Go Back   Cosplay.com > International Forums > Sweden

Reply
Thread Tools Rating: Thread Rating: 3 votes, 5.00 average.
Unread 09-02-2009, 12:59 PM   #16
Gwah
:D

Gwah's Avatar

Grillning med massa cosplayare och annat awesome gäng....Kan inte bli mysigare! :'D
Gwah is offline   Reply With Quote

Unread 09-02-2009, 03:18 PM   #17
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

Insåg just att man inte kan åka dit ..'

Ah well, kommer väl fler chanser.

...Förhoppningsvis.

Master of The Edit button.

http://grim---reaper.deviantart.com/
Zabuz is offline   Reply With Quote
Unread 09-02-2009, 04:48 PM   #18
Sushki
you know you want it ^^

Sushki's Avatar

Endigo: aha, där ser man. lycka till med ert konvent imorgon! tyvärr kunde jag inte komma, studieresa. men hoppas allt går underbart bra! ^^

tsukii/gwah: ja, precis. ett awesome konvent är ju ett som driver sig själv, när besökarna hitar på egna aktiviteter och umgås med varandra. det är ju folket man åker för att träffa : D
så självklart kommer det att finnas suspekta tomma rum som bara står där och väntar påe n galen idé xD

ska nämna det på nästa möte, speciellt grillningen! vore riktigt najs att dra igång något sådant!
annars så kan jag passa på att nämna en rolig aktivitet vi ska fixa så bra som möjligt, nämligen en snask-eller-spratt-runda för alla utklädda! hoppas ni vill gå den med oss ^^

zabuz: åh, tråkigt att vi inte får ha dig som besökare igen! men whatevercon will be back!
Sushki is offline   Reply With Quote
Unread 09-03-2009, 04:42 AM   #19
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

Gräjt!
För övrigt vill jag fortfarande ha mitt band D:

Unread 09-03-2009, 05:09 AM   #20
tsukii
+anima

tsukii's Avatar

zabuz, kanske kan nån av oss andra köpa det till dig o sen posta det eller nått?

eller så kanske du kan skicka en tjuga och ett vaderat kuver med din adress på till en av arrangörerna så borde de väll kunna skicka bandet till dig om de vet vad det handlar om.

^^' bara några olika flummiga förslag...

Erisa's Law of Cosplay: the difficulty of a cosplay is inversely proportional to how simple it looks in reference pictures.
tsukii is offline   Reply With Quote
Unread 09-03-2009, 07:55 AM   #21
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

Tänkte på det med, fast sen vet man inte hur petiga de är med bild på det gamla... (...är ni petiga på det? xD)
Fst det kan man väl få göra? Skicka ett brev till er + en slant + address+ allt annat och så kan ni skicka det?

: D?

Last edited by Zabuz : 09-03-2009 at 07:58 AM.
Unread 09-08-2009, 12:24 PM   #22
Sushki
you know you want it ^^

Sushki's Avatar

haha, njaa, alltså, kort och foto and shizzle är för att vi inte minns allas ansikten och det finns begränsad upplaga, alltså 200 vilket var besökarantalet.

men vi vet ju att du var där, så det borde inte vara några problem. du kommer få ditt band, bestäm själv hur du vill få det, post av oss, av någon du känner eller på annat sätt

har tyvärr inte mycket mer framför mig eftersom jag varit bortrest. bara att hemsidan börjar bli tillpiffad
Unread 09-08-2009, 04:17 PM   #23
Sushki
you know you want it ^^

Sushki's Avatar

dubbelpost, woohoo~~

men nu vet jag något iaf.

fast, kanske inte det ni vill höra?

antalet biljetter är atm 300 stycken. det efetrsom det bara finns sovplats för så många på jb. vi ska försöka fixa fler, men det är ju ett ganska kasst läge, och vi vet ju inte hur många som har lust att sova på ett hotell inne i stan som är en bit busstur ifrån konventet >.>

men, om du vill vara säker på din biljett så finns förbokningssystemet uppe ^^
Unread 09-09-2009, 01:23 AM   #24
Gwah

Gwah's Avatar

Gaaah, nu börjar jag längta som faa- ..mycket. :C Har min nya cosplay redo och allt >

Men när man bokar biljett, skall man inte få något mejl tillbaka då?
Unread 09-10-2009, 02:41 PM   #25
Sushki
you know you want it ^^

Sushki's Avatar

hm, nej, så vitt jag har blivit informerad så ska man inte få ett mail tillbaka.

får man veta redan nu vilken cosplay som är på g? : O

Last edited by Sushki : 09-10-2009 at 02:52 PM.
Unread 09-11-2009, 03:39 AM   #26
Gwah

Gwah's Avatar

Oh, okej. x3

Jag kommer vara Finland från Hetalia! 8D
Unread 09-15-2009, 01:48 PM   #27
Sushki
you know you want it ^^

Sushki's Avatar

åhå, det var mycket roligt. om det inte är en av mina många inbillningar så är det en uppsving av hetaliacosplayare på sista tiden.

vår arrangör sofie kommer blir väldigt glad, hon älskar serien och cosplayar själv själva hetalia
Unread 09-26-2009, 04:16 PM   #28
Sushki
you know you want it ^^

Sushki's Avatar

http://www.youtube.com/watch?v=Uq3_nY0ZTjI

teaser nr. 1~

finns inte så många fler updates, tyvärr. nytt organisationssystem liksom, hindrar mig lite från att hålla stenkoll.

det enda jag vet är mina områden: funkismailen har varit ytterst slarvig, väldigt få som anmält sig som skickat rätt uppgifter xD

dekorationerna ska påbörjas....mycket snart annars blir det inte roligt
ja, vi ska alltså få det atts e ut som ett konvent xD
tack vare lovet har ju en vecka att förbereda, till skillnad från en nåhra timmar på förmiddagen som förra gången

och, vi ska inte ljuga. vi är ett ytterst litet konvent, tack vare er, älskade besökare, så får vi möjlighet att växa. men vår budget räcker inte till för alla våra ambitioner och önskningar, så några få ändringar har skett gällande de utlovade WeC:01/ACBC:01 banden.
de kommer att kosta typ, 5 kr mer? alltså 25, eftersom vi måste ha pengar till kuvert, frimärker n shizzle, så vi kan skicka dem hem till er. om vi ska ha dem på plats så kan vi typ...inte erbjuda något att äta xD och sushki älskar mat och tänker inte ge upp det *dead serious moment*... vi kommer printa ut hur det ser ut däremot, så kan ni titta på det lite... >>

lekarna..ja, vi skaffade värsta grymma lekexperterna till det, nämligen grim och shin! de håller allt lite hemligt sådär, men kan ju säga att jag är bra sugen på att vara med

och såklart, alla våra arrangörer och funkisar är übertrevliga och glada, både nya och gamla ansikten!

nu är det en månad kvar ungefär...ja...vad mer ska jag säga? hoppas det är folk som vill komma, det är för er vi gör detta

vi ska dessutom faktiskt genomföra de planer som fanns för 01, nämligen ha folk som cirkulerar tågcentralen i snygga kläder och letar konventsfolk så de slipper irra runt, om jag så ska göra det själv (varför inte?)

(woohoo! grattis!!! du har lyckats läsa ännu en av mina äckligt långa postar!!! 3 tummar upp från mig!^w^)
Unread 09-27-2009, 02:19 AM   #29
Zechra
Warning: Do not feed.

Zechra's Avatar

Wooh, tre tummar upp! xD
För övrigt...:
Gah! *börjar ränna runt i småpanik* Bara en månad kvar!

"Never steal a Square Enix boy's hair gel, people will get hurt!"
Zechra is offline   Reply With Quote
Unread 09-27-2009, 03:47 AM   #30
tsukii
+anima

tsukii's Avatar

Yey! är det verkligen bara en månad... oj! hmm bäst o sätta fart nu!

Det låter som planeringen går toppen, hoppas allt hinner lösa sig tills starten. lång tid att förbereda är väldigt bra, få saker gör så stor skillnad som välplanerade dekorationer och iordningställande av rum! XD ser fram mot att få se allt!

Och banden kommer nog gå bra! är glad bara man får dem! kan själv bidra med 100-200 frimärken om det behövs. (dock är det en salig blandning av motiv och ni måste ta loss dem från papperet själva ^^') kolla bara i förväg om ett färdigt kuver kommer väga över 20 gram för om det gör det kanske ni måste ha två frimärken! (vill inte att er budget krachar igen och ni får gå hungriga) annars är 25 kronor definitvt överkommligt för de flesta (tänk hamburgare eller dricka... ) så det är ok för mig iallafall =D

Erisa's Law of Cosplay: the difficulty of a cosplay is inversely proportional to how simple it looks in reference pictures.
tsukii is offline   Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules