|
|||||||
![]() |
| Thread Tools | Rate Thread |
|
|
#106 |
|
My dreams are my wings.
|
Jag kommer oxå! Fast under söndagen bara. ^^ Ska försöka bli klart med Soma cosplayen tills dess.
2012 Con list: KodachiCon Next cosplays will be : .:Sailor Saturn | 5% .:Storm - X-men animted series | 0% .:Akane Tsunemori | Psycho pass "I will never see the sky the same way I will learn to say goodbye to yesterday" - |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Samuraiholic
|
Vill bara meddela att mina vänner Itachiwannabe och RESHFF kommer också på Uppcon.
*~In progress~* Rokurō Unno (kimono) - Brave 10 Masamune Date - Sengoku Basara *~Next con I'm attending~* FIN Desucon (14-16 June 2013) FRI Kazuma Sōma (manga version) - Fruits Basket SAT Kenshin Himura (Battousai, OVA) - Rurōni Kenshin SUN Rokurō Unno (kimono) - Brave 10 |
|
|
|
|
|
#108 |
|
dreamoforange
|
Kommer också. på lördagen kommer jag ha en tung huvudbonad med blommor i, så om någon ser mig får man gärna säga hej
![]()
|
|
|
#109 |
|
Samuraiholic
|
Mina Uppcon cosplays ändrades! Vilka som gäller nu står i min cosplayblogg (med karaktärsbilder) samt i min signatur.
![]() Jag packar min resväska redan nu för imorgon ska jag börja min resa mot Uppcon. Det är lite småroligt för igår kom jag hem från Desucon i Finland och nu packar jag redan inför nästa konvent. XD Ses på Uppcon!
*~In progress~* Rokurō Unno (kimono) - Brave 10 Masamune Date - Sengoku Basara *~Next con I'm attending~* FIN Desucon (14-16 June 2013) FRI Kazuma Sōma (manga version) - Fruits Basket SAT Kenshin Himura (Battousai, OVA) - Rurōni Kenshin SUN Rokurō Unno (kimono) - Brave 10 |
|
|
|
|
|
#110 |
|
aka TC
|
Blood_Sword: Skulle inte du ta studenten eller nåt i veckan o.O
"You failed me yet again, Starscream." - Megatron [Transformers] "I think I speak for everyone in this room when I say 'duh!' " - Michelangelo [TMNT] "Reality is just a crappy game!" - Katsuragi Keima [The World God Only Knows] |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Samuraiholic
|
Nej jag går ett fjärde år i gymnasiet.
|
|
|
|
|
#112 |
|
Registered User
|
Kände att det var lite onödigt att göra ett nytt ämne...
Jag och min vän missar invigningen men har redan köpt biljetter till den, så om nån är intresserad av en eller två platsbiljetter till invigningen så är det bara att säga till. Vi har lagt ut vårt erbjudande på andra sidor också så de går till förstbjudande. ![]() |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Registered User
|
Håll Utkik För Någon I Azure Kite Eller Sayroan Li Cosplay!
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
aka TC
|
Kan inte fatta att uppcon snart är här! Inte varit på konvent sen Närcon ifjol och har suttit uppe nu hela natten men min cosplay blir inte klar. D: Känns så surt att komma utan, speciellt när jag längtat så mycket efter att cosplaya men vill inte dyka upp med nåt ihop hafsat. Dumma DHL som inte kom med mina sista tyger förren igår! >_<
Kommer bli awesome ändå dock ![]()
"You failed me yet again, Starscream." - Megatron [Transformers] "I think I speak for everyone in this room when I say 'duh!' " - Michelangelo [TMNT] "Reality is just a crappy game!" - Katsuragi Keima [The World God Only Knows] |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Samuraiholic
|
Imorgon smäller det, är så PEPPAD!! <3
Ses imorrn allesammans! *öppnar chipspåsen* me gusta partytime ~
|
|
|
|
|
#116 |
|
Puu! - Mokona
|
That uppcon. Legendarisk avslutning. Stod bland de andra 100ish i personalen backstage och vi grät allihopa. Är så glad att jag var med och skapade något med Uppcon. Tårarna när man vi ropade "Hej då, tack för att ni kom" var så otroligt jobbigt. Jag brukar inte gråta, men ibland händer det..
Det blir inget mer Uppcon, men vi cosplayare, konventare och arrangörer är kvar och får fan se till att vi får lite nya konvent och förbättra dem som redan finns. Step it up. http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...80709534_n.jpg (Ser ni inte den, lägg till mig på facebook så ordnar jag det :P)
Completed cosplays: Vincent Hitachiin Hikaru Plans: Syaoran (casual), Nero & Kaito Planned cons: Next Uppcon & Meuwcon Last edited by Nerfherder : 06-18-2012 at 02:40 AM. |
|
|
|
|
|
#117 |
|
dreamoforange
|
Trodde inte att jag skulle bli påverkad av att det var sista uppcon, men under invigningen och filmen kom både tårar och gåshud.
Jag är glad att jag har fått uppleva tre underbara uppcon ![]()
|
|
|
#118 |
|
Registered User
|
|
|
|
#119 |
|
Samuraiholic
|
Alltså... fan att Uppcon är slut. Det var helt underbart även fast vädret sög på lördag och söndag. Jag såg avslutningen ute på stora scenen och jag grät inte först fast gåshud fick jag.. det brukar vara så för mig att först är jag helt stum och känslolös och först nån minut efteråt slår det mig och sen kommer alla känslor... blev så den här gången med. Jag såg arrangörerna stå och krama folk tårögda och Kenpachi som grät mest av alla.. och alla gruppkramar och allt var så sorgligt och att se alla så ledsna fick till slut mig att gråta också. ;_; Även fast jag försökte att låta bli för jag ville inte att mitt smink skulle rinna för jag hade planerat en photoshoot efter konventet. Det var en som gick runt med videokamera och frågade random personer i närheten om feelingsen efter avslutningen och jag var en av dem hon frågade.. let's see om jag kan hitta den videon på Youtube..
PS. Här är min bloggpost om Uppcon, på engelska. http://valkoinensamurai.blogspot.com...n-is-over.html
|
|
|
|
|
#120 |
|
Registered User
|
Jaha, då var det sista Uppcon slut och jag vet inte riktigt vad jag ska säga, kommer sakna det som fan det är en sak som är säkert i allafall!
Jag vill tacka alla coscomare som hälsade på mig där jag hade ett underbart konvent! Även om jag inte blev fotad så mycket (typ max 6 gånger) så hade jag det trevligt med både nya och gamla vänner där. Köpte även prylar för över 900 spänn, hehe det var bra sortiment i år tyckte jag. Bra variation jämfört med Uppcon10 och Uppcon11! Och jag vill bara tacka alla er som var på Uppcon för det var verkligen ett fantastiskt konvent och en minnesvärd avslutning (även om förra året var mitt bästa Uppcon) även om jag inte grät på avslutningen så kändes det tungt inombords att se andra som gjorde det. Så ett stort tack till er alla som gjorde Uppcon till det mysiga konvent som det är! Ni kan även läsa om mina dagar under Uppcon12 på min blogg om ni är intresserade: http://jaatynytenkeli.blogspot.se/ TACK ALLA! <3
~ Currently Working On: ~ The Legend of Zelda: A Link to the Past - Link Next attending con: Skecon 02 (28-30 June) Skellefteå, Sweden FRI Yamato "Matt" Ishida (Digimon) SAT Uryu Ishida (Bleach) SUN Kratos Aurion - Pre-Game (Tales of Symphonia) Last edited by KratosAurion28 : 06-18-2012 at 01:17 PM. |
|
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Rate This Thread | |
|
|