *tycker jag* det kan du hitta på åhlens, eller ica Maxi typ ^^

om vanligt smink inte hjälper kanske teater sminket GRIMAS hjälper? googla lite på det så hittar du kanske något. Men vanlig foundation och concealer borde fungera.
Unread 08-22-2008, 05:39 AM   #4
Rokusho
The Samurai

Rokusho's Avatar

Har själv en frånga gällande smink om man ska cosplaya Hidan i svart vit

(Vänstra Hidan)
Vad remkomenderar ni att man kan använda för smink?
"The waves of history swallow everything until we all spat back out as flotsam. And then... we are gone. Great leaders full of ambition, vast armies full of aggression. They approach this island intent only on making their own history. So be it. If destiny dictates that I follow the others swallowed up, then I will go. But they will remember my name."
Rokusho is offline   Reply With Quote
Unread 08-22-2008, 11:55 AM   #5
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Rokusho View Post
Har själv en frånga gällande smink om man ska cosplaya Hidan i svart vit
(Vänstra Hidan)
Vad remkomenderar ni att man kan använda för smink?

Inte något "kladdigt" (va det nu kallades), då far det ju naturligtvis av... vet att det finns sånthära som sitter fast ORDENTLIGT (Så över hela kroppen är det nog inte bra, inte så skönt med andra ord),
Fast det finns ju även som man målar på med vatten, nackdelen då är väl om am blir svettig (villket jag tror att du inte skulle bli för det va på hösten/vintern?) oO' Fast jag skullle nog säga att det skulle vara det bästa, sånt som man kan måla på med pensel, svamp, fingrar.

Här är min blandning av blå och svart (färg som häs på med vatten):

: D

http://grim---reaper.deviantart.com/

http://instagram.com/zabuzor/
Zabuz is offline   Reply With Quote
Unread 08-22-2008, 02:19 PM   #6
Meuw
Cosplay Lover <3

Meuw's Avatar

som zabuz sa, När man ska ha kropps målning är det nog bra att ha vattenbaserat smink eftersom att det är smink som "andas", dvs din hud kommer kunna andas genom sminket och det blir inte så svettigt. JAg använde vattenbaserat smink för min navi =)
Unread 08-24-2008, 05:08 AM   #7
Rokusho
The Samurai

Rokusho's Avatar

Okej man tackar för tipsen ^^
"The waves of history swallow everything until we all spat back out as flotsam. And then... we are gone. Great leaders full of ambition, vast armies full of aggression. They approach this island intent only on making their own history. So be it. If destiny dictates that I follow the others swallowed up, then I will go. But they will remember my name."
Rokusho is offline   Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules