Go Back   Cosplay.com > International Forums > Sweden

Reply
Thread Tools Rate Thread
Unread 08-26-2012, 08:48 AM   #1
ariizu
Registered User

ariizu's Avatar

Question päls?

finns det någon som vet var man kan köpa bra fuskpäls till ett rimligt pris här i Sverige?

jag ska göra min första fursuit, en hare och känner inte för och importera päls från Tyskland eller USA, men samtidigt vill jag ha något som är verklighetstroget och inte som de vanliga glesa pälstygerna man brukar kunna köpa. ^^''

jag bor i närheten av Göteborg mesta dels och i Kalmar andra gånger så om någon kan komma på en affär i närheten av dessa ställen eller på nätet så skulle jag vara otroligt tacksam :3
ariizu is offline   Reply With Quote

Unread 08-26-2012, 11:44 AM   #2
Ninjah
Registered User

Ninjah's Avatar

Prova stoff och stil, de har bra kvalitet på sina tyger, vet dock inte kvaliten på pälstygerna men det går ju att beställa hem tygprover, eller gå dit och känna efter själv
De har butiker i Malmö, Stockholm och Göteborg.
Deras hemsida hittar du här
Ninjah is offline   Reply With Quote
Unread 08-26-2012, 01:35 PM   #3
Woltirr
Kigurumi

Woltirr's Avatar

jag bor i Nybro och brukar åka till kalmar när jag ska ha tyg för den enda vettiga tygaffären i området ligger där... dock har dom inte så bra utbud på pälstyg... dom har lite. svårt att få tag på bra tyg i sverige joftex har postorder men annars får du leta i tygaffärer runt dig.

metra heter affären i kalmar ligger lite i kanten av centrum över åhlens du kan ju titta om det är nåt som duger. Ska göra en ny fursuit innom det närmaste jag med ^^
Woltirr is offline   Reply With Quote
Unread 08-28-2012, 03:12 PM   #4
ariizu
Registered User

ariizu's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ninjah View Post
Prova stoff och stil, de har bra kvalitet på sina tyger, vet dock inte kvaliten på pälstygerna men det går ju att beställa hem tygprover, eller gå dit och känna efter själv
De har butiker i Malmö, Stockholm och Göteborg.
Deras hemsida hittar du här
jag har kollat deras sida förut och hittar inga bra ''hare/kanin'' tyger :/ det är så väldigt utplockat, men jag visste inte att en av deras butiker låg i göteborg så jag ska kolla upp det och åka in för att se om det är större utbud där Tack så mycket!

Quote:
Originally Posted by Woltirr View Post
jag bor i Nybro och brukar åka till kalmar när jag ska ha tyg för den enda vettiga tygaffären i området ligger där... dock har dom inte så bra utbud på pälstyg... dom har lite. svårt att få tag på bra tyg i sverige joftex har postorder men annars får du leta i tygaffärer runt dig.

metra heter affären i kalmar ligger lite i kanten av centrum över åhlens du kan ju titta om det är nåt som duger. Ska göra en ny fursuit innom det närmaste jag med ^^
metra hade jag nästan glömt, trodde den var nerlagda då det var så länge sen jag var där XD när jag åker över ska jag kolla in för o se lite närmare, för i tiden har de bara haft gorilla, snöleopard eller får/lamm tyger vet jag hoppas det har blivit större utbud Tack så mycket!
Vi kanske har ödet att stötta på varandra där
ariizu is offline   Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules