|
|||||||
![]() |
| Thread Tools | Rate Thread |
|
|
#1 |
|
Registered User
|
Mask för ansiktet
Inför en kommande cosplay så funderar jag på att göra en mask för ansiktet (istället för att sminka) för att det ska likna karaktären bättre.
Behöver alltså göra en ganska klotformad mask som ska täcka ansiktet ungefär till öronen. På masken så ska även ett slags "tryne" sticka ut, samt att jag skulle vilja ha ett par ögonhålor(masken går inåt vid ögonen). Är det någon som vet hur man skulle kunna göra detta? Har hört om "paper mache" eller liknande, men då verkade det som om man bara kunde få en ballongliknande mask ![]() |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Kigurumi
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Optical illusion
|
Har du kanske en referensbild? Materialet kan bero lite på om där ska finnas andningshål, samt hur den ska fästas på ansiktet. Jag har lekt lite med formbar plast, som faktiskt funkar fint; lätt att forma och väger ingenting. Dock ska man tänka på att det inte funkar med tätsittande masker eftersom plast inte andas... alls.
|
|
|
#4 |
|
Norrländsk CosplayFront
|
Beroende på kan latex fungera också, lite omständigt att jobba med om man inte är van dock.
|
|
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Rate This Thread | |
|
|