Go Back   Cosplay.com > International Forums > Sweden

Reply
Thread Tools Rate Thread
Unread 10-22-2008, 12:14 AM   #31
Rokusho
The Samurai

Rokusho's Avatar

Hallowen är för det första denna helgen (tror jag) eller nästa helg

Och en Sketch på uppcon förra året fick inte vara längre än 10 minuter är väldigt säker på att dom kommer sänka det men ett par sekunder tror ni måste förlänga den för att ens få vara med xD
"The waves of history swallow everything until we all spat back out as flotsam. And then... we are gone. Great leaders full of ambition, vast armies full of aggression. They approach this island intent only on making their own history. So be it. If destiny dictates that I follow the others swallowed up, then I will go. But they will remember my name."
Rokusho is offline   Reply With Quote

Unread 10-22-2008, 02:07 AM   #32
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Rokusho View Post
Och en Sketch på uppcon förra året fick inte vara längre än 10 minuter är väldigt säker på att dom kommer sänka det men ett par sekunder tror ni måste förlänga den för att ens få vara med xD
*poke* Som Arokka precis har sagt, så är det en ganska lång sketch - jag sa aldrig att den var på ett par sekunder, bara på ett visst antal sekunder.

"Don't engage in a battle of wits with an unarmed man." (Crawford, courtesy of Aoe, in this case)
Schuldig_ is offline   Reply With Quote
Unread 10-22-2008, 11:38 AM   #33
Fricku-sensei
Freak

Quote:
Originally Posted by Schuldig_ View Post
*poke* Som Arokka precis har sagt, så är det en ganska lång sketch - jag sa aldrig att den var på ett par sekunder, bara på ett visst antal sekunder.
Var det bara jag som fattade det? :O xD Och jag är ju korkad
Unread 10-23-2008, 04:35 AM   #34
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Fricku-sensei View Post
Och jag är ju korkad
Vad bra att du sa det själv.

"Don't engage in a battle of wits with an unarmed man." (Crawford, courtesy of Aoe, in this case)
Unread 10-24-2008, 04:45 AM   #35
Meuw
Cosplay Lover <3

Meuw's Avatar

nu har dom ändrat reglerna, 5 minuter har dom bestämt sig för maxgräns... *butter* hade lite längre sketch än så faktiskt, 5 minuter är ju ganska långt, men våra 7 min var ju välödigta fina minutrar, och att dra bort dem blir så svårt, eller ja tar bort mycket coolings. men som man brukar säga Kill your darlings =P
Unread 10-24-2008, 06:05 PM   #36
skypixel
Registered User

skypixel's Avatar

Angående halloween så hade min klass ett halloweendisko för ett lågstadie idag och ...Varför måste vissa barn vara så brutala?!! När jag försöker bjuda några barn på godis ropar en av dom: Döda monstret!!!! 2 sekunder senare ligger jag på golvet med 10 ungar över mig och jag ropar att jag ger mig! men några ungar börjar sparka mig i huvet, jag fick ju springa för livet .__.' Och nu när jag kommit hem, jag säger bara, mitt öga är gulblålila och jag ser inte ett smack för att det är så svullet ;__;'!!! Barn är underbara <3 men idag var bara för mycket >_<'

Meuw: Ni får snabbspola helt enkelt ...eller kanske inte X'D Men var tråkigt att dom kommer upp med en maxgräns nu, ifs så är 5 min långt men har ni redan 7 så borde ni nästan få köra på det tycker jag >_<'
skypixel is offline   Reply With Quote
Unread 10-25-2008, 05:33 AM   #37
Rokusho
The Samurai

Rokusho's Avatar

Quote:
Originally Posted by Meuw View Post
nu har dom ändrat reglerna, 5 minuter har dom bestämt sig för maxgräns... *butter* hade lite längre sketch än så faktiskt, 5 minuter är ju ganska långt, men våra 7 min var ju välödigta fina minutrar, och att dra bort dem blir så svårt, eller ja tar bort mycket coolings. men som man brukar säga Kill your darlings =P
Våran sketch till ichiban skulle ha blivit 15 minuter och maxgränsen va 7 min tror jag men vi kortade ner den till ca 4.30 min så försök ta bort det som ni tror kommer bli mindre bra och är det en röd lije genom hela skecthen ändra om den lite då ^^
"The waves of history swallow everything until we all spat back out as flotsam. And then... we are gone. Great leaders full of ambition, vast armies full of aggression. They approach this island intent only on making their own history. So be it. If destiny dictates that I follow the others swallowed up, then I will go. But they will remember my name."
Unread 10-25-2008, 08:46 AM   #38
Meuw
Cosplay Lover &amp;lt;3

Meuw's Avatar

Hrm, undrar om de stänger av ifall det drar över lite på tiden? Det kanske inte är skitsvårt att dra ned till det fem minuter och några sekunder typ? <_< kom på hur man skulle kunna göra det tror jag.
Unread 10-25-2008, 03:01 PM   #39
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Jag tror inte att dom stänger av om det drar ett par sekunder över tiden... sånt händer ju; det kan komma till saker som att man måste göra plats för skratt och liknande som kan ta längre tid än man räknar med... så länge det inte är flera minuter tror jag inte att detgör något.

Unread 10-27-2008, 05:38 AM   #40
Meuw
Cosplay Lover &amp;lt;3

Meuw's Avatar

har förinspelad audio skiva.. så får klippa bort nästan all dialog vi har för att få ned det till fem minuter, annars med all vessentlig dialog kan jag få ned det till 5 minuter och 56 sekunder. men kill your darlings, tro jag kulrat ut hur det kan bli riktigt coolt. Så får man ta en "directors cut" på ett annat konvent som inte har en maxgräns eller nått =P (kan säga att detta är snarare en koregrafi än en dialogisk sketch elelr hur man ska säga.. men den lilla dialog som fanns var cool.... )

beror på, jag menar om de verkligen vill ha 5 mintuer maxgräns finns det säkert en tanke med det. Det kanske är ett tätt packat schema och om alla drar ut sina på tiden då blir det en del . och om de inte blir sura blir säkert några andra deltagare det <_<

Last edited by Meuw : 10-27-2008 at 05:59 AM.
Meuw is offline   Reply With Quote
Unread 10-30-2008, 01:46 PM   #41
Rokusho
The Samurai

Rokusho's Avatar

Hm kanske vi skulle gå till topic igen xD?

Har firat min Hallowen nu va väll ganska kul men kunde varit bättre men man ska inte klaga ^^
Unread 10-30-2008, 04:37 PM   #42
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Rokusho View Post
Hm kanske vi skulle gå till topic igen xD?

Har firat min Hallowen nu va väll ganska kul men kunde varit bättre men man ska inte klaga ^^
...

Halloween är imorrn...?

Master of The Edit button.

http://grim---reaper.deviantart.com/
Zabuz is offline   Reply With Quote
Unread 10-31-2008, 06:58 AM   #43
Meuw
Cosplay Lover &amp;lt;3

Meuw's Avatar

Vette fan om om man kommer fira halloween, har aldrig gjort, men det skulelv ara kul att dra ihop lite polare och go wild på garderoben och sminket
Unread 10-31-2008, 09:19 AM   #44
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Det närmaste jag har kommit till att fira var att ha spök-öronhängen på på jobbet, även om ingen förutom brevbäraren har sett mig idag...

Unread 11-01-2008, 10:36 AM   #45
Sushki
you know you want it ^^

Sushki's Avatar

oh noesies! en kompis hade dragit ihop ett helt gäng tjejer till idag som skulle fira halloween med anime, sätta näsan på miyavi, pizza, hela köret! och alla skulle göra sitt bästa för att se så gothic lolita som möjligt ut... och så hinner hon inte boka lokal! och ingen har en plan b... så här sitter jag.. och väntar på att mina nudlar ska koka upp... shimattaaaa -.-' note to self: back-up-plan for next year

men, jag och nio polare skippade sov-grejjen natten mellan tors och fredag för att kolla på 7 j-horrors ^^ alltid något. och det första alla gjorde när de kom hem va att ladda hem ringsignalen från one mised call x'D
Sushki is offline   Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules