Go Back   Cosplay.com > International Forums > Sweden

Reply
Thread Tools Rate Thread
Unread 05-04-2009, 08:01 AM   #1
HoshiSeven
dreamoforange

HoshiSeven's Avatar

Närcon

Tänkte bara kolla vilka som ska till Näron i sommar. XD

Själv ska jag ner med några kompisar, i cosplay givetvis, och det skulle vara kul att veta vilka mer som ska dit. :3
HoshiSeven is offline   Reply With Quote

Unread 05-04-2009, 10:05 AM   #2
Sushki
you know you want it ^^

Sushki's Avatar

jag ska dit~~! ^^

shiet....srsly, jag måste kolla sminkingsgrejsen, är en hel den opepp på body suit Dx var det verkligen tvunget att bli dessa två på samma konvent xDxD?

och damn, nu kom jag på.....jag har fortfarande inte beställt perukerna Dxx men jag tror dollarn har gått ner ännu mer

nu ses vi snart hoshi-chan, manga-möte~~
Sushki is offline   Reply With Quote
Unread 05-04-2009, 10:27 AM   #3
Gwah
:D

Gwah's Avatar

Jag ska på NärCon Kommer cosplaya Kaoru från Ouran :3
Gwah is offline   Reply With Quote
Unread 05-04-2009, 03:05 PM   #4
tsukii
+anima

tsukii's Avatar

Jag ska på närcon med syrran!

Men jag har ett litet cosplaydilemma, ni kanske kan hjälpa mig med?
Det är såhär att jag har ju Fai som är en dräkt jag lagt ner massor med tid på, men jag har haft den på två convent på kort tid, och den är ett H att frakta! Och så har jag ett nytt projekt på gång... som kan bli klart till närcon eller dröja till ett senare convent utan problem, inte mycket lättare o ta på tåg...

Nu till min fråga ska jag satsa på att göra klart den nya cosplayen eller gå som Fai? ska jag ha med mig en eller båda? (tar jag båda dehöver jag nog en tågvagn för mig själv packningsmässigt -_-)

Detta är en fråga jag gått o grubblat på ett tag nu utan att hitta nån bra lösning på... Så vad tycker ni? XP

Erisa's Law of Cosplay: the difficulty of a cosplay is inversely proportional to how simple it looks in reference pictures.
tsukii is offline   Reply With Quote
Unread 05-04-2009, 03:39 PM   #5
HoshiSeven
dreamoforange

HoshiSeven's Avatar

Fai är väl ganska varm, som jag har förstått? Den ser varm ut i alla fall. >> Om den är det kan det bli jobbigt att ha den i slutet av juli, man vill inte plågas för mycket på konvent. :'D
Om du tycker att den andra är värt det, så testa och se! Är den också otymplig/whatever?
Får man fråga vilken det är? :'DDDD

Gwah, har du en Hikaru~~? :33333

Btw, Sushi, jag har ju teatersmink här hemma, vi kan väl testa och se hur det håller innan du köper nånting?

Jag märkte att jag inte sa vad jag ska cosplaya, men vi har dragit ihop en Bleach-grupp på minst tio personer (orkar inte räkna >>)
Unread 05-05-2009, 08:44 AM   #6
Sushki
you know you want it ^^

Sushki's Avatar

tsukii, jag röstar nog för att du ska bli klar med den nya ^^ haha, delvis baserat på att den troligen inte är fullt så varm som fai? lolz, värmeslag ftw

myez, hoppas det sitter bra, så vill jag nog ha den istället för brun utan sol -_- det kommer se helfreakingt ut annars innan allt försvunnit... kanske kan ha nå skit-tyg som på-tråcklat foder innanför cosplayen nära sminket...nej, ska inte grubbla mer, bara ta mig till dig nån dag och kladda runt med smink x3
Unread 05-05-2009, 10:02 AM   #7
Gwah

Gwah's Avatar

HoshiSeven- Delvis, har en Hikaru plush.. xD
Unread 05-05-2009, 12:46 PM   #8
HoshiSeven
dreamoforange

HoshiSeven's Avatar

Lol, okej. Någon annan från Ouran då? :P
Unread 05-05-2009, 12:47 PM   #9
Gwah

Gwah's Avatar

Hört att det skulle komma en Nekozawa och Tamaki
Unread 05-05-2009, 04:04 PM   #10
Rokusho
The Samurai

Rokusho's Avatar

Jag kommer dit som Crim från .Hack//sign, hoppas dock att Närcon har försökt fixa till saker som dem misslyckades med som flera ingångar....behöver aldrig visa mitt konventsband på hela Närcon och såg en del människor som inte skulle vara på området som var där iallafall :/
"The waves of history swallow everything until we all spat back out as flotsam. And then... we are gone. Great leaders full of ambition, vast armies full of aggression. They approach this island intent only on making their own history. So be it. If destiny dictates that I follow the others swallowed up, then I will go. But they will remember my name."
Rokusho is offline   Reply With Quote
Unread 05-05-2009, 04:47 PM   #11
Zechra
Warning: Do not feed.

Zechra's Avatar

Jag kommer att komma. ^^

Kommer antagligen att ränna runt som Riku från KH2, som det ser ut nu, vanliga versionen. Inte för att jag skulle vara så pigg på att ha på mig en Organization coat mitt i sommaren. >_>

Förresten, Sushki, har ni någon ide om det går några tåg direkt till Örebro härifrån Gävle eller om man måste börja byta i Stockholm? Satt och kollade nu idag, men ja, SJs sida är rätt så jobbig... -_-
Zechra is offline   Reply With Quote
Unread 05-05-2009, 06:01 PM   #12
Sushki
you know you want it ^^

Sushki's Avatar

haha, jadu, jag har faktiskt oroat mig över samma scenario xD örebro ligger ju en längre bit bort.. damn.. jag som inte kan ett skit om tåg...men wth, det ordnar sig : D meki är rätt haj på tåg, vi kan fråga henne om inte annat när hon kommer hem igen...
inte för att hon skulle med men >> det finns alltid nån som vet, vi kan nog chilla xD
Unread 05-05-2009, 08:34 PM   #13
HoshiSeven
dreamoforange

HoshiSeven's Avatar

Men, men, men, men, Sushki. D: Har du redan glömt bort Sverok-bussen/tåget? D: Han skulle ju fixa så att alla från FMA skulle får åka billigare. Om han nu inte har glömt bort det. Skulle inte förvåna mig. >>
Unread 05-06-2009, 01:56 AM   #14
Zechra
Warning: Do not feed.

Zechra's Avatar

Fick en mental bild av en helt rosa buss nu.... x'''D

Någon poka till Sverok lite diskret? Känns som om man vill ta och börja få sånt här klart nu i förväg. x'D
Zechra is offline   Reply With Quote
Unread 05-06-2009, 10:43 AM   #15
Sushki
you know you want it ^^

Sushki's Avatar

ah, juuuust deeeeet, moahahhahahah
ska poka sverok vid första bästa tillfälle...
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules