Go Back   Cosplay.com > International Forums > Sweden

Reply
Thread Tools Rate Thread
Unread 10-07-2015, 05:23 AM   #1
rullen
Registered User

Question Hjälp inför spelevent i Lidköping

Hej, mitt namn är Rasmus Lindell och jag är projektledare för ett nytt event som vi kallar Area0510. Vi har fått ekonomiskt stöd ifrån Sparbanksstifelsen i Lidköping att köra ett spelevent i Sparbanken Lidköping Arena under nästa år.

Vårt mål med evenemanget är att visa upp olika moderna kulturyttringar och på så vis skapa mer acceptans för vad dagens ungdomar håller på med. Eventets namn syftar delvis på var vi håller det (i en arena och i Lidköping med riktnummer 0510). Det finns också en annan tanke då vi leker med syftningar till Area51, och vår punchline är "NOT SO SECRET EVENT AREA". Vi ska alltså öppna upp dörrarna till "Area51" och visa att det (moderna kulturyttingar) inte är så märkligt som många tror.

Vi ska givetvis ha med cosplay på ett hörn, och då vi inte på något sett är experter inom området (enbart några stycken riktigt insatta medlemmar) vill vi ha hjälp att göra det här riktigt bra. Det jag söker är kontakter till människor som vill vara med att rodda i cosplaytävlingar och -föreläsningar under vårt event 29 april - 1 maj nästa år. Det vore även intressant att locka utländska cosplayprofiler, och vi har ekonomiskt stöd i ryggen så vi kan göra något intressant av det här.

Finns det någon på det här forumet jag kan inleda en diskussion med, eller vet ni någon annan stans jag bör vända mig för att sätta detta i rullning?

Läs gärna mer på eventet på www.area0510.se eller fråga mer i forumet eller på rasmus@area0510.se

Ha det fint allihopa!
rullen is offline   Reply With Quote

Unread 10-09-2015, 08:03 AM   #2
Blood_Sword
Prince of Snow

Blood_Sword's Avatar

Tjena!

Först vill jag säga att detta låter som ett härligt mix-event! Jag ska hålla ett öga på hur ni går framåt och jag kanske dyker upp som cosplayare på plats. Kul med ett event som blandar cosplay, LAN och massa annat under ett och samma tak!

Fast som du kanske har märkt så är detta forum väldigt dött, så om du vill få tag på fler folk (cosplayare) effektivt så skulle jag föreslå att du går över och kollar i Facebook. Denna grupp is your best bet: https://www.facebook.com/groups/299352593471738/
Det kan också vara lönt att fråga i denna grupp: https://www.facebook.com/groups/konventare/

Jag hoppas verkligen att ni lyckas med detta!
Blood_Sword is offline   Reply With Quote
Unread 10-16-2015, 07:21 AM   #3
rullen
Registered User

Tack för infon, jag blir medlem i grupperna och så hoppas jag på bättre respons

Ha en fin dag!
rullen is offline   Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules