Go Back   Cosplay.com > International Forums > Sweden

Reply
Thread Tools Rate Thread
Unread 08-05-2009, 06:59 AM   #1
Angel_Stardust
FantasyChica

Angel_Stardust's Avatar

Söker final fantasy medlemmar för att starta gruppen CosplayDreams!!

Hej!! {Groupname:"¢σѕρℓαу ∂яєαмѕ" }
FINAL FANTASY 10 & 10-2
http://www.flickr.com/groups/cosplaydreams

CosplayDReams medlemmar;

*YUNA*--Angel_Stardust--Rebecca 25 år~~Värmland--
www.cosplay.com/photo/2262016
www.cosplay.com/costume/257027

*AURON*--TerraSoul--Peter 24 år~~Norra Dalarna/ Härjedalen
www.cosplay.com/costumes/m165460

*LENNE*--Siriania--Loa--21 år~~Västmaland/Örebro län
www.cosplay.com/costume/243813

Jag är en 25 årig tjej som bor i Säffle i Värmland.

Detta är bara en spontan idé som jag skulle vilja utveckla bara för nöjes skull....!
Jag skulle vilja starta en grupp.
Jag letar efter några partner -cosplayers till final fantasy 10 och 10-2**(så småningom kanske också andra final fantasy).
Främst någon som är Tidus,Rikku,Paine,Lenne,Shuyin,Seymour,Auron,Wakka ,Lulu..
Även andra karaktärer från de spelen är välkommet
Helst en person/karaktär.
Jag själv är Yuna för tillfället. Vill vi kan vi också byta karaktärer lite då och då. Jag skulle behöva fler karaktärer med så snarlika kostymer som möjligt!!
Jag har en idé om att ta vackra bilder där vi poserar så bra vi kan i olika snarlika miljöer som i spelen och även göra en liten filmatisering av scenerna ur spelet.

Som ett litet hobby-projekt! Jag älskar final fantasy och cosplay....!
Jag är helt ny till det här med konvention och så!! Jag vet inte hur det fungerar!!
Jag har aldrig varit på något sådant förr. Skulle väldigt gärna vilja det också!
Kanske vi kan gå på konventioner tillsammans om vi känner för det.
Men vad jag förstår, så måste man ha gjort dräkterna själv för att få tävla
och jag har inte gjort någon än. Jag håller på med yuna gunner,det skulle va roligt att göra en hel
kostym själv o få känna sig stolt över arbetet!!

Jag hade bara först och främst tänkt skapa en intresse grupp som gör bilder & scener ihop
Vore jättekul att bara träffa andra passionerade cosplayers som älskar final fantasy!!
Jag tänkte att vi kunde ses på fritiden när vi känner för det och göra små hobby projekt tillsammans bara på skoj, till att börja med i alla fall, sen får vi se vad vi vill göra!!
Sen kanske vi kan sätta upp film scenerna och bilderna också på någon bild/film site!

Om tillräckligt med medlemmar vill vara med vore det jätte roligt! Att lära känna andra cosplay -älskare vore toppen!!

Känner ni som jag och vill vara med i gruppen "¢σѕρℓαу ∂яєαмѕ " och bara ha kul, hör av er om ni är intresserade!! Skicka gärna länkar med bilder på er i cosplayen**

Mvh/Rebecca the dedicated cosplayer fan

Last edited by Angel_Stardust : 08-18-2010 at 03:50 PM.
Angel_Stardust is offline   Reply With Quote

Unread 08-05-2009, 07:16 AM   #2
Angel_Stardust
FantasyChica

Angel_Stardust's Avatar

--------------------

Last edited by Angel_Stardust : 09-30-2009 at 05:17 AM.
Unread 08-05-2009, 07:22 AM   #3
Angel_Stardust
FantasyChica

Angel_Stardust's Avatar

---------------------------

Last edited by Angel_Stardust : 09-30-2009 at 05:18 AM.
Unread 08-05-2009, 09:31 AM   #4
Zechra
Warning: Do not feed.

Zechra's Avatar

För att bifoga bilder så finns det en liten knapp under undo/redo pilarna (Undo pilen för att vara exakt) som man kan använda. Knepiga att hitta, men den är där.

För det första så gör det ju det hela lättare om gruppen bor relativt nära varandra, dels så att man kan hjälpa varandra, dels så att ingen behöver åka flera mil för en foto session, så det är alltid ett bra info att ha med vart man bor.
Såvida det inte är "Let's meet up at the con, yo!" som lyder.

Att ställa upp i en cosplaytävling med en köpt dräkt är som sagt otillåtet. Självklart så får ju typ skor och accessoarer vara köpta. Tror inte så många som kan hamra ut ett par läderkängor eller ett halsband på egen hand. (Skulle vara nice att kunna dock!)
Att göra en dräkt på egen hand, och kunna vara stolt över den efteråt, är värd hela mödan.

Personligen så har jag redan fullt upp med Kingdom Hearts och andra projekt, men lycka till med att hitta några intresserade. Skulle vara väldigt nice att se en hel FFX(-2) grupp i framtiden. ^^

Annars så... välkommen hit.

"Never steal a Square Enix boy's hair gel, people will get hurt!"
Zechra is offline   Reply With Quote
Unread 08-06-2009, 05:02 AM   #5
Angel_Stardust
FantasyChica

Angel_Stardust's Avatar

thanks!

Ok tack!! Är ganska ny på cosplay.com!! haha

Ja visst det har du rätt i!! Jag ska sätta ut var jag bor.
Jag har aldrig varit på någon con. Vore kul o samla en grupp innan man går också+ att
jag måste börja sy outfits

Ja jag misstänkte nästan att det inte var tillåtet. Ja skor o accessoarer är inte så lätta o göra själv direkt^^

Tack!! hehe..

Unread 08-06-2009, 06:34 AM   #6
Angel_Stardust
FantasyChica

Angel_Stardust's Avatar

---------------------------

Last edited by Angel_Stardust : 09-30-2009 at 05:19 AM.
Unread 08-06-2009, 10:50 AM   #7
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

Testa Edit > Advanced > *Fixa* > spara.

http://grim---reaper.deviantart.com/

http://instagram.com/zabuzor/
Zabuz is offline   Reply With Quote
Unread 08-06-2009, 11:29 AM   #8
Angel_Stardust
FantasyChica

Angel_Stardust's Avatar

Thank you*

Ok thanks so much^^
Unread 08-10-2009, 03:45 AM   #9
TerraSoul
Registered User

Yes! Precis Final Fantasty också, jag är extrem nybörjare men har alltid velat cosplayat med Final Fantasy men har ju aldrig själv fått tanken om en specifik grupp för just detta, stort tack! :P Har velat cosplayat som Cloud tidigare men känns lite utdaterat för min del, FFX har grymma karaktärer alltid :P Jag är gärna med! Bor ju en bit bort iofs (pendlar mellan norra Dalarna och Härjedalen) men allt går säkert att ordna bara man ligger i

PS. Döm inte mig för min fula Tuxedo Kamen outfit bara, det var ju trots allt min första haha :P
TerraSoul is offline   Reply With Quote
Unread 08-10-2009, 05:37 AM   #10
Angel_Stardust
FantasyChica

Angel_Stardust's Avatar

hey Peter!

Vad kul att du vill hänga på! Jag är också nybörjare inom cosplay så det känns skönt o inte vara ensam om det! hehe Tänkte bara att det skulle va kul att samla en grupp som gör grejor inom cosplay tillsammans! Ok välkommen till CosplayDreams då! Jag skriver upp dig som medlem i första meddelandet Ja vi löser avståndet på något vis när det är dags att träffas allihopa! Vad kul! Tack för att du anslöt dig till gruppen! Nu är det bara vänta på att fler ska vara med!
hehe nej jag dömer inte!!! *smiles*
Förresten vilken karaktär vill du vara?

Last edited by Angel_Stardust : 08-10-2009 at 06:13 AM.
Unread 08-10-2009, 08:59 AM   #11
TerraSoul
Registered User

Quote:
Originally Posted by Angel_Stardust View Post
Vad kul att du vill hänga på! Jag är också nybörjare inom cosplay så det känns skönt o inte vara ensam om det! hehe Tänkte bara att det skulle va kul att samla en grupp som gör grejor inom cosplay tillsammans! Ok välkommen till CosplayDreams då! Jag skriver upp dig som medlem i första meddelandet Ja vi löser avståndet på något vis när det är dags att träffas allihopa! Vad kul! Tack för att du anslöt dig till gruppen! Nu är det bara vänta på att fler ska vara med!
hehe nej jag dömer inte!!! *smiles*
Förresten vilken karaktär vill du vara?
Oj, den var tuff! Antingen Auron, Tidus.... eller Seymour kanske :O
Jag har inte spelat 10an på väldigt länge, så en och annan minneslucka har man ju
Får nog ta ett par dagar där isf.

Oh, är 23 numera, glömt att ändra
TerraSoul is offline   Reply With Quote
Unread 08-10-2009, 09:50 AM   #12
Angel_Stardust
FantasyChica

Angel_Stardust's Avatar

Okey gör så du återkom sen då när du bestämt dig!! hehe
opps ok jag ska ändra din ålder!!^^
Unread 08-12-2009, 10:01 AM   #13
Rokusho
The Samurai

Rokusho's Avatar

Majide! kul att du är instat i att starta en cosplaygrupp innan du ens har varit på ett konvent det är inte många som gör, det brukar mest isåfall vara randomgrupper som tävlar en gång och sedan splittras.

Zechra har rätt att det är relativ lättare om alla bor i närheten speciellt som du tänkte dig med att ta foto och sånt så skulle det bli ganska dyrt för medlemar utanför värmland att åka till värmland varje gång ni ska foto :

Och en sista grej jag älskar bilden så oerhört mycket är själv ett Final fantasy freak...som inte hunnit cosplaya från FF seriena än...
"The waves of history swallow everything until we all spat back out as flotsam. And then... we are gone. Great leaders full of ambition, vast armies full of aggression. They approach this island intent only on making their own history. So be it. If destiny dictates that I follow the others swallowed up, then I will go. But they will remember my name."
Rokusho is offline   Reply With Quote
Unread 08-12-2009, 10:20 AM   #14
Angel_Stardust
FantasyChica

Angel_Stardust's Avatar

Hej!!

Ja jag tänkte det skulle vara roligt att ha en grupp ok hehe**

Ja det blir ju visserligen dyrt o inte bo nära varann, det har du rätt i. Men det kanske går att lösa på något sätt.

Tack så mycket!! ja final fantasy är jättebra!!^^
Vart bor du?
Unread 08-12-2009, 11:05 AM   #15
Rokusho
The Samurai

Rokusho's Avatar

Quote:
Originally Posted by Angel_Stardust View Post

Ja det blir ju visserligen dyrt o inte bo nära varann, det har du rätt i. Men det kanske går att lösa på något sätt.

Tack så mycket!! ja final fantasy är jättebra!!^^
Vart bor du?
Finns väl några altenativ som jag kan komma på nu det ena är att man photoshopar men det är mindre roligt och resultatet blir oftas dålig om man inte är kunning elle känner en som kan photoshop.
Ett annan lösning är att man träffas på något con och tar bilderna där.

Jag bor nere i det snåla Småland nära Jönköping, tyvärr har jag redan en cosplaygrupp som jag är med i men hjälper gärna till ifall om det skulle behövas och om det går vill säga ^^.
"The waves of history swallow everything until we all spat back out as flotsam. And then... we are gone. Great leaders full of ambition, vast armies full of aggression. They approach this island intent only on making their own history. So be it. If destiny dictates that I follow the others swallowed up, then I will go. But they will remember my name."
Rokusho is offline   Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules