Go Back   Cosplay.com > International Forums > Sweden

Reply
Thread Tools Rating: Thread Rating: 2 votes, 5.00 average.
Unread 09-22-2008, 01:09 PM   #1
Railok
Registered User

Film cosplayers?

Hey,
Tänkte se om jag kunde hitta några filmcosplayers här från Sverige? Då vi är inte många i antal, särskilt vi som främst fokuserar på västerländska medier (film och tv-serier).

Ialla fall, så cosplayar jag främst Indiana Jones (som är min diamant i min samling kan man säga) och en Imperial Officer. Ni som kanske har varit på filmmässor kanske har sett mig på någon.
Railok is offline   Reply With Quote

Unread 09-22-2008, 01:35 PM   #2
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

Jag själv gör inte det, men det hade nog varit kul att kunna fixa nåt "filmprojekt" så att säga : D
Själv visste jag inte ens att det fanns filmmässor i sverige ..' Har tänkt på detdära, det är så jävla många överallt i andra länder som är "på sånt" (för att inte tala om manga och anime, men det känner jag till) , och man har funderat om det inte finns något sådant i sverige med ...

aja, kul att folk håller på med lite mera "än bara anime och manga" (Som det finns så enormt många av i sverige...) : D

Master of The Edit button.

http://grim---reaper.deviantart.com/
Zabuz is offline   Reply With Quote
Unread 09-23-2008, 12:28 PM   #3
BroderShinto
Registered User

BroderShinto's Avatar

Quote:
Originally Posted by Zabuz View Post
Jag själv gör inte det, men det hade nog varit kul att kunna fixa nåt "filmprojekt" så att säga : D
Själv visste jag inte ens att det fanns filmmässor i sverige ..' Har tänkt på detdära, det är så jävla många överallt i andra länder som är "på sånt" (för att inte tala om manga och anime, men det känner jag till) , och man har funderat om det inte finns något sådant i sverige med
Visste inte jag heler Oo
det enda jag skulle vilja göra är som sagt Napoleon Dynamite ^^ annars skulle det väl vara någon Harry Potter karaktär ^^
BroderShinto is offline   Reply With Quote
Unread 09-23-2008, 02:46 PM   #4
Meuw
Cosplay Lover <3

Meuw's Avatar

Hehe se där! år 2006 trodde jag att japan konvent inte fans i sverige, och fick reda på det då i samband med uppcon 06, och nu gör jag samma misstag igen XD har dock inte ens reflekterat över filmmässor.. filmklubbar, men inte mässor. SKulle vara kul att gå på en ^^

Men jag skulel bara vilja göra disney karaktärer XD Eller star wars =3 eller.. *börjar kommap å massor*
Unread 09-24-2008, 01:05 AM   #5
Rokusho
The Samurai

Rokusho's Avatar

Hm har svårt att kunna tänka mig cosplaya från en film :/
"The waves of history swallow everything until we all spat back out as flotsam. And then... we are gone. Great leaders full of ambition, vast armies full of aggression. They approach this island intent only on making their own history. So be it. If destiny dictates that I follow the others swallowed up, then I will go. But they will remember my name."
Rokusho is offline   Reply With Quote
Unread 09-25-2008, 08:43 AM   #6
Railok
Registered User

Tyvärr är det inte lika utsträckt som i Storbritannien eller USA, men det finns en del i Sverige.

För er Star Wars intresserade så finns tex. Nordic Garrison(http://www.nordicgarrison.net) som är en del av 501st och Rebel Legion (http://www.rebellegion.com) för dom som hellre vill cosplaya dom på den ljusa sidan.

För er som är intresserade att gå på film mässor så är det bara en som går att gå på, The Scandinavian Sci-Fi, Game and Film Convention som hålls i tre städer i Sverige. (Göteborg, Malmö och Stockholm.) nästa är i Stockholm den 1 November Länk till sida för mer info.

Kan passa på att kasta in en bild på mig som en Imperial Officer från Star Wars när jag ändå är pågång.

Railok is offline   Reply With Quote
Unread 09-25-2008, 03:35 PM   #7
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

Magiskt att det faktiskt är/finns i sverige xD det är så "nära"

Master of The Edit button.

http://grim---reaper.deviantart.com/
Zabuz is offline   Reply With Quote
Unread 10-03-2008, 09:48 AM   #8
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Jag cosplayar från Sagan om ringen (visserligen en OC, men i alla fall), tack vare mitt medlemsskap i diverse Tolkien-föreningar runt om. Bilderna är inte uppe på min profil just nu, men jag ska ladda upp några så snart jag har nya.

Railok, den kostymen går inte av för hackor!! Bra gjort!

"Don't engage in a battle of wits with an unarmed man." (Crawford, courtesy of Aoe, in this case)
Schuldig_ is offline   Reply With Quote
Unread 10-19-2008, 04:47 AM   #9
Fricku-sensei
Freak

Quote:
Originally Posted by Schuldig_ View Post
Jag cosplayar från Sagan om ringen (visserligen en OC, men i alla fall), tack vare mitt medlemsskap i diverse Tolkien-föreningar runt om. Bilderna är inte uppe på min profil just nu, men jag ska ladda upp några så snart jag har nya.
Jag ÄLSKAR Sagan om Ringen! *nörd* Jag har sett filmerna fler gånger än det går att räkna, kan alla repliker, har läst böckerna ett par gånger..

Last edited by Fricku-sensei : 08-19-2011 at 03:33 AM.
Fricku-sensei is offline   Reply With Quote
Unread 10-19-2008, 10:03 AM   #10
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Jag är också en riktig Sor-nörd... men det har du kanske gissat. Jag är till och med så nördig att jag studerat sindarin... *g* Du har inte funderat på att gå med i nåt Tolkien-sällskap? Några av dom har visserligen 16-årsgräns, men ändå.

"Don't engage in a battle of wits with an unarmed man." (Crawford, courtesy of Aoe, in this case)
Unread 10-21-2008, 04:44 AM   #11
Meuw
Cosplay Lover <3

Meuw's Avatar

Aiya neo nildo, neo esse na Elvira >_< *nörd* Höll på studera Quenya(högalviska) i höstadiet. Kommer inte ihåg så mycket, men det där minns jag. Är en tolkien nörd jag med, eller Fantasy nörd =P Rollspelar och så där.. .lajvade förut också. blir inge lajv nu dock eftersom att alla pengar går til lcosplay istället.
Unread 10-21-2008, 06:13 AM   #12
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Meuw View Post
Aiya neo nildo, neo esse na Elvira
Mellon! Glass nín le - Im Ethuil, tirn o Lórien.

Trevligt med flera Tolkien-nördar! Är du kanske med i nåt Tolkien-sällskap, eller har du inte tid?

Unread 10-21-2008, 06:24 AM   #13
Meuw
Cosplay Lover &amp;lt;3

Meuw's Avatar

Är inte med i något tolkien sällskap, både av trist på tid, men också för att jag känner att jag inte är tillräckligt nördig. Jag gillar böckerna, och filmerna - men jag är mer "Fantasy" nörd än just bara tolkien så att säga. Är inte så pass djupt inne i tolkiens värld så att jag skulle kunna "komma med något" eller vad man skulle säga.. tror jag <_< eller ja nu kanske det bara är fördomar som spelar in här att ett tolkien sällskap skulle vara yber engagerade nördar som kan otroligt mycket om tolkien, hans värld och böcker XD eller jag ve tinte vem jag ska jämföra mina kunskaper med =O glöm allt jag sa.... btw schuldig du har ett pm
Unread 10-21-2008, 06:47 AM   #14
Arokka
Paladin

Arokka's Avatar

Quote:
Originally Posted by Meuw View Post
btw schuldig du har ett pm
Från mig oxå.

För och hålla sig till ämnet... en film cosplay som jag skulle vilja göra at some point är en riktigt läskig uruk hai. ^^ *sällar sig till tolkien/lotr nördsällskapet*
Arokka is offline   Reply With Quote
Unread 10-21-2008, 07:06 AM   #15
Schuldig_
Optical illusion

Schuldig_'s Avatar

Meuw - du behöver inte komma med något alls! I Mithlond, som är Göteborgs Tolkiensällskap, finns det alla slags gillen - både sådana som diskuterar Midgårds historia (lite mer nördvarning, alltså) och sådana som bara äter, dricker och myser ihop... hantverksgillen, alvgillen, dansgillen, matgillen... det finns lite för alla smaker. *stänger av reklamrösten*

Arokka - om du någonsin gör en Uruk måste vi göra ett photoshoot ihop (är alv)! Hur kul hade inte det varit??

Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules