Go Back   Cosplay.com > International Forums > Sweden

Reply
Thread Tools Rate Thread
Unread 05-06-2009, 01:58 PM   #16
Sushki
you know you want it ^^

Sushki's Avatar

dubbelpost ftw

nej men, hur som helst

petade på sverok eftersom jag träffade honom på stan

sverokbussen är ingen buss

det är vanligt tåg

det han fixar åt oss (alla som ska åka från fma, randomkai[styrelse], ocularis osv) är rabatt.

de skulle snacka om det om det var ikväll elelr imorgon, så varken han elelr jag vet mer specifikt än att det blir billigare än vanligt, att alla åker samtidigt och jag tror att det var tåg hela vägen. annars är det lite weird xD
Sushki is offline   Reply With Quote

Unread 05-06-2009, 02:40 PM   #17
Zechra
Warning: Do not feed.

Zechra's Avatar

Oh, nice!
Zechra is offline   Reply With Quote
Unread 05-07-2009, 05:42 AM   #18
tsukii
+anima

tsukii's Avatar

Tack för era svar! det är så skönt när man kan få hjälp när man inte kan bestämma sig! jag gör som ni säger och sätter fart! XP

Quote:
Originally Posted by HoshiSeven View Post
Fai är väl ganska varm, som jag har förstått? Den ser varm ut i alla fall. >> Om den är det kan det bli jobbigt att ha den i slutet av juli, man vill inte plågas för mycket på konvent. :'D
Om du tycker att den andra är värt det, så testa och se! Är den också otymplig/whatever?
Får man fråga vilken det är? :'DDDD

Jag märkte att jag inte sa vad jag ska cosplaya, men vi har dragit ihop en Bleach-grupp på minst tio personer (orkar inte räkna >>)
haha, joo, Fai är gaaanska varm... och jo den skulle vara mycket jobig att ha i juli men jag tycks inte kunna undvika cosplays som plågar ihjäl sin ägare så...
mitt nya projekt är definitivt också otympligt, iallfall som det verkar nu -_-' (man borde lära sig nån gång!)
hmm, jo jag kan väll berätta vad vi håller på med, de är så okända ändå att jag blir förvånad om vi blir igenkända. det är en trollkarl från en av CLAMPS serier som heter Magic knight rayearth! den finns på svenska men är bara på åtta böcker och inte så känd...
den karaktär jag håller på med ^^

Så spännande med en stor Bleachgrupp! vilka karaktärer har ni fått ihop? (eller gör alla bara den de känner för)

Quote:
Originally Posted by Sushki View Post
tsukii, jag röstar nog för att du ska bli klar med den nya ^^ haha, delvis baserat på att den troligen inte är fullt så varm som fai? lolz, värmeslag ftw
hmm tyvärr får jag nog det ändå men jag har börjat stålsätta mig så ^^' (joo jag är en idiot och väl medveten om det >_<' )

Erisa's Law of Cosplay: the difficulty of a cosplay is inversely proportional to how simple it looks in reference pictures.
tsukii is offline   Reply With Quote
Unread 05-07-2009, 10:23 AM   #19
Sushki
you know you want it ^^

Sushki's Avatar

haha, ååh så coolt! längtar till at få se resultatet

bleachgrjen fick väl folk vara vad de ville till en början, sen började vi jaga folk som kunde fylla ut så att säga. vi vill ha ett sammanhang, så det blir mest taichous och fukutaichous (kaptener och löjtnanter)

sen fick vi en espada med oss också, men jag tror det ordnar sig så att vi får med en till arrankar

vissa av oss har dessutom två cosplays från bleach! det är naejz ^^
Unread 05-07-2009, 11:17 AM   #20
Zechra
Warning: Do not feed.

Zechra's Avatar

Ooh, har tänkt att läsa Magic Knight, men aldrig kommit igång... så mycket annat att läsa... Men aja, ska bli väldigt intressant att se resultatet tsukii! Hoppas att det inte blir alltför varm bara. o.O

Quote:
haha, ååh så coolt! längtar till at få se resultatet

bleachgrjen fick väl folk vara vad de ville till en början, sen började vi jaga folk som kunde fylla ut så att säga. vi vill ha ett sammanhang, så det blir mest taichous och fukutaichous (kaptener och löjtnanter)

sen fick vi en espada med oss också, men jag tror det ordnar sig så att vi får med en till arrankar

vissa av oss har dessutom två cosplays från bleach! det är naejz ^^
Nice, ska bli roligt att se resultatet! Måste komma ihåg att ta med kameran och fota på Närcon... Känns som om man aldrig fotar ordentligt på konventer och nu när man går foto kurs på bilden så känner man sig lite småfail om man inte tar chansen. x'D
Hoppas att det är bra väder...
Zechra is offline   Reply With Quote
Unread 05-07-2009, 12:32 PM   #21
HoshiSeven
dreamoforange

HoshiSeven's Avatar

Magic knight rayearth~~! <3 Hoppas det inte blir för varmt, han har ju många lager på sig. o.o

Jag kan säha några karaktärer från Bleach vi definitivt kommer att ha, eftersom Sushki var så vag.
Vi kommer att ha en Gin och en Izuru, en Mayuri och en Nemu, Ukitake, Yachiru, taichou!Yoruichi och taichou!Urahara, Shinji, Hayori, Ggio Vega, eventuellt en Kenpachi. Säkert fler, men jag har glömt dem isåfall. ^^ En Nelliel? Kommer inte ihåg om hon skulle ha den på Närcon, eller spara den till Uppcon. >>
HoshiSeven is offline   Reply With Quote
Unread 05-08-2009, 04:56 AM   #22
tsukii
+anima

tsukii's Avatar

Wow, det ska bli helkul att se! låter som detta convent blir mycket intressant! joo det är många lager och det KOMMER bli varmt ^^'
vi är två som håller på med våra dräkter nu, men med lite tur blir vi nån till... och vipps har vi nästan en liten grupp! X3

nä, men det ska bli trevligt, ses o hörs!

Erisa's Law of Cosplay: the difficulty of a cosplay is inversely proportional to how simple it looks in reference pictures.
Unread 05-08-2009, 09:41 AM   #23
Sushki
you know you want it ^^

Sushki's Avatar

Quote:
Originally Posted by HoshiSeven View Post
Magic knight rayearth~~! <3 Hoppas det inte blir för varmt, han har ju många lager på sig. o.o

Jag kan säha några karaktärer från Bleach vi definitivt kommer att ha, eftersom Sushki var så vag.
Vi kommer att ha en Gin och en Izuru, en Mayuri och en Nemu, Ukitake, Yachiru, taichou!Yoruichi och taichou!Urahara, Shinji, Hayori, Ggio Vega, eventuellt en Kenpachi. Säkert fler, men jag har glömt dem isåfall. ^^ En Nelliel? Kommer inte ihåg om hon skulle ha den på Närcon, eller spara den till Uppcon. >>
lite edit till din text din text ^^ haha

1. hon heter hiyori, inte hayori
2. vi kommer inte ha en hiyori
3. vi komemr ha en aizen taichou
4. vi kommer ha en neliel
5. vi kommer ha en matsumoto
6. vi komemr ha en hitsugaya
7. han som skulle vara ukitake kaaanske ska vara en till
8. han som ska vara shinji kaaanske hoppar av

lolz, vi hinner fortfarande skrapa ihop fler x3
Unread 05-08-2009, 02:25 PM   #24
mitaki
Registered User

Hoy kommer till närcon ^^ dels kommer jag ingå i baka cosplays transformers grupp (ca 8pers) och dels ska ja gå som schneizel från code geass, link (zelda owo) och real saoyran från tsuabasa ^^
mitaki is offline   Reply With Quote
Unread 05-08-2009, 05:39 PM   #25
HoshiSeven
dreamoforange

HoshiSeven's Avatar

Hitusgaya och Matsumoto. That's what I said, men bara ofailiga personer kan se det ^w^

Aizen var inte bestämd när jag skrev~~ Kotka visste inte om hon skulle vara Nell, hon sa det förut iaf. Hiyori/Hayori, same shit, har hon ändrat sig?
Unread 05-10-2009, 04:25 PM   #26
Sushki
you know you want it ^^

Sushki's Avatar

ja. issla ska vara kingdom hearts med stephie, linda och than tror jag, och nåt mer. det är inte så att hon gillar bleach, blev förvånad när hon sa att hon skulle vara med, lolz.

men vår vega verkar fortfarande på! x3 och på tal om det, nån som vet vart man hittar hönsnät med små hål? ja, det har med saken att höra xD någon som däremot nu blir skrivet i fel tråd är att han funderar på att vara released vega på uc 10! shiet, jag undrar hur vi ska greja hans peruk, haha
Unread 05-11-2009, 04:09 AM   #27
tsukii
+anima

tsukii's Avatar

Quote:
ja. issla ska vara kingdom hearts med stephie, linda och than tror jag, och nåt mer. det är inte så att hon gillar bleach, blev förvånad när hon sa att hon skulle vara med, lolz.

men vår vega verkar fortfarande på! x3 och på tal om det, nån som vet vart man hittar hönsnät med små hål? ja, det har med saken att höra xD någon som däremot nu blir skrivet i fel tråd är att han funderar på att vara released vega på uc 10! shiet, jag undrar hur vi ska greja hans peruk, haha
Hmm prova att leta på jordbruksaffärer, de har sånt till höns m.m. tillexempel, granngården kan vara en ide! (men du måste nog fråga personalen för de har inte sånt framme så det syns) Annars är det väll dom vanliga byggvaruhusen som du kan ha tur. ^^

Att du håller på att planera til uc redan, ska bli kul att se!

Unread 05-12-2009, 12:50 AM   #28
HoshiSeven
dreamoforange

HoshiSeven's Avatar

Våra cosplays till uppcon är planerade, och är redo att sys så fort vi köper tyg, eftersom att vi ska tydligen ha totalt tre cosplays då. =.= (Sushis fel >>) En av dem har jag redan börjat på. :3
Unread 05-12-2009, 08:41 AM   #29
Sushki
you know you want it ^^

Sushki's Avatar

mitt fel?! NANI?

.
.
.
.
o

hm, okey, det kanske är det xD hahaha, du behöver iaf inte ha klänning på dig, haha! xD

note to self: kolla vad en metallsåg kostar
Unread 05-28-2009, 07:24 PM   #30
Siriania
Registered User

Siriania's Avatar

Jag funderar på att åka. Ska då cosplaya som min karaktär Sister Rose från Trinity Blood.
Men jag har lite frågor om det, då jag aldrig har varit där:
* håller det verkligen på i 3-4 dagar?
* vart är det i örebro?
* Något annat som ny man borde veta?

Tack på förhand ^^
Siriania is offline   Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules