Since the first day was such a success, we extended it one more day! In order to make room for incoming inventory, we are selling some of our ready-to-ship colors at very low prices, through Monday only. Short wigs are $15, long wigs are $20. There are limited colors available, so grab them fast before they’re gone! -- Overstock Wigs -- sale ends at 11:59 PM, Pacific time, May 20th.
|
|||||||
![]() |
| Thread Tools | Rate Thread |
|
|
#1 |
|
Registered User
|
Jag har funderat och tänkt etc,etc men kommit på villovägar när jag ställde frågan.
Är han för okänd för cosplay? Vad tycker ni, finns det någon gräns för hur okänd eller ökänd en karaktär kan vara för att den inte är värd eller kan tas som en cosplay? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Kigurumi
|
Det är ju väldigt olika, för mig spelar det ingen roll om det är en okänd karaktär om den är "häftig" (i brist på bättre uttryck). sen tycker jag att det egentligen bara handlar om varför man själv cosplayar... Jag gör det mest som tävlingsform annars har jag mina fursuits ^^ men jag tycker det e kul att sy och utmana mig själv, men jag tycker inte det är mindre cosplay för att man gillar en karktär som man klär ut sig och då spelar det ju ingen roll.
men i en tävling skulle det nog va bäst att köra på känt och svårt lr bara riktig awsome. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
mtv cribs: rapture
|
Precis som Woltirr säger, om du ska tävla kanske du ska planera in variabler som svårighetsgrad (i konstruktionen) och kändhet. Men ska du bara cosplaya allmänt på mässgolven så spelar det ingen roll. Ha kul med DIN favorit!
![]() |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Registered User
|
Tack så mycket för dom visdomsorden.
Men då det kommer vara min första cosplay så tänkte jag inte precis tävla i det. Utan jag tänkte mest göra en enkel som start. Funkar Yosaku från Toriko? http://toriko.wikia.com/wiki/Yosaku |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Kigurumi
|
Om gillar karaktären och känner att du kan göra ett arbete som du kan va nöjd med så funkar det utmärkt, det viktigaste med cosplay är att det är kul.
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
mtv cribs: rapture
|
Quote:
Lycka till."We all make choices, but in the end our choices make us." -Andrew Ryan |
|
|
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Rate This Thread | |
|
|