Go Back   Cosplay.com > International Forums > Sweden

Reply
Thread Tools Rating: Thread Rating: 2 votes, 5.00 average.
Unread 10-15-2011, 07:19 AM   #31
WeeWee
Registered User

WeeWee's Avatar

Något jag hoppas att de tänker på till nästa år, eftersom majoriteten inte längre kommer komma in i stora salen, är att de ser till att filma skärmen där all text om dräktarna under cosplayuppvisningen. Vi som satt ute i trombvindar kunde inte rösta, eftersom vi inte fick några nummer att rösta på. (om man inte var så duktig att man räknade varje bidrag och hoppades att det blev rätt person).

Och självklart det där med prisutdelningarna. Det kan inte ha varit genomtänkt för fem öre... Tycker att det vore bättre då att ha avslutningen en halvtimme extra för att de som får pris ska komma upp på scen. Har svårt att tro att de skulle göra om den dumma planeringen igen visserligen :P
WeeWee is offline   Reply With Quote

Unread 12-06-2011, 07:54 PM   #32
mitaki
Registered User

Quote:
Originally Posted by Meaier View Post
Vad sent det blev, då har man ju hunnit gå ut skolan och så.
Fast det passar kanske bra om man har lite mer lättklädda cosplays, helre är jag lite varm än fryser.

Tycker att det är lite dumt att forumet stängs ner, det var ju liksom "universal" sidan. Jag har inte heller facebook och har inga planer på att skaffa det heller. Nu blir det ju svårare om man tex vill fixa ett meet up for en vis serie. Visst, det kan man göra på andra sidor men det här tex hänger det inte så många.
Uppcon i år var första gången för mig och jag kollade mycket i forumen och det var till hjälp för mig iallafall. Och det är ju faktiskt inte så konstigt att det inte är så många där såhär emellan två konvent.

Lite skumt att priset höjdes med 150 spänn, men platsbiljetter för invigningen och så har ju sänkts till 20kr, så det är ju bra. Men det verkar som om alla platser måste förbokas. Fast det kan ju vara bra eftersom det blir mindre trängsel.
Problemet med forumet var att huvudsidan aldrig länkade till det så det var bara folk prio uppcon 10 som kände till det (nästan) <.< vilket suuuger D:

Det som är jobbigt är att det blir mer saker som kostar mer! Lokaler etc kan ju inte ha höjts med 25% i pris, men tror aldrig att uppcon kommer ha bättre artister än de som dom hade under -11 OMG! men ändå! gambate så ses vi där
mitaki is offline   Reply With Quote
Unread 12-07-2011, 12:20 AM   #33
DcastEye
Sewholic

DcastEye's Avatar

Tror jag listat ut ännu en sak som höjt priserna. Såg på deras facebook-sida att de skulle försöka hyra in tre artister/band från Japan den här gången.

Problemet med avslutningen och alla vinnare, var att det hade blivit strul med sms-röstningen och de hade inte fått reda på resultatet förrän några timmar innan. Och då tog det ett par timmar att bara ringa upp vinnarna för att informera.

Men jag tyckte UppCon var bra, det som jag utnyttjade i alla fall (om man bortser från värmeböljan), så jag kommer

2012: KodachiCon, UppCon & ConFusion
Emma Frost - Marvel Comics, Shiva - FFVIII,
Rosa - FFIV & Sheryl Nome - Macross Frontier
DcastEye is offline   Reply With Quote
Unread 12-07-2011, 06:02 PM   #34
ikasumi
MEAT!

ikasumi's Avatar

Kommer! Uppcon 11 tycker jag var ganska awesome! kanske kan bero på att det var mitt första konvent ^^ ska bli kul att se nya fina cosplays nästa år! hoppas bara det inte blir riktigt lika varmt som sist dock! höll på att dö av värmeslag!
ikasumi is offline   Reply With Quote
Unread 12-08-2011, 12:28 AM   #35
Blood_Sword
Fabulous Boyfriend

Blood_Sword's Avatar

Quote:
Originally Posted by ikasumi View Post
Kommer! Uppcon 11 tycker jag var ganska awesome! kanske kan bero på att det var mitt första konvent ^^ ska bli kul att se nya fina cosplays nästa år! hoppas bara det inte blir riktigt lika varmt som sist dock! höll på att dö av värmeslag!
Jag kommer självklart med, Uppcon 10 var mitt första stora/riktiga konvent och Uppcon har alltid varit lyckat för mig.. så man har längtat tillbaka varje gång!
Och ja, hoppas det med, fy fabian vad det var varmt i år att köa och så när jag hade praktiskt taget fyra lager kimonon på mig... och inget dricksvatten. *hostukitakehost* xD

*~In progress~*
Masamune Date - Sengoku Basara
Team Aqua Grunt (male) - Pokémon Ruby/Sapphire Version

*~Next con I'm attending~*
FIN Tracon (13-14th September 2014)
SAT Hajime Saitō - Hakuōki: Shinsengumi Kitan
SUN Ryūnosuke Ibuki - Hakuōki: Shinsengumi Kitan
Blood_Sword is offline   Reply With Quote
Unread 12-08-2011, 05:08 AM   #36
ikasumi
MEAT!

ikasumi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Blood_Sword View Post
Jag kommer självklart med, Uppcon 10 var mitt första stora/riktiga konvent och Uppcon har alltid varit lyckat för mig.. så man har längtat tillbaka varje gång!
Och ja, hoppas det med, fy fabian vad det var varmt i år att köa och så när jag hade praktiskt taget fyra lager kimonon på mig... och inget dricksvatten. *hostukitakehost* xD

haha aah Bleach karaktärer har mycket kläder på sig, speciellt kaptenerna ^^
Unread 12-09-2011, 05:47 PM   #37
Okuu
Nuclear Baka Bird

Okuu's Avatar

Jag var på Uppcon 11 och hade en riktigt skön upplevelse men den här prishöjningen kombinerat med att de ändrat någon regel som gör att jag inte kan delta i tävlingen innebär att jag förmodligen kommer att skippa det i år, liksom andra personer jag känner därifrån.

Vi satsar på Meuwcon, eller kanske Närcon för första gången, det blir mycket roligare om man har folk man känner med sig.
Okuu is offline   Reply With Quote
Unread 12-09-2011, 06:02 PM   #38
ikasumi
MEAT!

ikasumi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Okuu View Post
Jag var på Uppcon 11 och hade en riktigt skön upplevelse men den här prishöjningen kombinerat med att de ändrat någon regel som gör att jag inte kan delta i tävlingen innebär att jag förmodligen kommer att skippa det i år, liksom andra personer jag känner därifrån.

Vi satsar på Meuwcon, eller kanske Närcon för första gången, det blir mycket roligare om man har folk man känner med sig.
kan verkligen rekommendera Närcon, var på Närcon nu 2011, det var ganska dåligt planerat och så men mycket bra folk och sättet dom hade lagt upp merchandise (om man nu gillar att köpa småprylar som jag) var riktigt bra jämnfört med Uppcon, hade med tänkt gå på meuwcon, kommer bli första gången där för mig så hoppas det är bra ^^
Unread 12-12-2011, 03:58 PM   #39
Pantzar
Registered User

Pantzar's Avatar

För de som inte har facebook, eller av annan anledning kanske missat det:

http://biljetter.uppcon.se/
Pantzar is offline   Reply With Quote
Unread 12-12-2011, 06:16 PM   #40
ikasumi
MEAT!

ikasumi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Pantzar View Post

ååh tackar tackar! blir till att köpa dirre^^
Unread 12-13-2011, 04:21 AM   #41
Blood_Sword
Fabulous Boyfriend

Blood_Sword's Avatar

Quote:
Originally Posted by Pantzar View Post

Ååh, awesome!

Får se till att kolla närmare på Uppcon biljettköpet när Desucon FrostBite är bakom mig.

*~In progress~*
Masamune Date - Sengoku Basara
Team Aqua Grunt (male) - Pokémon Ruby/Sapphire Version

*~Next con I'm attending~*
FIN Tracon (13-14th September 2014)
SAT Hajime Saitō - Hakuōki: Shinsengumi Kitan
SUN Ryūnosuke Ibuki - Hakuōki: Shinsengumi Kitan
Blood_Sword is offline   Reply With Quote
Unread 12-13-2011, 04:24 AM   #42
Nerfherder
Puu! - Mokona

Nerfherder's Avatar

Uppcon är ju dyrt men titta på London expo. 3 dagars loppmarknad för nästan 400 kronor. Någon signering och lite tävlingar men det är enorm skillnad i Sverige. Konstanta evenemang, socialare konventare och det är inte bara ett arrangemang i taget utan 4-5 paralella scheman med aktiviteter som konserter, tävlingar och andra roliga saker.

Londonexpo har bara sin storlek till fördel vilket drar till sig några stora gäster men annars står man mest där och känner att man sett ALLT på ett par timmar och väntar på cosplaytävlingen..

Last edited by Nerfherder : 12-13-2011 at 03:45 PM.
Nerfherder is offline   Reply With Quote
Unread 01-16-2012, 11:53 AM   #43
ariizu
Registered User

ariizu's Avatar

för er som tyckte det suger med nedstängningen av forumet för att man kuinde hitta konstakter till samma serie så kan jag rekomendera swedish cosplayers på deviantart --> http://swedish-cosplayers.deviantart.com/
vet att många hittat gruppcosplay genom att vara lite sociala där ^^
ariizu is offline   Reply With Quote
Unread 01-16-2012, 12:30 PM   #44
Zabuz
Speedy Gonzales. Quite

Zabuz's Avatar

Quote:
Originally Posted by DcastEye View Post

Problemet med avslutningen och alla vinnare, var att det hade blivit strul med sms-röstningen och de hade inte fått reda på resultatet förrän några timmar innan. Och då tog det ett par timmar att bara ringa upp vinnarna för att informera.
Känner för att flame'a här lite:

Hur svårt kan det vara att sätta en person på jobbet att ringa upp några pers och säga åt dem att komma till X klockan X?

http://grim---reaper.deviantart.com/

http://instagram.com/zabuzor/
Zabuz is offline   Reply With Quote
Unread 01-16-2012, 12:42 PM   #45
Brainshake
aka LazyJenny

Brainshake's Avatar

Jag blev uppringd någon timme innan avslutningen och informerad att jag fått andra pris i kategorin Bäst hantverk, och att jag kunde hämta mitt diplom i receptionen när jag hade tid. Jag tänkte att det är väl okej att jag som inte kom etta inte behöver stå på scenen, men att inte ens cosplaytävlingen omnämndes i avslutningen är verkligen dåligt. Förhoppningsvis kommer det funka bättre i år.
Är rätt säker på att jag kommer hoppa över Uppcon i år iallafall. Det blev för dyrt helt enkelt.
MeuwCon 03: Ukyo (Ranma 1/2)
UppCon 10: Kagome (Inuyasha)
Brainshake is offline   Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules