Go Back   Cosplay.com > International Forums > Sweden

Reply
Thread Tools Rate Thread
Unread 05-29-2009, 12:19 PM   #31
Rokusho
The Samurai

Rokusho's Avatar

Quote:
Originally Posted by Siriania View Post
Jag funderar på att åka. Ska då cosplaya som min karaktär Sister Rose från Trinity Blood.
Men jag har lite frågor om det, då jag aldrig har varit där:
* håller det verkligen på i 3-4 dagar?
* vart är det i örebro?
* Något annat som ny man borde veta?

Tack på förhand ^^
1. Hur menar du nu cosplayn eller om det bara håller xD?
2. Det var runt 5-10 minuter gå avstånd från bussationen, centrala?
3. Prepair to get Glomp!
"The waves of history swallow everything until we all spat back out as flotsam. And then... we are gone. Great leaders full of ambition, vast armies full of aggression. They approach this island intent only on making their own history. So be it. If destiny dictates that I follow the others swallowed up, then I will go. But they will remember my name."
Rokusho is offline   Reply With Quote

Unread 05-31-2009, 08:15 AM   #32
Siriania
Registered User

Siriania's Avatar

hm... Jag menar nog både hela alltet och självaste cosplayandet^^
Mer exakt är det i örebro?
Siriania is offline   Reply With Quote
Unread 05-31-2009, 09:21 AM   #33
Rokusho
The Samurai

Rokusho's Avatar

Quote:
Originally Posted by Siriania View Post
hm... Jag menar nog både hela alltet och självaste cosplayandet^^
Mer exakt är det i örebro?
Vart kan jag inte svara men kan svara på att cosplay håller som vanliga kläder beroende hur du har sytt din cosplay mina håller enda till konventets slut och sedan går dem jämt sönder, har blivit som min nisch nu xD.
Om det håller i fyra dagar är lite svårt för mig att svara på eftersom dem flesta konventen håller bara i 3 dagar eller mindre men ser inga problem varför det inte skulle funka...trötthet kanske xD
"The waves of history swallow everything until we all spat back out as flotsam. And then... we are gone. Great leaders full of ambition, vast armies full of aggression. They approach this island intent only on making their own history. So be it. If destiny dictates that I follow the others swallowed up, then I will go. But they will remember my name."
Unread 05-31-2009, 12:06 PM   #34
Zechra
Warning: Do not feed.

Zechra's Avatar

Närcon är fyra dagar långt så vitt jag vet, trodde också det var någon som skrivit fel datum först, men aja, one more day for randomness.

Och ja... Om du syr rätt så bör det ju hålla under hela konventet. Eller syftade du på hur länge som folk cosplayar under konventen? Beror på personen och hur bekväm deras cosplay är skulle jag tro, själv så cosplayade jag bara på lördagen på Uppcon, men på Meuwcon förra året så cosplayade jag alla tre dagarna.

Närcon är på Karolinska skolan, sök bara på det och Örebro på Eniro eller google så hittar du det. Mer info på http://narcon.sverok.net/nc09/ ^^
Zechra is offline   Reply With Quote
Unread 05-31-2009, 04:31 PM   #35
Siriania
Registered User

Siriania's Avatar

Min dräkt är extremt bekväm ^^ Ska ju cosplaya som min egna karaktär från Trinity Blood ^^ Och den klänningen är bra sydd ^^
Karolinska skolan? *letar på hitta.se* jaha! där.. det är ju inte långt från järntorget ^^
Vi alla som ska dit kanske kan mötas upp eller något när vi väl är där och så får vi se hur det går med hela alltet ^^ Men jag ska dit!!! Det har jag bestämt!
Unread 06-01-2009, 04:58 AM   #36
Rokusho
The Samurai

Rokusho's Avatar

Låter som en bra ide och denna gången kommer jag i såfall xD
Unread 06-02-2009, 02:11 AM   #37
Blood_Sword
The samuraiholic guy

Blood_Sword's Avatar

Jag har för mig att en av mina internet-vänner var på nått Närcon event. :3

*~In progress~*
Masamune Date - Sengoku Basara
Team Aqua Grunt (male) - Pokémon Ruby/Sapphire Version

*~Next con I'm attending~*
FIN Oulun animeseminaari (8-9 August 2014)
FRI Ryūnosuke Ibuki - Hakuōki: Shinsengumi Kitan
SAT ???
Blood_Sword is offline   Reply With Quote
Unread 06-07-2009, 05:28 PM   #38
Siriania
Registered User

Siriania's Avatar

Någon som har någon ide om när och vart man kan mötas upp? Ju fler förslag detkommer desto bättre ^^

Ni som ska dit, hur löser ni det med sovplats? själv kommer jag nog parkera mig hos några jag känner i Örebro ^^, lite tur ska man nog ha ibland...
Unread 06-11-2009, 08:03 AM   #39
Yami_No_Cosmos
*Queen Of The Zombies*

Yami_No_Cosmos's Avatar

Herroo everyone!

Detta kommer bli mitt första Närcon (dock cosplayat på UC sedan det uppkom) så känns kul att så många härifrån kommer. Kommer självfallet att göra en ny dräkt inför Närcon :3
Räkna med nakenshock/gore som vanligt ifrån mig.

Puss på er alla!
//Yami
Yami_No_Cosmos is offline   Reply With Quote
Unread 06-11-2009, 02:56 PM   #40
Rokusho
The Samurai

Rokusho's Avatar

Hohoho Bakspeil xD
Unread 06-14-2009, 07:01 PM   #41
HoshiSeven
dreamoforange

HoshiSeven's Avatar

Jag och alla som jag vet som åker från Gävle kommer att sova i sovsalarna som Närcon erbjuder. : D Vi kommer dock bara att sova två av nätterna, den andra natten kommer att tillbringas med att byta cosplay, vilket inte tar så lång tid egentligen, men eftersom att jag kommer använda mitt riktiga hår till åtminstonde en av mina cosplays, kommer det att ta tid att fixa. Dessutom ska det på flera lager smink/whatever på en annan.

Hur går det för alla som ska cosplaya? Eftersom att det är en och en halv månad kvar (streeeeeeeeeeess) undrar jag om det är några som är klara/börjar bli klara? Några som inte börjat än?

För mig går det relativt bra, iaf enligt tidsplanen. Kläderna ska vara klara om ungefär två veckor, och de kommer de bli(så länge det livsviktiga fodertyget inte tar slut DDDDD: ), och allt skulle ha varit perfekt om det inte vore för mina ickeexisterande färdigheter i att göra svärd i spånplattor och gips. D:
HoshiSeven is offline   Reply With Quote
Unread 06-15-2009, 04:12 AM   #42
Siriania
Registered User

Siriania's Avatar

Quote:
Originally Posted by HoshiSeven View Post
Hur går det för alla som ska cosplaya? Eftersom att det är en och en halv månad kvar (streeeeeeeeeeess) undrar jag om det är några som är klara/börjar bli klara? Några som inte börjat än?

För mig går det relativt bra, iaf enligt tidsplanen. Kläderna ska vara klara om ungefär två veckor, och de kommer de bli(så länge det livsviktiga fodertyget inte tar slut DDDDD: ), och allt skulle ha varit perfekt om det inte vore för mina ickeexisterande färdigheter i att göra svärd i spånplattor och gips. D:
Min cosplay dräkt är helt klar ^^ hade den på ett lajv i helgen. men tyvär gick hatten min sönder innan lajvet ens började... sen gick det kors jag hade sönder... så jag har lite att göra... det värsta kommer att försöka hitta ett nytt kors, som är lagom stort, och som faller mig i smaken... hmm... vi får se hur det löser sig...

Stressigt kommer jag att få runt den 29juli... Inte så kul att försöka ta sigfrån en plats mitt ute i ingenstans in till min kommun och sen till Örebro, då lägret jag är på slutar den 29 juli... och Närcon börjar den 30.... hjälp.....
Unread 06-15-2009, 07:05 AM   #43
HoshiSeven
dreamoforange

HoshiSeven's Avatar

Fick just reda på att jag ska färga håret dagen innan närcon. =.= Hög stressfaktor, om det inte blir bra dör jag. Det känns som att jag kommer att åka till frisören, färga håret, åka hem och styla håret och sen åka direkt till Örebro. =.= Onajs.

Hoppas det löser sig för dig! En av mina kompisar ska eventuellt åka direkt från ett läger till närcon, vilket innebär att hon måste ta med sig ytterligare packning till ett långt läger - ännu mer om hon ska cosplaya.
HoshiSeven is offline   Reply With Quote
Unread 06-15-2009, 02:06 PM   #44
Siriania
Registered User

Siriania's Avatar

jag har lite tur... jag kan åka förbi mitt hem på vägen till Örebro.... fast...någon måste köra mig till stan där jag bor först.... för att sen kunna ta bussen.... låter ju ännu mer jobbigt.......
Unread 06-16-2009, 06:47 AM   #45
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

Quote:
Originally Posted by HoshiSeven View Post
*host*

Master of The Edit button.

http://grim---reaper.deviantart.com/
Zabuz is offline   Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules