Go Back   Cosplay.com > International Forums > Sweden

Reply
Thread Tools Rating: Thread Rating: 2 votes, 5.00 average.
Unread 10-12-2011, 02:43 PM   #16
Pantzar
Registered User

Pantzar's Avatar

Eftersom UppCons forum, som ni säger, är nere, så kanske man skulle göra lite "reklam" för det här forumet. Få UppCon'arna att komma hit...
Pantzar is offline   Reply With Quote

Unread 10-12-2011, 03:57 PM   #17
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

Tro mig, jag har försökt :c

http://grim---reaper.deviantart.com/

http://instagram.com/zabuzor/
Zabuz is offline   Reply With Quote
Unread 10-12-2011, 04:55 PM   #18
Ematheo
aka TC

Ematheo's Avatar

Dom sa att dom inte hade tid att ta hand om forumet med allt annat som också ska tas omhand så om man hittar nån frivillig som vill ta över forumet så kanske.. eller man kan ju typ skapa gratis forum och liknande. Tänkte bara eftersom, även om vissa kanske drar sig hit, så är det ju också folk som ska på UC men som inte cosplayar.

Sen är det lättare att skapa trådar om man har lite kategorier. Här har vi ju bara en "Sweden" -.-
Ematheo is offline   Reply With Quote
Unread 10-12-2011, 10:08 PM   #19
DMouZe
Norrländsk CosplayFront

DMouZe's Avatar

Quote:
Originally Posted by Blood_Sword View Post
När ens enda inkomst är studiebidraget på 1050 kr/månad så blire ju... dyrt. Och så ska man ha råd att skapa cosplays med...
Skaffa dig random extrajobb nån helg per månad då?

Quote:
Originally Posted by Ematheo View Post
Sen är det lättare att skapa trådar om man har lite kategorier. Här har vi ju bara en "Sweden" -.-
Underkategorier går ordna bara det finns grund för det, med 10-20 sporadiskt aktiva postare känns det inte helt nödvändigt.

Ontopic så dyker jag upp på Uppcon12! Inte slagit fast val av cosplay 100% än men den som lever får se ^^
DMouZe is offline   Reply With Quote
Unread 10-13-2011, 12:34 PM   #20
XLII
Registered User

XLII's Avatar

Hur mycke kostar det för att delta i cosplaytävlingen? Eller...vad har det kostat de tidigare åren?
XLII is offline   Reply With Quote
Unread 10-13-2011, 01:57 PM   #21
WeeWee
Registered User

WeeWee's Avatar

Mig blir UppCon inte av med bara för att de höjer priserna. Jag är ju fan fett rik! *host* Ska vara med i cosplaytävlingen för första gången, med en än så länge hemlig cosplay. Jag och en polare ska utmana varandra i vem som får högst skrikande publik och flest antal röster. Så jag hoppas att ni skriker och röstar på mig, eftersom han inte finns här på CosCom
WeeWee is offline   Reply With Quote
Unread 10-13-2011, 02:46 PM   #22
Brainshake
aka LazyJenny

Brainshake's Avatar

Min nästa cosplay hade jag siktat in att premiär'a på Uppcon, men jag gillar inte att de höjt priset en så stor del (blir väl 30%?). Vi är ju två i familjen som vill konventa, och 150 kr per biljett blir det ju plötsligt 300 kr mer än förra året. Och sen sovplats, resa och cosplay (plus cosplaypass) på det blir rätt mycket i slutändan. Tvingas jag välja (vilket jag kanske får) går jag hellre på Närcon. Kanske ser annorlunda ut om man lyckas få fast jobb dock...
MeuwCon 03: Ukyo (Ranma 1/2)
UppCon 10: Kagome (Inuyasha)
Brainshake is offline   Reply With Quote
Unread 10-13-2011, 04:03 PM   #23
Zechra
Warning: Do not feed.

Zechra's Avatar

Quote:
Originally Posted by XLII View Post
Hur mycke kostar det för att delta i cosplaytävlingen? Eller...vad har det kostat de tidigare åren?
50 kr om jag inte kommer ihåg helt fel.

650 kr för en biljett? Ptjao, börjar gå upp emot gränsen för vad jag är villig att betala. Men sen så vet jag inte hur mycket jag kommer kunna konventa efter nästa år så whatever, ett eventuellt sista Uppcon får man väl satsa på åtminstone.

"Never steal a Square Enix boy's hair gel, people will get hurt!"
Zechra is offline   Reply With Quote
Unread 10-14-2011, 01:52 AM   #24
Blood_Sword
Fabulous Boyfriend

Blood_Sword's Avatar

650 kr är ännu okey för mig, eller vad man ska kalla det, men ska det fortsätta stiga lär väl också jag satsa på att gå på "billigare" konvent. Stiger Uppcons biljettpris över 700 kr i framtiden så drar jag nog strecket där. Fast för i år så har jag ju nästan cosplayplanerna färdigplanerade för Uppcon, så man vill ju inte riktigt backa ur heller.

Men alltså Uppcon var ju mitt första "riktiga konvent" så att säga och första gången jag cosplayade var ju just där, så det har ju en speciell plats i mitt hjärta typ. Så man vill gå på Uppcon ändå fast det skulle kosta skjortan av en... tur att man har föräldrar som är positiva till ens konventande, ibland är de schyssta och betalar vissa delar av hela "konventspaketet" åt en... typ som flyget dit och tillbaka...

*~In progress~*
Masamune Date - Sengoku Basara
Team Aqua Grunt (male) - Pokémon Ruby/Sapphire Version

*~Next con I'm attending~*
FIN Tracon (13-14th September 2014)
SAT Hajime Saitō - Hakuōki: Shinsengumi Kitan
SUN Ryūnosuke Ibuki - Hakuōki: Shinsengumi Kitan
Blood_Sword is offline   Reply With Quote
Unread 10-14-2011, 08:08 AM   #25
XLII
Registered User

XLII's Avatar

bara 50kr? jag trodde det kosta jättemycke >_>
XLII is offline   Reply With Quote
Unread 10-14-2011, 08:58 AM   #26
KratosAurion28
Blame your fate

KratosAurion28's Avatar

Samma som Blood_Sword här, eftersom jag har planer till Uppcon12 (samt ett planerat meet-up) så lär jag komma, men ska de utterligen höja priserna, blir det seriöst billigare för mig att ta mig till Närcon (även om jag bor väldigt nära Uppsala).

Men jah, lär väl bli mitt sista Uppcon (om inte det är samma pris nästa år med). Vi får se..vi får se.

In progress:
The Legend of Zelda: A Link to the Past - Link

Next con: Kemi's manga day (11/10 - 2014) Kemi, Finland
SAT - Casual Levi with Attack on Titan themed clothes
KratosAurion28 is offline   Reply With Quote
Unread 10-14-2011, 02:23 PM   #27
Ematheo
aka TC

Ematheo's Avatar

Som tur är verkar de har sänkt lite andra priser..typ sovsaltbiljett och platsbiljetter.

Förresten, vad tycker ni om att man måste köpa alla platser till vissa aktiviteter då?
Jag har blandade åsikter. Tycker det är bra för att då slipper man spendera flera timmar med att köa när man sen inte ens kommer in. Sen lär det ju inte bildas några köer som sabbar upp framkomligheten. Plus att jag alltid köpt min biljett till UC tidigt så lär finnas platser kvar.
Dåligt är att många av de som köper biljetten sent kommer aldrig ens få en chans att komma in. Känns också svårt att få platser bredvid varandra ifall man är flera och alla inte bokar samtidigt.

Fast de kanske inte ens har numrerat? Fast då måste man ju liks förbannat stå i kö för att få bra platser. D:
Ematheo is offline   Reply With Quote
Unread 10-14-2011, 02:47 PM   #28
Pantzar
Registered User

Pantzar's Avatar

I år var platserna numrerade, dock var det inte överdrivet svårt att prata ihop sig med grannarna för att få platser bredvid varandra.

Jag är positiv till platsbiljetter. Inga köer och garanterad plats!
Pantzar is offline   Reply With Quote
Unread 10-14-2011, 09:46 PM   #29
Blood_Sword
Fabulous Boyfriend

Blood_Sword's Avatar

Vilka aktiviteter är det som man måste köpa platsbiljett till för att kunna gå på överhuvudtaget? (iaf uppfattade jag Ematheo's inlägg så)

*~In progress~*
Masamune Date - Sengoku Basara
Team Aqua Grunt (male) - Pokémon Ruby/Sapphire Version

*~Next con I'm attending~*
FIN Tracon (13-14th September 2014)
SAT Hajime Saitō - Hakuōki: Shinsengumi Kitan
SUN Ryūnosuke Ibuki - Hakuōki: Shinsengumi Kitan
Blood_Sword is offline   Reply With Quote
Unread 10-15-2011, 01:39 AM   #30
Zechra
Warning: Do not feed.

Zechra's Avatar

Quote:
Originally Posted by Blood_Sword View Post
Vilka aktiviteter är det som man måste köpa platsbiljett till för att kunna gå på överhuvudtaget? (iaf uppfattade jag Ematheo's inlägg så)
Jag skulle gissa att det främst gäller sakerna som händer i Stora Salen; konserter, AMV och cosplaytävlingen, modevisningarna och vad de nu brukar ha, då det är dem som brukar orsaka de största köerna.

"Never steal a Square Enix boy's hair gel, people will get hurt!"
Zechra is offline   Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules