Go Back   Cosplay.com > International Forums > Sweden

Reply
Thread Tools Rating: Thread Rating: 4 votes, 5.00 average.
Unread 05-24-2012, 05:11 PM   #91
Pantzar
Registered User

Pantzar's Avatar

Från UppCons Facebook (för de som av er som inte har det):

"Är ni redo älskade, fina, underbara besökare? UppCon: 12 blir nämligen sista UppCon någonsin. Ta dig genom UppCons historia här: http://story.uppcon.se/"
Pantzar is offline   Reply With Quote

Unread 05-25-2012, 02:30 AM   #92
Nerfherder
Puu! - Mokona

Nerfherder's Avatar

Stämmer bra, Uppcon i år är det sista uppcon. Tänker man logiskt så finns nu en stor mängd konventare och få stora konvent. Med så mycket konventshungrigt folk kommer någon ta över. Det finns ju en marknad

För mig är inte konvent om själva konventet utan folket som dyker upp. På uppcon och meuwcon har vi haft helt underbara konferencierer, cosplayers och arrangörer som inte bara slutar för att Uppcon tar slut.

Jag kommer inte vara emo över detta utan ska se till att detta uppcon blir det bästa någonsin!
Nerfherder is offline   Reply With Quote
Unread 05-25-2012, 05:01 AM   #93
Blood_Sword
Fabulous Boyfriend

Blood_Sword's Avatar

Alltså... fgkfjhdgfhjskdlf! ;_;
Jag hoppas detta bara är ett försäljningstrick eller något.. fast det verkar vara sant. :'( Ååh man blir ju ledsen, trodde Uppcon skulle hålla längre än så, det är ju det största konventet vi har i Sverige! Uppcon:10 var mitt första riktiga konvent (jag räknar inte 4 timmars mangadagar jag varit på innan) och första gången jag cosplayade. Efter det har jag varit på Uppcon:11 också och mött så många underbara människor, fått så många underbara minnen att jag inte vill ens tänka tanken att detta års Uppcon ska bli det sista i historien! Vill inte! Snälla säg att det inte är sant...

Oh well, om det nu är det sista så är jag jäkligt glad över att jag ska dit och ska fan se till att det blir det bästa Uppcon någonsin!!

Hoppas något annat konvent kommer och tar över hålet Uppcon lämnar... och UKK är ju ett så himla bra ställe att hålla konvent i.. vill ju ha konvent där i framtiden med...

*~In progress~*
Masamune Date - Sengoku Basara
Eren Yeager (casual outfit) - Attack on Titan
Levi (suit) - Attack on Titan

*~Next con I'm attending~*
FIN Desucon Frostbite (13-15 February 2015)
FRI ???
SAT ???
SUN ???
Blood_Sword is offline   Reply With Quote
Unread 05-25-2012, 06:47 AM   #94
Pantzar
Registered User

Pantzar's Avatar

UppCons pressrelease: http://www.mynewsdesk.com/se/pressro...farvael-765482
Unread 05-25-2012, 07:03 AM   #95
KratosAurion28
Registered User

KratosAurion28's Avatar

Jag har svårt att tro att detta är sant, och jag hoppas verkligen att det inte är. Men om de är dem själva som säger så, då kan det väl likagärna vara sant ;___;

Men som Blood har skrivit, så var Uppcon10 även mitt första riktiga konvent, som verkligen fick mig att börja gilla cosplay på riktigt. Har möt en massa fina människor där och har massa fina minnen med från Uppcon. Jag är tacksam över att jag ska dit i år, för jag var osäker på Uppcon i början av året, men jag ska definitivt njuta så mycket jag kan. Och det är sorgligt att de lägger ner konventet, jag menar lokalen var väldigt mysig! Hoppas något kan ersätta Uppcon, även om det var Sveriges största konvent.

In progress:
The Legend of Zelda: A Link to the Past - Link
KratosAurion28 is offline   Reply With Quote
Unread 05-25-2012, 07:17 AM   #96
Blood_Sword
Fabulous Boyfriend

Blood_Sword's Avatar

Quote:
Originally Posted by Pantzar View Post
Läste precis vad det stod.. men jag undrar om de inte bara kan ge facklan vidare till några andra eldsjälar som har tid och lust att föra Uppcon vidare, istället för att låta det gå i graven?

*~In progress~*

FRI ???
SAT ???
SUN ???
Unread 05-25-2012, 07:26 AM   #97
Pantzar
Registered User

Pantzar's Avatar

Carl Oscar Aaro skrev detta på UppCons Facebook:

Quote:
"Ledsamt med sista UppCon men samtidigt riktigt peppande imo. Göra ett grymt sista event och gå vidare mot nya äventyr ska bli sjukt kul!

Man blir bara så trött på dem som bara "Men lär upp några nya så kan de ta över, UppCon måste leva vidare!", "Accepterar inte att ni ska sluta arrangera det här eventet bara för att ni har skaffat jobb/startat företag/bildat familj." eller dessa Sverok/förenings-människor som "Vi får se vad årsmötet säger. Besökarna får ju bestämma vad som händer." - Det är ju en ideell förening och alla får vara med att bestämma, osv. Under de senaste åren har det varit så väldigt få som verkligen har visat intresse av att de velat driva det här, så varför komma nu och klaga? Dessutom är det ju givet att eventet aldrig skulle vara samma sak utan de som driver det i dagsläget, alla deras erfarenheter, kunskap om specifika områden, alla företagskontakter och kompis-dealar, all mjukvara som byggts. Folk tycks ju dessutom tro att det finns "oändligt mycket pengar" i föreningen vilket tyder ännu mer på att de inte ens deltagit i något årsmöte, osv.

The way it is: Vi vill inte för evigt viga våra liv, helt gratis, till att bygga ett evenemang, i motvind, för besökare som tycker att det är en dålig anledning att vi vill skaffa jobb, starta företag eller bilda familj.

Nej, vill folk verkligen gå vidare och göra något nytt konvent i Uppsala så är det ju ingen som hindrar dem, men att försöka ta över ett event, som ingen av nuvarande arrangörerna tänker fortsätta med efter detta sista och bästa event, låter typiskt obra - det kommer ju inte vara samma sak!

Nu, nya utmaningar och äventyr.

TLDR: Nu kör vi!"

Jens Olander skrev detta:

Quote:
"Att låta någon annan förening ta över UppCon är ju samma sak som att göra ett annat konvent bara att det har samma namn? : ) Det finns väl inget som förhindrar något annat konvent från att hyra in sig på UKK och göra konvent där!"
Unread 05-25-2012, 12:00 PM   #98
Ematheo
aka TC

Ematheo's Avatar

Det är klart det finns marknad för konvent i Sverige men hur många vill spendera hundratals timmar helt gratis när hälften av allt folk inte ens uppskattar det man gör utan bara klagar.. ? Well jag hoppas nån vill hålla ett konvent i Uppsala iaf för jag gillar verkligen den staden, känner mig som hemma där :3

2012 kommer bli wicked iaf! Bara jag får färdigt mina cosplays!! 20 dagar och jag har knappt börjat >.< *stressa stressa stressa*

Last edited by Ematheo : 05-25-2012 at 12:03 PM.
Ematheo is offline   Reply With Quote
Unread 05-29-2012, 03:36 AM   #99
Barbapappa
Ppeogigayo.

Barbapappa's Avatar

Jag som hade tänkt åka på mitt första UppCon nästa år, antar att det inte blir något UppCon någonsin för mig då. D: Wää.
Barbapappa is offline   Reply With Quote
Unread 05-29-2012, 04:07 AM   #100
Blood_Sword
Fabulous Boyfriend

Blood_Sword's Avatar

Quote:
Originally Posted by Barbapappa View Post
Jag som hade tänkt åka på mitt första UppCon nästa år, antar att det inte blir något UppCon någonsin för mig då. D: Wää.
Det är ännu inte försent att fara på Uppcon i år!

*~In progress~*

FRI ???
SAT ???
SUN ???
Unread 05-29-2012, 06:24 AM   #101
Brainshake
aka LazyJenny

Brainshake's Avatar

Lite oväntat så dyker jag faktiskt upp på UppCon ändå. Kommer jobba i informationen, så kila gärna förbi och säg hej.
MeuwCon 03: Ukyo (Ranma 1/2)
UppCon 10: Kagome (Inuyasha)
Brainshake is offline   Reply With Quote
Unread 05-29-2012, 07:19 AM   #102
Blood_Sword
Fabulous Boyfriend

Blood_Sword's Avatar

Quote:
Originally Posted by Brainshake View Post
Lite oväntat så dyker jag faktiskt upp på UppCon ändå. Kommer jobba i informationen, så kila gärna förbi och säg hej.
JA, OMG JA!!

*~In progress~*

FRI ???
SAT ???
SUN ???
Unread 05-29-2012, 08:15 AM   #103
Pantzar
Registered User

Pantzar's Avatar

Quote:
Originally Posted by Brainshake View Post
YES!! Underbart!
Unread 05-29-2012, 10:16 AM   #104
TheArrancars
Chibi's world domination

TheArrancars's Avatar

Jag kommer~ :3

Biljetter och sånt är redan fixat~
TheArrancars is offline   Reply With Quote
Unread 05-29-2012, 05:19 PM   #105
Barbapappa
Ppeogigayo.

Barbapappa's Avatar

Quote:
Originally Posted by Blood_Sword View Post
Det är ännu inte försent att fara på Uppcon i år!
Vet, men kan tyvärr inte för jag sparar stenhårt till att åka på en konsert med koreanska gruppen BigBang i år som kommer till Europa för första gången, och jag typ avgudar dem. Måste dock (förmodligen) resa utomlands, dvs betala flyg, hotell, mat, konsertbiljetter etc.. Så känner tyvärr inte att min plånbok har plats för UppCon i år. D';
Barbapappa is offline   Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules