Go Back   Cosplay.com > International Forums > Sweden

Reply
Thread Tools Rate Thread
Unread 10-20-2008, 04:08 AM   #16
Meuw
Cosplay Lover <3

Meuw's Avatar

Så vilka var där? var det kul?

Unread 10-20-2008, 03:27 PM   #17
skypixel
Registered User

skypixel's Avatar

jag var iaf där och jag hade jättekul! var lite nervös innan eftersom jag inte hade någon med mig men alla var jättesnälla. Arrangemanget var kanske inte det bästa jag sett, jag hörde att saker blev inställda och infon var lite seg men det var ju människorna man träffade och stämmningen + alla glada trevliga arrangörer som gjorde det så lyckat!

Något som var rätt kul är att vi bara var 4 pers som cosplayade och jag är glad att jag åtminstone bidrog till den lilla kvantitet som fanns. Sen var det kul att flera faktiskt kände igen karaktären, några tyckte att jag var fail men andra sa att det var ett bra karaktärsval och att jag var bra som henne osv så det positiva överväger helt klart!

Jag träffade BroderShinto, som hon heter här på forumet och hennes cosplay var SÅ BRA! Tycker du borde vunnit tävligen helt klart! Du borde dyka upp här så att man kan snacka med dig

Ang. cosplaytävligen så var det som hände lite kul tyckte jag. Vinnare från 1-3 ropades upp och fick pris (men bara han som vann var där då för dom andra hade hunnit gå hem) och jag tyckte väll att det var lite taskigt att de inte ens ropade ut mitt namn efteråt eftersom vi faktiskt bara var 4 stycken och jag var den enda som faktiskt cosplayade hela konventet, så jag kände mig lite utebliven. Men egenteligen var jag ju så lagom berörd eftersom jag under den pågående prisutdelningen kröp ihop och somnade på en soffa.

Så lite halvsovande hör jag hur någon ropar "och så har vi ju vår 4e cosplayare, som cosplayar som Rhyme...." "...är inte hon här?"

En del vänder sig om och tittar på mig så jag hoppar lite yrvaket upp ur soffan och försöker ursäkta mig, några bara skrattar åt mig X'D.

Så får jag komma upp på scenen och alla applåderar och jag blir värsta generead ^^' sen får jag en kisuke-hat lite som tröstpris och alla säger "nu måste du ju cosplaya som kisuke" och jag "kanske, om jag växer en halvmeter" :'D

Sen var det var kul när vi väntade utanför Ica på att dom skulle öppna så att vi kunde köpa frukost och sen när vi rusade in som galna skrikandes "This is SPARTA!!!!!" lite epic varning där

Rawr!! Saknar ju alla redan!!! :'D
skypixel is offline   Reply With Quote
Unread 10-24-2008, 09:33 AM   #18
Rokusho
The Samurai

Rokusho's Avatar

Jag skulle ha kommit dit men när det gäller en bussbiljett på 650 kr tur och retur och man är fattig så kan man inte åka T_T
"The waves of history swallow everything until we all spat back out as flotsam. And then... we are gone. Great leaders full of ambition, vast armies full of aggression. They approach this island intent only on making their own history. So be it. If destiny dictates that I follow the others swallowed up, then I will go. But they will remember my name."
Rokusho is offline   Reply With Quote
Unread 10-24-2008, 05:41 PM   #19
skypixel
Registered User

skypixel's Avatar

Tråkigt att bussbiljetter är så dyra ;__;' men egentligen så missade du ju inte så mycket, det "hände" liksom inget, det känns inte som om mlexpo är något man kommer prata om utan det var helt enkelt bara ett sånt där mys-konvent. Med få deltagare blir ett konvent lite personligare, kan man säga så? Jag tyckte verkligen om det, men som sagt, du missade egentligen inte så mycket. ^_^

ps. jag är också pank, lånat ut för mycket pengar som jag inte får tillbaka, typiskt mig ^^'
Unread 10-25-2008, 01:48 AM   #20
BroderShinto
Registered User

BroderShinto's Avatar

Quote:
Originally Posted by skypixel View Post
jag var iaf där och jag hade jättekul! var lite nervös innan eftersom jag inte hade någon med mig men alla var jättesnälla. Arrangemanget var kanske inte det bästa jag sett, jag hörde att saker blev inställda och infon var lite seg men det var ju människorna man träffade och stämmningen + alla glada trevliga arrangörer som gjorde det så lyckat!

Något som var rätt kul är att vi bara var 4 pers som cosplayade och jag är glad att jag åtminstone bidrog till den lilla kvantitet som fanns. Sen var det kul att flera faktiskt kände igen karaktären, några tyckte att jag var fail men andra sa att det var ett bra karaktärsval och att jag var bra som henne osv så det positiva överväger helt klart!

Jag träffade BroderShinto, som hon heter här på forumet och hennes cosplay var SÅ BRA! Tycker du borde vunnit tävligen helt klart! Du borde dyka upp här så att man kan snacka med dig

Ang. cosplaytävligen så var det som hände lite kul tyckte jag. Vinnare från 1-3 ropades upp och fick pris (men bara han som vann var där då för dom andra hade hunnit gå hem) och jag tyckte väll att det var lite taskigt att de inte ens ropade ut mitt namn efteråt eftersom vi faktiskt bara var 4 stycken och jag var den enda som faktiskt cosplayade hela konventet, så jag kände mig lite utebliven. Men egenteligen var jag ju så lagom berörd eftersom jag under den pågående prisutdelningen kröp ihop och somnade på en soffa.

Så lite halvsovande hör jag hur någon ropar "och så har vi ju vår 4e cosplayare, som cosplayar som Rhyme...." "...är inte hon här?"

En del vänder sig om och tittar på mig så jag hoppar lite yrvaket upp ur soffan och försöker ursäkta mig, några bara skrattar åt mig X'D.

Så får jag komma upp på scenen och alla applåderar och jag blir värsta generead ^^' sen får jag en kisuke-hat lite som tröstpris och alla säger "nu måste du ju cosplaya som kisuke" och jag "kanske, om jag växer en halvmeter" :'D

Sen var det var kul när vi väntade utanför Ica på att dom skulle öppna så att vi kunde köpa frukost och sen när vi rusade in som galna skrikandes "This is SPARTA!!!!!" lite epic varning där

Rawr!! Saknar ju alla redan!!! :'D
THIS IS SPARTA!

XD undrar vad ICApersonalen tyckte om oss då? XD Men är man hungrig så ÄR man hungrig på frukost! XD
Vad snälla de var som gav dig ett tröstpris i alla fall! ^^ för jag tyckte att du var en jätte söt och bra Rhyme!! >w<
Fast jag fattar verkligen inte varför folk kan säga rakt upp i ansiktet att man har gjort en dålig cosplay. det är bara puckon som aldrig skulle våga pröva på själv som säger sånt.

Kul att du fanns här i alla fall! Då måste jag ju bli mer aktiv!
BroderShinto is offline   Reply With Quote
Unread 10-25-2008, 05:37 AM   #21
Rokusho
The Samurai

Rokusho's Avatar

Jag har aldrig själv råkat ut för det problemet att något säger att ens cosplay är dålig även om vissa av dom är det xD...
"The waves of history swallow everything until we all spat back out as flotsam. And then... we are gone. Great leaders full of ambition, vast armies full of aggression. They approach this island intent only on making their own history. So be it. If destiny dictates that I follow the others swallowed up, then I will go. But they will remember my name."
Unread 10-25-2008, 06:54 AM   #22
skypixel
Registered User

skypixel's Avatar

ICApersonlaen tyckte säkert att vi var helskumma X'D ...men det var kul! Haha, tack för att du tyckte jag var bra :'D men som jag sagt innan, jag gjorde den på 3 kvällar och jag var inte speciellt seriös, dessutom var det min första cosplay ever. Så nej, den var inte komplett och inte så bra...men huvudsaken är att man har kul och det hade jag! Sen bryr jag mig inte ett dugg om negativa kommentarer, varför skulle jag det? ^_^

Kul att du vill bli mer aktiv! Blev lite glatt överaskad när jag kände igen dig och såg att du var medlem här! :'D

rokusho: Nej jag skulle aldrig säga att någons cosplay var dålig, det finns inte dålig cosplay tycker jag, för människor lägger ju ned olika mycket tid, engagemang och pengar på sina dräkter. Sen finns det dom som är bättre på att sy än andra, dom som har tillgång till bättre material eller dom som är mer lika sin karaktär. Det finns säkert femtioelva fler saker jag kan räkna upp som påverkar. Självkart finns det jättebra och mindre bra cosplay, men som sagt har alla olika förutsättningar och det påverkar vilket resulatet blir helt enkelt ^^
Unread 10-26-2008, 07:35 AM   #23
Rokusho
The Samurai

Rokusho's Avatar

orkar inte skriva allt så förkortar 10 meningar till...

Sant som du säger xD
Unread 11-04-2008, 05:43 PM   #24
faktorslayer
Legendary Dude

faktorslayer's Avatar

:3 Naw, vad nice att ni tyckte om den!

mmmMMMMmm.... Mattylicious!!
faktorslayer is offline   Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules